Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

canon eos m6 noise

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 30-04 23:12
Hey,

Ik heb een tijdje geleden een Canon EOS M6 gekocht en ben over het algemeen heel tevreden over deze camera en de prestaties (ik kom af van een 550D). Ik wou iets meer met video gaan doen en ook deze zien er goed uit.

Echter is mij wat opgevallen wanneer ik binnen video's maak, het wordt erg snel korrelig over het hele beeld. nou zou ik zeggen dat de ISO te hoog staat. Echter met een ISO van 400 is er noise te zien en dat vindt ik toch wel een beetje raar. Wat ik ook raar vond is dat het vooral was in schaduw delen van het beeld maar niet op delen die zwart waren. De zwarte delen waren gewoon netjes strak.

Weet iemand toevallig of deze camera instellingen heeft met betrekking of het renderen van onderbelichte delen wat dit eventueel kan veroorzaken? In foto's valt niets te merken wat vreemd is of afwijkt van wat verwacht wordt.

ps. Ik ben nog even aan het kijken wat het makkelijkste is om een voorbeeld toe te voegen gezien video best snel groot wordt en ik het liever niet wil converteren vanwege artifactes van het omzetten.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Staat Auto Lighting Optimizer soms aan? Canon sensoren kunnen er slecht tegen om detail op te halen uit schaduwen, dan krijg je ruis. Wel zit er veel ruimte in de highlights dus je kan proberen iets lichter te schieten, dan zul je zien dat de ruis ook afneemt.

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• sander.jansen
Dat is mij inderdaad opgevallen met beelden van eentjes die zwemmen in de zon. Daar zat practiesch geen ruis in. als er veel licht is dan is er niets aan de hand. Ik kan herinneren dat ik wat geklooid heb met deze instelling om te kijken wat het deed en misschien staat deze nog aan of te hoog. Thanks voor de tip. Ik ga ernaar kijken zodra mijn timelaps van ondergaande zon klaar is :)

EDIT:
Auto Lighting Optimizer stond op medeum en deze heb ik uit gezet. Ik ga morgen kijken of dit het probleem verholpen heeft.

[Voor 14% gewijzigd door sander.jansen op 26-09-2018 20:17]

• sander.jansen
Ik heb even wat voorbeelden voor hoe het er nu uit ziet. De foto en de video zijn met exact de zelfde settings gemaakt:

ISO: 1600
1/50
F3.5
15mm

foto: https://cloud.yor-it.nl/d...6HL6bb5mtXiZhugBqDjZYxUyd
video (met stabilizatie - en dus crop): https://cloud.yor-it.nl/d...DIQFKMR3AZSHkZ8AshqhFaFJL
video (zonder stabilizatie en crop: https://cloud.yor-it.nl/d...exn6dGIBcfdfZH8anRKAfNGWs

en ja ik weet dat het een zooi is maar het is een gevarieerd beeld tussen lichte en donkere objecten.

De foto is heel netjes qua ruis maar de video heeft zoveel meer ruis erin, dat snap ik niet.

[Voor 12% gewijzigd door sander.jansen op 27-09-2018 23:11]

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo bijzonder ruizig vind ik de eerste video niet hoor voor ISO1600 :?

Maaruhm, noise reduction standaard incamera toegepast op de JPG en niet op de video wellicht ?

Gabriël ITX

• sander.jansen
dat zou goed kunnen. Heb het net aan gezet en uit gezet om te kijken en er zit wat verbetering in. Wat metname alles zo ruizig maakte was de crop van stabilizatie om een of andere reden. De 2e video is al een heel stuk beter.

Altijd leuk, nieuwe speeltjes maar voordat je ze echt leert kennen krijg je soms even grijze haren :P
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True