Beste Tweakers,
Ik heb jullie advies nodig met onderstaande vraag gezien ik na vele dagen inlezen op internet door de bomen het bos niet meer zie.
Ik twijfel over het upgraden of aanschaffen van een nieuwe pc
Mijn huidige setup:
CPU: Intel core I7-860 @2,8Ghz
Voeding: 520Watt
Moederboard: ASUS P7P55D LE
Geheugen: 16 Gb DD3 ( 4 modules Corsair Vengeance Zwart DDR3 1600 MHz (PC3 12800)
GPU: XFX Radeon RX 470 4Gb DDR5
SSD: Samsung 840 EVO 500GB
Windows Home 10 64-bits
Samsung P2770 Scherm
Corsair Void USB headste
Corsair Strafe RGB keyboard
Corsair Sabre RGB optical muis
Voornamelijk gebruikt voor: Gamen (BF1, Skyrim, WOT, IL2, ARK etc.) normaal gebruik en internet.
Op zich loopt alles stabiel enkel wil ik kijken of ik een stap omhoog kan om het systeem langer te kunnen toepassen voor:
- Nieuwere games
- eventueel VR (Oculles Rift)
- Sneller werken
Ik dacht aan een upgrade van het moederboard en de processor enkel kom ik er niet uit welke combinatie het beste zou zijn tov een budget van ca 400-450 euro.
De vraag in deze dus of iemand kan adviseren wat voor dit Budget de meest logische upgrade zou zijn (upgrade set moederboard+cpu zo ja I7, I5 etc)
Alvast hartelijk dank voor alle feedback
Ik heb jullie advies nodig met onderstaande vraag gezien ik na vele dagen inlezen op internet door de bomen het bos niet meer zie.
Ik twijfel over het upgraden of aanschaffen van een nieuwe pc
Mijn huidige setup:
CPU: Intel core I7-860 @2,8Ghz
Voeding: 520Watt
Moederboard: ASUS P7P55D LE
Geheugen: 16 Gb DD3 ( 4 modules Corsair Vengeance Zwart DDR3 1600 MHz (PC3 12800)
GPU: XFX Radeon RX 470 4Gb DDR5
SSD: Samsung 840 EVO 500GB
Windows Home 10 64-bits
Samsung P2770 Scherm
Corsair Void USB headste
Corsair Strafe RGB keyboard
Corsair Sabre RGB optical muis
Voornamelijk gebruikt voor: Gamen (BF1, Skyrim, WOT, IL2, ARK etc.) normaal gebruik en internet.
Op zich loopt alles stabiel enkel wil ik kijken of ik een stap omhoog kan om het systeem langer te kunnen toepassen voor:
- Nieuwere games
- eventueel VR (Oculles Rift)
- Sneller werken
Ik dacht aan een upgrade van het moederboard en de processor enkel kom ik er niet uit welke combinatie het beste zou zijn tov een budget van ca 400-450 euro.
De vraag in deze dus of iemand kan adviseren wat voor dit Budget de meest logische upgrade zou zijn (upgrade set moederboard+cpu zo ja I7, I5 etc)
Alvast hartelijk dank voor alle feedback