Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samenstelling Gaming PC inclusief scherm (1800 - 1900)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leonhart
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Hallo Allemaal,

Na een lange tijd heb ik toch besloten om van laptop naar Desktop te switchen. Nu ben ik benieuwd naar jullie advies omtrent onderstaande samenstelling. Dankjulliwel alvast voor het advies en hopelijk dat we er samen iets van kunnen maken! ^^

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van de PC is zoals de titel al aangeeft gamen, dit betreft games zoals: Heroes of the Storm (HoTS), Shadow of the Tombraider, My Hero One's Justice, Jump Force (wanneer het wordt gereleased), World of Warcraft (WoW), For Honor, League of Legends (LoL), OSU, Overwatch (OW) etc.. Ook gaat het gebruikt worden om gewoon series en films te kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil in het totaal niet meer dan €1900,- uitgeven aan het systeem inclusief beeldscherm. mag natuurlijk wel altijd goedkoper ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, wordt mijn eerste Desktop die ik ga aanschaffen (tot nu toe altijd een laptop gebruikt).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Wat betreft de RTX 2070 Founders Edition ben ik van de prijs uitgegaan die op de site vermeldt staat van Nvidia https://www.nvidia.com/nl.../?nvid=nv-int-geo-nl-2070. Momenteel €639,-

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 469,-€ 469,-
1ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac€ 174,89€ 174,89
1Nvidia GeForce RTX 2070 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,90€ 39,90
1Phanteks Eclipse P300 Zwart€ 56,49€ 56,49
1Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 137,50€ 137,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 136,50€ 136,50
1Corsair RM750x Zwart€ 112,90€ 112,90
1Samsung 860 EVO 250GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren omtrent merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornamelijk dat ik games zonder problemen kan runnen en de PC voor een aantal jaren kan gebruiken voordat onderdelen aan vervanging toe zijn (onverwachte defecte natuurlijk niet meegeteld).

Ga je overklokken?
Nee, momenteel nog geen plannen om over te klokken.

Wat verwacht je van ons?
Zoals al aangegeven is mijn budget €1900,- voor het systeem inclusief scherm. De build die ik nu heb zou ik graag willen aanschaffen alleen ben niet zeker of alles compatible is met elkaar. Ook zou ik graag willen weten of er misschien andere componenten zijn die dezelfde prestaties opleveren voor een lagere prijs.

Dankjulliewel allemaal alvast voor het doorlezen en het mogelijke advies wat jullie kunnen geven. ^^

Alle reacties

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Welk schermen? Resolutie? Dat is vrij voor je keuzes. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Bijna €500 voor een 8700K ;w Neem lekker een Ryzen 2600X/2700X

De behuizing is een teleurstelling met dit budget en de voeding kan een stuk minder.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Leonhart goede voeding RM550x(2018)
16GB DDR-4 2666
i7-8700 (geen k want je overklokt niet) er staat een gebruikte i5-8400 in V&A
B360 moederbord
RX580 8GB past beter bij je gekozen scherm
(insteek )RAM Crucial MX500 m.2

zo zou ik het doen. i7 / RX2070 is overdreven voor je gekozen scherm, of je koopt een ander scherm. pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart
Ryzen5 2600X set is ook een optie wat hierboven is gezegd.

[Voor 14% gewijzigd door Hackus op 26-09-2018 20:24. Reden: link werkend]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Leonhart
Uszka schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:12:
Bijna €500 voor een 8700K ;w Neem lekker een Ryzen 2600X/2700X

De behuizing is een teleurstelling met dit budget en de voeding kan een stuk minder.
Dankjewel voor het advies :) .
een vraag wat betreft de behuizing deze heb ik gekozen omdat alles omtrent de componenten die ik aangegeven had staan erin zouden passen. Zijn er dan nog andere factoren waarop ik zou moeten letten wat de behuizing betreft?

Wat betreft de processor heb je inderdaad gelijk. Na het zelf vergeleken te hebben. heb ik in mijn PC build de I7-8700 omgewisseld met de Ryzen 2700X.

Wat de voeding betreft heb ik inderdaad ook gekeken naar de Corsair RM550X waarnaar je had doorverwezen. Mijn vraag is nu waar moet ik allemaal op letten om na te gaan of de voeding de workload aan kan (dat is mij nog niet zo duidelijk) :/ ?

Verder heel erg bedankt alvast voor je hulp _/-\o_

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Leonhart Bij Ryzen 2700 hoort ook een ander moederbord ipv de z370, nu X470 of B450
en RAM als oa deze pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Ryzen heeft baat bij hoger geklokt RAM dan de 2666 bij Intel(non k)

[Voor 57% gewijzigd door Hackus op 27-09-2018 16:48]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Leonhart
Hackus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:44:
@Leonhart Bij Ryzen 2700 hoort ook een ander moederbord ipv de z370, nu X470 of B450
en RAM als oa deze pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Ryzen heeft baat bij hoger geklokt RAM dan de 2666 bij Intel(non k)
Ok dankjewel had daar inderdaad niet opgelet... ^^'

Wat betreft de RX 2070 die zou ik graag willen behouden. Heb gekeken naar het scherm wat je had doorgelinkt Weet niet zeker waar ik op moet letten omtrent het scherm maar zal dan is verder kijken en andere schermen vergelijken met Acer Predator XB241H.

Zal ook eens naar het RAM kijken. Heel erg bedankt voor de headsup van het moederbord en de ram.

Dankjewel voor het eerder advies en nu weer _/-\o_

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Leonhart De door jou gekozen scherm is van mindere (beeld) kwaliteit dan die ik aangaf. Die kun je goed (besturen) met een iets mindere videokaart. Het scherm dat ik aangaf heeft stuk hogere Hz frequentie en past beter bij de RX2070. (qua FPS en hogere instellingen, voor betere beeldweergave oa tijdens gamen)

• Leonhart
Hackus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:07:
@Leonhart De door jou gekozen scherm is van mindere (beeld) kwaliteit dan die ik aangaf. Die kun je goed (besturen) met een iets mindere videokaart. Het scherm dat ik aangaf heeft stuk hogere Hz frequentie en past beter bij de RX2070. (qua FPS en hogere instellingen, voor betere beeldweergave oa tijdens gamen)
Ok dankjewel, wil natuurlijk goed beeld ;) dus zal hem hoogst waarschijnlijk zeker meenemen.
Ga nu even alles nakijken en vergelijken. Dankjewel voor je hulp. Als ik weer tot een eind resultaat ben gekomen zou ik je dan weer mogen vragen om het te dubbel checken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Leonhart Ja, dat kan ook een anders btw. maar kijk eerst eens voor een goede fatsoenlijke kast.
Dat weet je ook welk format moederbord je moet kiezen (ATX, Micro etc) Als je een ATX kast kiest, kun je ook beter een ATX moederbord kiezen. oa dit is een strakke maar ook goed kast pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG Maar vaak is een kast persoonlijke keuze

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True