Toon posts:

Onverklaarbare bootloop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KenanSaray
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-02 23:02
Nou het probleem ligt als volgt

Alle ventilatoren en lampjes branden voor 5 seconde. Ook draait natuurlijk de fans van de cpu cooler en van de gpu. Na de 5 seconde schakelt de pc zich zelf uit en gaat het weer aan. Dit doet de pc geheel vanzelf dus zonder invloed van mij. Vervolgens draaien alle fans en dergelijke voor 15 seconde, waarna het weer opnieuw opstart, en dan weer voor 5 seconde. Dus een bootloop van 5-15-5-15-5 en ga zo maar door. Ik krijg ook helaas niks op beeld te zien.

Waar kan het NIET aan liggen.
De power supply. Met 2 verschillende voedingen getest waarvan 1ntje nog niet eens een dag oud.
De gpu. Getest in een andere systeem en doet het zonder problemen.

waar ligt het probleem waarschijnlijk niet
RAM/geheugen verschillende geheugen sticks geprobeerd in alle mogelijke slots op het moederbord. Geen verschil in resultaten.
Moederbord en Cpu als set onlangs overgekocht van een mede tweaker. Set was werkend eruit gehaald zonder enige problemen. Hierdoor kan het dus ook niet zijn dat de BIOS versie niet klopt.
Ik heb nooit een HDD of SSD aangesloten op het systeem. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wat heb ik al geprobeerd
Buiten de case starten
Zonder GPU starten
Zonder Ram starten
Zo kaal mogelijk starten
Verschillende RAM sticks in verschillende RAM slots
Switchen van voeding
CMOS reset
Bios batterij wisselen - er zat wel een kleine zwarte stipje op de onderkant van de oude batterij, misschien dat dat kan helpen met het oplossen

Ik heb ook alle componenten apart van het moederbord en cpu op een andere systeem getest waar alles het wel deed.

Specs probleem pc
Cpu : intel i5 4590
Moederbord : Gigabyte G1 sniper b5
GPU : Amd radeon hd 7950
Psu : Seasonic m12 evo 620 watt
RAM : 2 x 4gb DDR3 Crucial ballistic 1600
1 x 4gb DDR3 Kingston Hyperx genesis 1600
1 x 4gb DDR3 Kingston 1333

Test pc
Cpu : Amd Phenom x4 945
Moederbord : Gigabyte ga-ma790xt-ud4p
Zelfde gpu
Zelfde ram

Zoals jullie al hebben gelezen een Dead end.

Wat is een signature?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen condensatoren die corrosie vertonen, bol staan of loshangen aan 1 pootje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KenanSaray
Nee helemaal niks helaas.

Wat is een signature?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:49
Dan zou ik concluderen dat het moederbord kapot is. Niet vreemd voor een Sniper bordje want ik kom bovengemiddeld vaak een defecte Sniper B5 tegen. Veel vaker dan een ander veel gebruikt bord in die tijd, de Asrock B85M Pro4.

• KenanSaray
Oké dan ga ik gelijk opzoek naar een nieuwe moederbord. Wel jammer helaas. Heb je toevallig enkele moederborden in gedachte met een redelijk lage prijs?

Wat is een signature?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17

nelizmastr

Goed wies kapot

KenanSaray schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:31:
Oké dan ga ik gelijk opzoek naar een nieuwe moederbord. Wel jammer helaas. Heb je toevallig enkele moederborden in gedachte met een redelijk lage prijs?
Hier op de v&a staat vast wat leuks ;)

categorie: Moederborden

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee