Ik heb recent een systeem gekocht met o.a. een AMD Ryzen 2700X en Nvidia RTX 2080. Nu is het ook tijd voor een nieuwe monitor. Hoofdzakelijk zal het gebruikt worden voor gamen (shooters en rts), maar ook af en toe fotobewerking in Photoshop en analyses in Excel. Mijn voorkeur gaat uit naar ultrawide i.p.v. 4K omdat ik denk dat dit beter is voor de immersie in games, maar ook fijn is voor de productiviteit bij meerdere applicaties tegelijk.
Met behulp van de Pricewatch is mijn oog gevallen op deze twee monitoren: pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart en pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart Allebei zijn ze qua formaat hetzelfde en hebben een refresh rate van 100Hz. Voor mij zijn de voordelen van elke monitor als volgt:
Voordelen Samsung
Met behulp van de Pricewatch is mijn oog gevallen op deze twee monitoren: pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart en pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart Allebei zijn ze qua formaat hetzelfde en hebben een refresh rate van 100Hz. Voor mij zijn de voordelen van elke monitor als volgt:
Voordelen Samsung
- Strakke en zakelijke uitstraling
- VA-paneel met 4ms reactietijd
- Goedkoper
- Ondersteuning voor G-Sync
- IPS-paneel met waarschijnlijk betere kleurweergave
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW