Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wijsheid betreft snelheid internet + combi TV (xDSL/schotel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:08
We zijn van plan om te verhuizen naar een huis dat een paar honderd meter van de doorgaande weg ligt. Hierdoor is er bijvoorbeeld geen Ziggo internet mogelijk, tevens geen glasvezel. Het internet wijst uit dat de maximale snelheid op ons nieuwe adres 12Mbit/s is.

De huidige bewoners hebben (vermoedelijk) een los internet abonnement met schotel voor de TV. Ik heb zelf op dit moment 'gewoon' een internet+tv abonnement van Ziggo van 40Mb.

Waar ik bang voor ben is dat 12Mb niet snel genoeg is voor TV over internet (KPN, Telfort), KPN geeft zelf aan dat een HD iITV 8Mbit/s zou kosten, dan blijft er maar 4 over voor 'de rest'. Een 2e optie is zoals de huidige bewoners het ook hebben, alleen internet van KPN/Telfort en TV via de schotel, dus is echter wel stukken duurder dan de combioplossing van een KPN/Telfort/wie dan ook. Heeft iemand ervaringen met een dusdanig langzame internetlijn en in combi met TV?

Alle reacties

• jeroenmuzikant
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Jawel, maar dan bij mensen die nog via een gewone tv met SCART kijken. :)
Die hebben alleen de SD streams, en daarmee op 2 tv's beeld en nog wat over om te internetten.
En dit is zowaar nog te doen ook. Ook als 3 personen op internet bezig zijn.
Dus waarschijnlijk is het met 1 tv op HD ook wel prima te doen. (y)

Binnenkort komt KPN trouwens met HD tv via de ether, (DVB-T2) op Digitenne. Wat DVB-T was.
Misschien wordt dat nog een optie voor je.

[Voor 21% gewijzigd door jeroenmuzikant op 27-09-2018 22:59]

• rscheper
Bedankt voor je reactie, ik durf SD op een 55" 4K niet echt aan qua kwaliteit haha! Maar dan heb ik in ieder geval nu een idee!

• jeroenmuzikant
Nah ja met die 2 SD streams komen ze ook op 8 Mbps.
Dus 1 tv HD op 8 Mbps moet ook prima werken.
Dus heel raar zal dat er niet uitzien op jouw tv.

En vele vele malen beter dan bijvoorbeeld het oude (DVB-T) Digitenne. :D
Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe DVB-T2 aanbod wat er aankomt.
Dat zou nog een uitkomst kunnen zijn voor mensen met een lage internetverbinding met tv.

[Voor 27% gewijzigd door jeroenmuzikant op 26-09-2018 17:11]

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-06 14:10
Houd er rekening mee dat die 12Mbit/s de maximale geschatte snelheid is. In de praktijk kan dat zomaar anders uitvallen. Je kunt KPN/Telfort/andere DSL aanbieder eens bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn dat je een abonnement uitprobeert. Mocht de snelheid niet voldoende zijn, dan zou je je abonnement weer op kunnen zeggen.

Wellicht kun je ook eens een offerte op laten stellen bij Ziggo om alsnog kabelinternet bij je huis te krijgen? Je zou ook kunnen kijken of er in de regio van je nieuwe woning plannen zijn om glasvezel aan te leggen, al dan niet in de toekomst. Niet alleen wordt jouw woongenot dan hoger, het kan ook zomaar zijn dat je huis meer waard wordt (met name aangezien internet steeds belangrijker is/wordt).

• jeroenmuzikant
O ja bij die vrienden van mij is daadwerkelijk maar 10 Mbps mogelijk.
Dus zelfs dan kan het nog met 1 HD tv. :)
Mint schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:56:
....Je kunt KPN/Telfort/andere DSL aanbieder eens bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn dat je een abonnement uitprobeert. Mocht de snelheid niet voldoende zijn, dan zou je je abonnement weer op kunnen zeggen....
Je kunt bij geen enkele aanbieder het DSL uitproberen. Wel is het zo dat als de praktijksnelheid veel lager uitkomt dan de verwachte snelheid, en er is na reparatiepoging niks verbeterd dat iemand alsnog wel onder een contract uit kan.

[Voor 88% gewijzigd door jeroenmuzikant op 26-09-2018 17:09]

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-06 14:10
jeroenmuzikant schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:57:
[...]

Je kunt bij geen enkele aanbieder het DSL uitproberen. Wel is het zo dat als de praktijksnelheid veel lager uitkomt dan de verwachte snelheid, en er is na reparatiepoging niks verbeterd dat iemand alsnog wel onder een contract uit kan.
Bellen en vragen kan altijd. :)

Verder, ik weet niet wat de huidige status is maar wellicht is dit interessant: nieuws: KPN wil combinatie van dsl en 4g testen bij 2500 klanten in het buite... . Zie ook [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie.

• rscheper
Mint schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:17:
[...]

Bellen en vragen kan altijd. :)

Verder, ik weet niet wat de huidige status is maar wellicht is dit interessant: nieuws: KPN wil combinatie van dsl en 4g testen bij 2500 klanten in het buite... . Zie ook [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie.
De eerste optie zou direct al een match kunnen zijn, nooit geweten dit! Ga op zoek naar meer informatie, bedankt!

• jeroenmuzikant
Dan moet de DSL snelheid (of traagheid eerder :) ) minder dan 10 Mbps zijn of zoiets. Of 5? Heel laag in ieder geval. Maar misschien dat die lage eis ondertussen wat hoger is geworden.

Je kunt kijken of voor of dat adres er voor in aanmerking komt door op de volgende pagina de postcode en het huisnummer in te voeren: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Of hier: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

[Voor 17% gewijzigd door jeroenmuzikant op 26-09-2018 19:33]

• rscheper
Quote van de site: Sneller Internet Buitengebied is beschikbaar voor particulieren die in een gebied in Nederland wonen waar de komende 6 maanden niet meer dan 15 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden.

Aan de voorwaarden kunnen we in ieder geval voldoen.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:02
Je zou ook nog voor internet only kunnen gaan in combinatie met dit online abonnement van Canal Digitaal: https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/. Dit abonnement van € 9,95 per maand is in eerste instantie bedoeld voor online gebruik maar na de eerste maand krijg je kosteloos een smartcard opgestuurd. Daarmee kun je je pakket ook in HD via de satelliet zien. Zo worden de kosten al een stuk lager dan wanneer je voor een van de reguliere abonnementen van Canal Digitaal gaat. Wellicht een optie dus...

[Voor 13% gewijzigd door NY_Giant op 27-09-2018 11:54]

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:30

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Wat ligt er aan die doorgaande weg? Is daar wel glas of Ziggo mogelijk?

Zo ja, en als de weg naar de woning eigen terrein is kun je natuurlijk zelf een kabel in de grond gooien. Kost wel wat moeite, maar dan heb je wel in 1x fatsoenlijk internet.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:26
Ik weet dat sommige service providers aan pair bonding doen als de snelheid niet toereikend is. Heb zelf xs4all en die heeft dit voor me gedaan omdat ik de maximum snelheid niet haalde. Misschien willen ze dit ook wel doen voor nieuwe abbonees.

• rscheper
DJSmiley schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:28:
Wat ligt er aan die doorgaande weg? Is daar wel glas of Ziggo mogelijk?

Zo ja, en als de weg naar de woning eigen terrein is kun je natuurlijk zelf een kabel in de grond gooien. Kost wel wat moeite, maar dan heb je wel in 1x fatsoenlijk internet.
Aan de doorgaande wel is helaas ook geen glas of Ziggo mogelijk.. Er wordt (hopelijk) binnen afzienbare tijd gestart met de aanleg van glas, dus dat is de perfecte uitkomst. Dat is echter niet dit jaar geregeld.. De huidige eigenaren geven aan dat je maximaal 7 Mbit/s haalt, wat volgens de meeste providers te weinig is om HD TV te kijken.

Ben er nog niet uit, denk dat een optie is om de goedkoopste provider voor internet te vinden en dan TV via Digitenne, hoewel CanaalDigitaal nog meer levert, voor een paar euro meer in de maand.de 4G optie van KPN blijft ook openstaan, hoewel ik daar nog wat over twijfel.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True