Toon posts:

Game en videobewerking 1080p PC + 24"monitor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 11:44
Ik ben een beetje een leek qua samenstellen, ik heb geprobeerd me goed in te lezen en voor de allereerste keer in mijn leven een pc samengesteld :D
(Overigens kudos voor de goede guide om het te posten)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (FPS) en videobewerking in 1080p in een dual monitor setup. Het gaat voornamelijk om Gears of war 4. Ik heb echter ook een nieuwe pc nodig, dus vandaar dat ik niet voor een Xbox One kies.

Gamen is altijd op 1 enkel scherm. Videobewerking zal gebeuren in Adobe Premiere.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-, dat is inclusief nieuwe monitor. Ik heb wel wat speling eventueel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord, een muis, speakers en een 24 inch monitor (https://tweakers.net/pricewatch/331612/lg-24ma53-zwart.html)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard apparatuur en een nieuwe 24 inch monitor die geschikt is voor gamen.
Ik hoop dat het systeem een beetje future proof is. Dat ik bijvoorbeeld over een 2-tal jaar enkel een nieuwe videokaart koop die mogelijk wel 4K ondersteunt voor een goede prijs. In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook meer RAM geheugen kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een 3-tal wensen:
- Ik hoop dat het systeem een aantal jaar mee kan en dat ik het in de toekomst kan upgraden (nieuwe videokaart). Niet dat ik over 2 jaar al een nieuw moederbord moet kopen omdat mijn huidige moederbord niet future proof was.
- De kast wil ik uit cosmetische redenen wit hebben. RGB hoeft niet.
- De pc moet een beetje stil zijn. Vooral dit vind ik een lastige, ik heb gehoord dat er sommige kasten beschikken over geluidwerend foam, maar of dit invloed heeft op de performances en hitteproductie kon ik nergens vinden.

Ga je overklokken?
Nee, aangezien ik niet weet hoe dat moet.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of alles een beetje klopt. Is het moederbord een beetje geschikt? Of zou ik voor wat extra geld een beter moederbord kopen?

Is het handig om binnenkort een nieuw systeem te kopen, of zou ik wachten totdat de nieuwe intel processoren uit zijn waardoor de huidige I5 en I7 in prijs dalen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 272,-€ 272,-
1MSI B360 Gaming Pro Carbon€ 121,95€ 121,95
1MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC€ 278,30€ 278,30
1Seagate Barracuda, 3TB€ 84,91€ 84,91
1Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B Wit€ 143,78€ 143,78
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 379,-€ 379,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1B3000C15€ 143,51€ 143,51
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.574,95

[Voor 4% gewijzigd door Hassiebassie op 26-09-2018 16:28]

Alle reacties

• jgreven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01-2021
Als je een i5-8600K neemt haal dan een Z moederbord maar aangezien je niet wilt overklokken raad ik je aan om een i5 8600 te nemen of een Ryzen 2600 (Aangezien die een stukje goedkoper is) als ik jou was zou ik een 1070 nemen ipv een 1060. Je zou ook een NZXT S340 kunnen halen hele mooie kast voor weinig geld.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:40
Als je perse Intel wilt hebben zou ik nog even wachten als het kan, binnenkort komen er namelijk nieuwe processoren uit.
Je moet er echter niet teveel van verwachten denk ik, weliswaar zullen ze sneller zijn en zeker de i9 met 8 cores en 16 threads kan interessant zijn, moet je rekening houden met een fikse prijsstijging.
Ik zou kijken naar AMD.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hassiebassie Zag gister een i5-8400 in V&A als je zoiets nu neemt met een GTX1070 ipv

Mijn gedachte binnen je budget:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 212,50€ 212,50
1MSI B450 Gaming Plus€ 98,49€ 98,49
1Palit GeForce GTX 1070 GameRock€ 404,83€ 404,83
1NZXT S340 Wit€ 63,95€ 63,95
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 379,-€ 379,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,05€ 25,05
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 144,-€ 144,-
1Corsair RM550x (2018)€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.485,77

[Voor 94% gewijzigd door Hackus op 26-09-2018 17:24]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee