Ik ben een beetje een leek qua samenstellen, ik heb geprobeerd me goed in te lezen en voor de allereerste keer in mijn leven een pc samengesteld
(Overigens kudos voor de goede guide om het te posten)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (FPS) en videobewerking in 1080p in een dual monitor setup. Het gaat voornamelijk om Gears of war 4. Ik heb echter ook een nieuwe pc nodig, dus vandaar dat ik niet voor een Xbox One kies.
Gamen is altijd op 1 enkel scherm. Videobewerking zal gebeuren in Adobe Premiere.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-, dat is inclusief nieuwe monitor. Ik heb wel wat speling eventueel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord, een muis, speakers en een 24 inch monitor (https://tweakers.net/pricewatch/331612/lg-24ma53-zwart.html)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard apparatuur en een nieuwe 24 inch monitor die geschikt is voor gamen.
Ik hoop dat het systeem een beetje future proof is. Dat ik bijvoorbeeld over een 2-tal jaar enkel een nieuwe videokaart koop die mogelijk wel 4K ondersteunt voor een goede prijs. In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook meer RAM geheugen kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een 3-tal wensen:
- Ik hoop dat het systeem een aantal jaar mee kan en dat ik het in de toekomst kan upgraden (nieuwe videokaart). Niet dat ik over 2 jaar al een nieuw moederbord moet kopen omdat mijn huidige moederbord niet future proof was.
- De kast wil ik uit cosmetische redenen wit hebben. RGB hoeft niet.
- De pc moet een beetje stil zijn. Vooral dit vind ik een lastige, ik heb gehoord dat er sommige kasten beschikken over geluidwerend foam, maar of dit invloed heeft op de performances en hitteproductie kon ik nergens vinden.
Ga je overklokken?
Nee, aangezien ik niet weet hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of alles een beetje klopt. Is het moederbord een beetje geschikt? Of zou ik voor wat extra geld een beter moederbord kopen?
Is het handig om binnenkort een nieuw systeem te kopen, of zou ik wachten totdat de nieuwe intel processoren uit zijn waardoor de huidige I5 en I7 in prijs dalen?

(Overigens kudos voor de goede guide om het te posten)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (FPS) en videobewerking in 1080p in een dual monitor setup. Het gaat voornamelijk om Gears of war 4. Ik heb echter ook een nieuwe pc nodig, dus vandaar dat ik niet voor een Xbox One kies.
Gamen is altijd op 1 enkel scherm. Videobewerking zal gebeuren in Adobe Premiere.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-, dat is inclusief nieuwe monitor. Ik heb wel wat speling eventueel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord, een muis, speakers en een 24 inch monitor (https://tweakers.net/pricewatch/331612/lg-24ma53-zwart.html)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard apparatuur en een nieuwe 24 inch monitor die geschikt is voor gamen.
Ik hoop dat het systeem een beetje future proof is. Dat ik bijvoorbeeld over een 2-tal jaar enkel een nieuwe videokaart koop die mogelijk wel 4K ondersteunt voor een goede prijs. In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook meer RAM geheugen kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een 3-tal wensen:
- Ik hoop dat het systeem een aantal jaar mee kan en dat ik het in de toekomst kan upgraden (nieuwe videokaart). Niet dat ik over 2 jaar al een nieuw moederbord moet kopen omdat mijn huidige moederbord niet future proof was.
- De kast wil ik uit cosmetische redenen wit hebben. RGB hoeft niet.
- De pc moet een beetje stil zijn. Vooral dit vind ik een lastige, ik heb gehoord dat er sommige kasten beschikken over geluidwerend foam, maar of dit invloed heeft op de performances en hitteproductie kon ik nergens vinden.
Ga je overklokken?
Nee, aangezien ik niet weet hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of alles een beetje klopt. Is het moederbord een beetje geschikt? Of zou ik voor wat extra geld een beter moederbord kopen?
Is het handig om binnenkort een nieuw systeem te kopen, of zou ik wachten totdat de nieuwe intel processoren uit zijn waardoor de huidige I5 en I7 in prijs dalen?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 272,- | € 272,- |
1 | MSI B360 Gaming Pro Carbon | € 121,95 | € 121,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC | € 278,30 | € 278,30 |
1 | Seagate Barracuda, 3TB | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B Wit | € 143,78 | € 143,78 |
1 | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 379,- | € 379,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1B3000C15 | € 143,51 | € 143,51 |
1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.574,95 |
[Voor 4% gewijzigd door Hassiebassie op 26-09-2018 16:28]