Toon posts:

Niewe PC Build

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Vraag

• b_rich
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-03-2020
Mijn vraag
Ik ben van plan de onderstaande PC te maken en deze voornamelijk te gebruiken voor het streamen van games(door middel van een capture card van mijn ps4) dus ik ga niet zelf gamen op deze pc en enkel streamen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 318,50€ 318,50
1Asus Republic Of Gamers MAXIMUS VIII HERO ALPHA€ 89,-€ 89,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 192,23€ 192,23
1Sharkoon TG5 Glass Red€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,51€ 19,51
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16€ 75,95€ 75,95
1Corsair VS550 (2018)€ 43,90€ 43,90
1Intenso Top 2,5" 512GB€ 75,15€ 75,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 884,14

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze build vinden, zijn jullie van mening dat je voor dit geld een beter build kan maken o.i.d.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom oude meuk en niet bijv een Ryzen 5 2400G of 2600(X)?

De voeding is een slechte keuze.

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04 17:37
Budget was een paar dagen geleden 500/600eu? nu 900 of?

Je krijgt een hoop goed advies in je andere topic. En dan kom je met deze build 8)7

Indien je nu extra budget hebt, geef dit aan in je andere topic en ga daar verder.
Dan kan men daar het hele verhaal volgen en een advies geven.

Indien geen extra budget, dan raad ik je eigen advies aan. Even doorsparen :)

• b_rich
Zanamama schreef op donderdag 27 september 2018 @ 05:21:
Budget was een paar dagen geleden 500/600eu? nu 900 of?

Je krijgt een hoop goed advies in je andere topic. En dan kom je met deze build 8)7

Indien je nu extra budget hebt, geef dit aan in je andere topic en ga daar verder.
Dan kan men daar het hele verhaal volgen en een advies geven.

Indien geen extra budget, dan raad ik je eigen advies aan. Even doorsparen :)
`
Budget is aangepast puur omdat ik weet dat 5/6 niet reeël is daarom heb ik een nieuwe topic gemaakt en wil ik de oude verwijderen.

• b_rich
Uszka schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:04:
Waarom oude meuk en niet bijv een Ryzen 5 2400G of 2600(X)?

De voeding is een slechte keuze.
Oude meuk bedoel je dan m'n CPU? waarom is een i7 oude meuk ?
wat is er mis met de voeding?

[Voor 5% gewijzigd door b_rich op 27-09-2018 10:31]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

b_rich schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:29:
[...]

Oude meuk bedoel je dan m'n CPU? waarom is een i7 oude meuk ?
Het is de 6700... Skylake architectuur. We zitten ondertussen op 8xxx voor Kaby Lake en de 9-serie verwachten we binnenkort.

Allicht, en dat moet zijn opgevallen bij het samenstellen van je lijst, is dat die 6700 al jaren langer te koop is dan de CPU's in de recente BBG.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• b_rich
MAX3400 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:33:
[...]

Het is de 6700... Skylake architectuur. We zitten ondertussen op 8xxx voor Kaby Lake en de 9-serie verwachten we binnenkort.

Allicht, en dat moet zijn opgevallen bij het samenstellen van je lijst, is dat die 6700 al jaren langer te koop is dan de CPU's in de recente BBG.
dus wellicht is het beter om naar een ryzen 7 over te stappen en daar m'n build op baseren?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ja, bijvoorbeeld.

Maar wat is je budget nu?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• b_rich
Nat-Water schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:37:
Ja, bijvoorbeeld.

Maar wat is je budget nu?
"nu" is het 800/900 ik ben van plan de onderdelen in delen te kopen (in 2 maanden dan alles bij ellkaar)

• Nat-Water
  • Nu online
Uh. Waarom. Waarom zou je dat doen? Ga je dan 2 maanden met een halve, niet werkende pc zitten? Kan je beter wachten tot je het geld wel hebt en dan eventuele nieuwere onderdelen kopen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• b_rich
Nat-Water schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:40:
Uh. Waarom. Waarom zou je dat doen? Ga je dan 2 maanden met een halve, niet werkende pc zitten? Kan je beter wachten tot je het geld wel hebt en dan eventuele nieuwere onderdelen kopen.
nee ik heb al een werkende pc die ik leen en die mag k nog 2/3 maanden gebruiken. maar ik bestel de onderdelen en wacht tot ik weer loon heb zegmaar.

• Nat-Water
  • Nu online
Wat verandert dat aan mijn punt?

Laat ik hem anders zeggen. Stel, je koopt nu een moederbord, en over 2 maanden de bijpassende processor. In de tussentijd komt er een nieuwe generatie uit. Daar kan jij dan niet gebruik van maken, want je zit al vast aan het moederbord wat je hebt gekocht.

Oftewel: wacht lekker die 2 maanden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

b_rich schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:51:
[...]

nee ik heb al een werkende pc die ik leen en die mag k nog 2/3 maanden gebruiken. maar ik bestel de onderdelen en wacht tot ik weer loon heb zegmaar.
Zou het dan geen idee zijn om courante / normale onderdelen te kopen?

CPU is ouder
Moederbord dus ook
Voeding niet optimaal
SSD die grofweg 25% langzamer is dan de bekende merken

Geen idee; normaal heb ik een wensenlijst, afgestemd op wat ik ermee wil doen en dat bestel ik dan in 1x; hiermee voorkom je constante prijswisselingen of niet-leverbare onderdelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met Dedicated stream PC build, die wel op de goede plek staat. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee