Toon posts:

Passieve subwoofer aansluiten op speakeruitgang autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Decafé drinkert

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een Sony pricewatch: Sony DSX-A410BT

En volgens de handleiding kan je een passieve sub aansluiten op de acherste speakerkanalen.
Nou heb ik hier een sub liggen en die wil ik wel eens aansluiten.
Ik kan alleen niet zeker worden van de manier waarop en wil niet iets slopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
op de site van Amazone.de staan bij de recensies enkele reacties van mensen die dit idd hebben gedaan en
dan blijkbaar samen met een gewone luidspreker.

Linkje naar de handleiding: https://www.sony.de/elect...anuals/4697/46974183M.pdf

zie pagina 33

Quote:

Subwoofer Easy Connection
You can use a subwoofer without a power amplifier
when it is connected to a rear speaker cord.
Notes
 Preparation of the rear speaker cords is required.
 Use a subwoofer with an impedance of 4 Ω to 8 Ω,
and with adequate power handling capacities to
avoid damage.

Vroeger was dit niet aan te raden dacht ik, vandaar mijn vraag: kan dit (kwaad)?
Of moet ik er een passief filter tussen zetten, bv. een subfilter voor alleen laag of een 2 weg filter en dan zowel de sub als de achterspeaker gebruiken?

It is nice to be important, but more important to be nice.

Beste antwoord (via Daniel36 op 26-09-2018 18:28)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
Volgens de handleiding zit er al een filter setting in de radio zelf.
HPF FREQ (high pass filter frequency)
Selects the front/rear speaker cut-off frequency:
[OFF], [80Hz], [100Hz], [120Hz].
Volgens het plaatje mag je een subwoofer aansluiten op één van de rear speaker kanalen en dan geen speaker meer op het andere kanaal.
Ik denk dus dat je alleen een sub aansluit en vervolgens de cut-off frequency instelt om ervoor te zorgen dat de sub alleen de lage frequenties te verwerken krijgt.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel zin het heeft i.v.m. het vermogen van de radio.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
Volgens de handleiding zit er al een filter setting in de radio zelf.
HPF FREQ (high pass filter frequency)
Selects the front/rear speaker cut-off frequency:
[OFF], [80Hz], [100Hz], [120Hz].
Volgens het plaatje mag je een subwoofer aansluiten op één van de rear speaker kanalen en dan geen speaker meer op het andere kanaal.
Ik denk dus dat je alleen een sub aansluit en vervolgens de cut-off frequency instelt om ervoor te zorgen dat de sub alleen de lage frequenties te verwerken krijgt.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel zin het heeft i.v.m. het vermogen van de radio.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
T zal wel zin hebben, maar wel minder hard gaan dan op een losse amp.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Decafé drinkert

Topicstarter
Bedankt beide en ik ga het zien.
Halve auto interieur ligt al eruit.

It is nice to be important, but more important to be nice.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee