Vraag

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:08

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Mijn Apple oortjes zijn zojuist overleden en daarom ben ik op zoek naar oortjes die met mijn nieuwe Pocophone + Android werken:

- Lekker in het oor zitten (geen diepe in-ears)
- Fijne kwaliteit geluid hebben. Hoeft geen overkill te zijn, maar wat diepe bassen zouden niet misstaan.
- Een microfoontje + eventueel remote voor handsfree bellen.

Zelf ben ik al op zoek gegaan. Zie bijvoorbeeld:

Onbedraad
- QCY Q29 (losse oortjes)

Met draad
- Xiaomi Hybrid

De huidige Apple oortjes werkten niet met volumeverstelling tijdens bellen. Ben dus op zoek naar iets wat beter werkt met Android/Poco. Omdat ik van iOS afkom, heb ik geen idee wat ik moet kiezen.

Welke gebruiken jullie voor je poco? Kan bijvoorbeeld ook een niet-Xiaomi product zijn!

Budget
€60,-

[Voor 14% gewijzigd door Bartaz op 26-09-2018 14:51]

Beste antwoord (via Bartaz op 27-09-2018 13:42)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bartaz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:53:
En de oortjes zien er heel fijn uit.
Kan je met deze het belvolume instellen tijdens een telefoongesprek? En hoe ervaar je muziek?
Ik zelf heb sinds een maand oortjes van het merk KZ. Voordeel hiervan is dat de oortjes los gekoppeld kunnen worden, waardoor je dus allerlei verschillende kabels eraan kan hangen. 3.5mm, Bluetooth, USB-C.

Ik heb de KZ KS3, welke standaard geleverd worden met een 3.5mm kabel. Daarnaast heb ik ook de KZ Bluetooth Module Upgrade Cord gekocht, waardoor ze nu ook met Bluetooth werken, samen met het bijpassende hoesje was ik iets minder dan 20 euro kwijt.

KZ heeft heel veel verschillende oortjes, maar KS3 kwamen op een hoop plekken het beste uit de reviews. Pasvorm is goed en ze zitten goed om het oor heen, dikke aanrader dus.

Alle reacties

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:22
Bartaz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:57:
Mijn Apple oortjes zijn zojuist overleden en daarom ben ik op zoek naar oortjes die:

Welke gebruiken jullie voor je poco? Kan bijvoorbeeld ook een niet-Xiaomi product zijn!
Ik heb geen Poco maar gebruik zelf deze van Xiaomi naar volle tevredenheid.
Een zo op het oog zelfde model, maar dan met USB type-C aansluiting is ook aangekondigd.

• rens-br

rens-br

@Bartaz ik heb je post en reacties afgesplitst van [Pocophone F1] Ervaringen & Discussie. Aangezien aankoopadvies offtopic is in ervaringen topics. Als je in je openingspost nog even je budget vermeldt dan is het een prima aankoopadvies topic.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
KlaasKlaas schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:33:
[...]

Ik heb geen Poco maar gebruik zelf deze van Xiaomi naar volle tevredenheid.
Een zo op het oog zelfde model, maar dan met USB type-C aansluiting is ook aangekondigd.
Bedankt voor je bericht!

Kan je met deze het belvolume instellen tijdens een telefoongesprek? En hoe ervaar je muziek?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik zelf heb sinds een maand oortjes van het merk KZ. Voordeel hiervan is dat de oortjes los gekoppeld kunnen worden, waardoor je dus allerlei verschillende kabels eraan kan hangen. 3.5mm, Bluetooth, USB-C.

Ik heb de KZ KS3, welke standaard geleverd worden met een 3.5mm kabel. Daarnaast heb ik ook de KZ Bluetooth Module Upgrade Cord gekocht, waardoor ze nu ook met Bluetooth werken, samen met het bijpassende hoesje was ik iets minder dan 20 euro kwijt.

KZ heeft heel veel verschillende oortjes, maar KS3 kwamen op een hoop plekken het beste uit de reviews. Pasvorm is goed en ze zitten goed om het oor heen, dikke aanrader dus.

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:22
[...]

Bedankt voor je bericht!

[/quote]

Zit wel een 'remote' in het snoer. Maar geen idee of die werkt tijdens telefoongesprek, wel tijdens afspelen muziek, ook met niet standaard apps.
Gebruik ze meestal in trein. Geluidskwaliteit vind ik goed. In elk geval een stuk beter dan met de Xiaomi in-ear headset die ik ook heb.

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:21
Ik heb zelf de volgende:

https://nl.aliexpress.com...52d5240&priceBeautifyAB=0

Ben er erg tevreden over en daarna ook voor mijn vrouw en kinderen besteld. Zijn ook in het wit/zilver te koop.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:41
KZ ATE is ook erg goed en je kan ze voor €10 kopen

Dell XPS 15 9510 · Pixel 4a · NVIDIA SHIELD TV

• rens-br

rens-br

MarnickS schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:58:
En heeft dus dezelfde voordelen als de andere KZ KS3, ook modulair en aan te sluiten op Bluetooth headphone.

Bij nader inzien is dit dus incorrect.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 27-09-2018 12:11]

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
MarnickS schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:58:
Zien er heel fancy uit! Ik ga ze vergelijken met de KS3. Bedankt voor je tip!
rens-br schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:02:
[...]

Wauw, dit is wel een heel mooi alternatief. En zeer betaalbaar!
En dat bluetooth upgrade cord is een mooie bonus. Ik zie dat 'ie 8 uur play time heeft. Kan je dat bevestigen?

Hoe ervaar je de geluidskwaliteit?

Gebruik je ze samen met Android? Kan je het volume regelen tijdens het bellen met de remote bijv?

Last but not least: En hoe beviel het bestelen bij Gearbest?

[Voor 11% gewijzigd door Bartaz op 27-09-2018 11:31]

• rens-br

rens-br

Bartaz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:25:
Wauw, dit is wel een heel mooi alternatief. En zeer betaalbaar!
En dat bluetooth upgrade cord is een mooie bonus. Ik zie dat 'ie 8 uur play time heeft. Kan je dat bevestigen?
Ik kan bevestigen dat hij dat prima haalt. Hij stuurt ook zijn batterijpercentage door naar mijn telefoon, dus ik kan zien hoe vol die zit. Let bij het bestellen van het Bluetooth cord wel op de aansluiting, er zijn drie verschillende aansluitingen. Voor de KS3 heb je 'A Paragraph Pin' nodig.
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit?
Het ding ondersteund APT-X, maar mijn telefoon heeft daar geen ondersteuning voor, dus daar kan ik niks over zeggen. Ben verder ook geen audiofiel, dus 'goed' is voor mij 'goed'. Maar ondanks dat is het geluid bovengemiddeld goed, diepe bastonen
Gebruik je ze samen met Android? Kan je het volume regelen tijdens het bellen met de remote bijv?
Opnemen, ophangen, Google Assistent oproepen, muziekvolume regelen, vorig en volgend nummer en pauzeren kan er allemaal mee. Volume regelen tijdens bellen heb ik nog niet geprobeerd, kan dat strakjes wel eens testen.
Last but not least: En hoe beviel het bestelen bij Gearbest?
Zoals gewoonlijk bij GearBest was dat prima. Ik had ze binnen 3 weken binnen geloof ik.
rens-br schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:30:
En heeft dus dezelfde voordelen als de andere KZ KS3, ook modulair en aan te sluiten op Bluetooth headphone.
Ik moet mijzelf wel even corrigeren, de ATE hebben een vaste kabel en die is dus niet te combineren met de extension cord. De ATE was volgens mij een van de eerste headphones die KZ heeft uitgebracht.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Als je mij de volume regeling zou kunnen laten weten tijdens een telefoontje, zou dat het beslissende eindoordeel kunnen zijn! :)

• rens-br

rens-br

Bartaz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:59:
Als je mij de volume regeling zou kunnen laten weten tijdens een telefoontje, zou dat het beslissende eindoordeel kunnen zijn! :)
Dan ga maar vast bestellen ;) Heb het zojuist voor je getest en je kan het volume van een oproep gewoon aanpassen.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:19:
[...]

Dan ga maar vast bestellen ;) Heb het zojuist voor je getest en je kan het volume van een oproep gewoon aanpassen.
Fantastisch @rens-br ! Je hebt me enorm geholpen! Ik ga ze graag proberen. In-ears zijn meestal niet mijn ding, maar wie weet gaat bieden deze een betere ervaring dan mijn vroegere oortjes. Ik heb je complete lijst van hierboven ook besteld: ears + cord + case.
@MarnickS ook bedankt voor de KZ tip!

En @KlaasKlaas ook bedankt voor de Xiaomi tip. Die leken me op het eerste gezicht ook enorm fijn :)

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:41
Bartaz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:25:
[...]

Zien er heel fancy uit! Ik ga ze vergelijken met de KS3. Bedankt voor je tip!
Dat vond ik ook toen ik ze kocht
Bartaz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:21:
[...]

Fantastisch @rens-br ! Je hebt me enorm geholpen! Ik ga ze graag proberen. In-ears zijn meestal niet mijn ding, maar wie weet gaat bieden deze een betere ervaring dan mijn vroegere oortjes. Ik heb je complete lijst van hierboven ook besteld: ears + cord + case.
@MarnickS ook bedankt voor de KZ tip!

En @KlaasKlaas ook bedankt voor de Xiaomi tip. Die leken me op het eerste gezicht ook enorm fijn :)
Ik denk dat die oortjes die je nu hebt gekocht ook heel erg fijn zullen zijn (heb ze zelf ook even opgezocht ;))

Dell XPS 15 9510 · Pixel 4a · NVIDIA SHIELD TV

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
@rens-br Oortjes zijn binnen!

Eerste indruk: Fijne geluidskwaliteit!

Klopt het dat de microfoon va de Bluetooth module of niet werkt of echt takke slecht is? Ik kan er geen gesprekken mee voeren lijkt het. Of is er ergens een secret instelling? Of moet ik specifiek ergens in praten?

• rens-br

rens-br

Bartaz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:38:
Klopt het dat de microfoon va de Bluetooth module of niet werkt of echt takke slecht is? Ik kan er geen gesprekken mee voeren lijkt het. Of is er ergens een secret instelling? Of moet ik specifiek ergens in praten?
Goede vraag. Ik heb dat ding één keer gebruikt op de fiets, toen er harde wind was, en toen was ik niet te verstaan. Ik gok / verwacht dat dat door de harde wind komt. Zal straks eens proberen een gesprek te voeren terwijl ik binnen zit.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@rens-br @Bartaz , ik zit in het zelfde schuitje en bij mijn vooronderzoek kwam ik dit topic tegen. Hoe zijn de oortjes met sporten en fietsen qua 'stabiliteit' vallen ze gemakkelijk uit of zitten ze eigenlijk goed. Ook ben ik benieuwd of jullie ongemakkelijk veel windgeruis ervaren bij het fietsen.
:D

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
@True

Sporten kan ik je vanaf volgende week vertellen. Maar ik verwacht dat dat wel goed komt, want:
Ze zitten super stabiel. Inkrijgen is nu soms nog wat lastig. Maar dat komt omdat de vorm van de draad aan de oortjes nog nieuw zijn en enigszins moeten vormen om mijn oren.
Als ze er eenmaal in zitten, zitten ze super stevig!

Geen ruis op de fiets. Voel me redelijk in mijn eigen bubbel als ik ze in heb. Ze sluiten goed af.

Afhankelijk of je de bluetooth module erbij neemt: de mic van de draad bij de oortjes doet het fantastisch. Die van de bluetooth module doet t bij mij nog niet super. Hopelijk kan @rens-br daar wat uitsluitsel over geven.

De bluetooth module op zichzelf doet het fantastisch. Zit al twee dagen op 1 lading te luisteren :)

Mocht je meer vragen hebben: shoot.
Voor dit geld zou ik het niet laten liggen.

• rens-br

rens-br

True schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:02:
@rens-br @Bartaz , ik zit in het zelfde schuitje en bij mijn vooronderzoek kwam ik dit topic tegen. Hoe zijn de oortjes met sporten en fietsen qua 'stabiliteit' vallen ze gemakkelijk uit of zitten ze eigenlijk goed. Ook ben ik benieuwd of jullie ongemakkelijk veel windgeruis ervaren bij het fietsen.
'Sporten' heb ik er nog niet mee gedaan, maar op de fiets blijven ze erg goed zitten, Je moet de kabel wel even goed buigen, maar daarna gaan ze echt geen kant op.

Wat betreft het windgeruis hoor je dat niet tot nauwelijks. Alleen wanneer het echt heel hard waait hoor je er iets van. Persoonlijk vind ik dat de oortjes 'te goed' hun werk doen, want op de fiets hoor je het verkeer om je heen nagenoeg niet meer.
Bartaz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:32:
Afhankelijk of je de bluetooth module erbij neemt: de mic van de draad bij de oortjes doet het fantastisch. Die van de bluetooth module doet t bij mij nog niet super. Hopelijk kan @rens-br daar wat uitsluitsel over geven.
Heb helaas nog geen tijd gehad om het even uit te testen.
De bluetooth module op zichzelf doet het fantastisch. Zit al twee dagen op 1 lading te luisteren :)
Ja, de accuduur is echt prima. Ik gebruik hem elke dag 2x 20 minunten op de fiets en heb er ruim 2,5 week mee gedaan. Meer dan prima voor mij!

Overigens kwam ik er wel achter van de week dat het doorsturen van de accupercentage niet helemaal lekker is bij mij. Volledig opgeladen geeft die 90% aan en bijna leeg = 50%, daarnaast gaat het omlaag met stappen van 20%. (Dus 90 -> 70 -> 50%). Ik heb geen andere apparaten die het doorsturen van de accupercentage ondersteunen, dus ik kan ook niet zien of het aan mijn telefoon of aan de oortjes liggen.

Ben ook al met de Gearbest support bezig om te kijken of zij een oplossing hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee