De Situatie / Uitleg
Op dit moment heb ik een ESXI-server draaien met daarop verschillende VM's.
Deze heeft een SSD voor de VM's en een 2TB HDD voor (long-term) opslag.
De Load van deze ESXI-server is op dit moment ongeveer 20%
Wij maken gebruik van de Unifi G3 CameraDome, 3 stuks met de bijbehorende Unifi Video Server/Recorder software.
Deze draait op dit moment nog op een VM met Debian 8.5 die ook andere services bediend.
Deze 3 camera's draaien naast het huidige 'oude' Camerasysteem met losse recorders,
Wij willen deze recorders en Camera's gaan vervangen voor de bovenstaande Unifi G3 camera's, dat gaat dan om een totaal van 21 extra camera's.
Hierdoor komen we op een totaal aantal camera's van 24 stuks.
Alles zit aan elkaar geknoopt met een Gbit-switch.
Om naar de nieuwe situatie te gaan mijn idee het volgende:
- Een losse VM maken die alleen de camera-software gaat draaien, de Software komt op de SSD te staan
- een 4TB HDD bij plaatsen voor alleen de camera's
De vragen
- Is het verstandig om deze HDD op pass-trough te zetten naar de VM ipv deze op te nemen in de Datastore en een VMDK van 4TB aan te maken.
- In de toekomst is het mogelijk dat we de opslag willen vergroten ( 2de 4TB HDD erbij plaatsen bijvoorbeeld ), Alleen ondersteund de software op dit moment maar 1 opslagpath. moet er bij het inrichten van de eerste hdd nog ergens rekening mee gehouden worden om het straks eventueel over 2 disks te verdelen ? het is niet erg als de eerste HDD helemaal leeg moet bij het bijplaatsen van de 2de hdd, ik dacht zelf om deze in Debian zelf eventueel in JBOD te zetten, of zijn hier nog betere manieren voor.
- Het idee is om gebruik te maken van deze hdd https://tweakers.net/pric...kstar-nas-(2017)-4tb.html ook omdat straks met 140mbit 24/7 naar geschreven wordt. zou dit daarvoor een geschikte hdd voor zijn ?
En als ik nog dingen over het hoofd zie, hoor ik het graag.
Op dit moment heb ik een ESXI-server draaien met daarop verschillende VM's.
Deze heeft een SSD voor de VM's en een 2TB HDD voor (long-term) opslag.
De Load van deze ESXI-server is op dit moment ongeveer 20%
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 75,60 | € 75,60 |
1 | HIS Radeon HD 5450 Silence | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Inter-Tech IPC 4U-4088-S | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 143,99 | € 143,99 |
1 | Corsair VS450 (80Plus) | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 81,90 | € 81,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 643,79 |
Wij maken gebruik van de Unifi G3 CameraDome, 3 stuks met de bijbehorende Unifi Video Server/Recorder software.
Deze draait op dit moment nog op een VM met Debian 8.5 die ook andere services bediend.
Deze 3 camera's draaien naast het huidige 'oude' Camerasysteem met losse recorders,
Wij willen deze recorders en Camera's gaan vervangen voor de bovenstaande Unifi G3 camera's, dat gaat dan om een totaal van 21 extra camera's.
Hierdoor komen we op een totaal aantal camera's van 24 stuks.
Alles zit aan elkaar geknoopt met een Gbit-switch.
Om naar de nieuwe situatie te gaan mijn idee het volgende:
- Een losse VM maken die alleen de camera-software gaat draaien, de Software komt op de SSD te staan
- een 4TB HDD bij plaatsen voor alleen de camera's
De vragen
- Is het verstandig om deze HDD op pass-trough te zetten naar de VM ipv deze op te nemen in de Datastore en een VMDK van 4TB aan te maken.
- In de toekomst is het mogelijk dat we de opslag willen vergroten ( 2de 4TB HDD erbij plaatsen bijvoorbeeld ), Alleen ondersteund de software op dit moment maar 1 opslagpath. moet er bij het inrichten van de eerste hdd nog ergens rekening mee gehouden worden om het straks eventueel over 2 disks te verdelen ? het is niet erg als de eerste HDD helemaal leeg moet bij het bijplaatsen van de 2de hdd, ik dacht zelf om deze in Debian zelf eventueel in JBOD te zetten, of zijn hier nog betere manieren voor.
- Het idee is om gebruik te maken van deze hdd https://tweakers.net/pric...kstar-nas-(2017)-4tb.html ook omdat straks met 140mbit 24/7 naar geschreven wordt. zou dit daarvoor een geschikte hdd voor zijn ?
En als ik nog dingen over het hoofd zie, hoor ik het graag.