Eh... heb een probleempje mijn server pctje een celeron 366 Mhz kan ik niet meer aanzetten omdat de pootjes op het moederbord die aangesloten worden met de aan en uit knop zijn AFGEBROKEN. Het aan en uit signaal wordt dus niet meer doorgegeven. Nu is mijn vraag of iemand weet of ik mijn pc op een andere manier kan aankrijgen.
No problem- het gaat hier duidelijk om een ATX mobo. Als je geen zin hebt om te solderen op de mobo kun je het volgende doen:
Neem 2 paperclips en vouw ze uit.
Duw een ervan van boven (dus waar de draden erin gaan) bij de groene draad in de ATX power connector, en de andere bij een willekeurige zwarte draad.
Vervolgens ff testen- stekker in stopcontact en de twee paperclips even tegen elkaar. Als het goed is start het systeem. Als dat goed is, stekker er weer uit, en elk van de 2 draadjes die van de powerknop komen met een paperclip in contact brengen. Vervolgens de hele boel met isoleertape afplakken, en klaar is kees
Neem 2 paperclips en vouw ze uit.
Duw een ervan van boven (dus waar de draden erin gaan) bij de groene draad in de ATX power connector, en de andere bij een willekeurige zwarte draad.
Vervolgens ff testen- stekker in stopcontact en de twee paperclips even tegen elkaar. Als het goed is start het systeem. Als dat goed is, stekker er weer uit, en elk van de 2 draadjes die van de powerknop komen met een paperclip in contact brengen. Vervolgens de hele boel met isoleertape afplakken, en klaar is kees
Oslik, blyat! Oslik!
Verwijderd
Of, als je m toch maar 1 keer hoeft aan te zetten, even een schroevendraaier tegen de 2 afgebroken punten aan.
Alleen als ie dan een keer uit moet of weer aan, moet je je kast weer open maken. Gewoon effe 2 nieuwe ijzertjes in je mobo solderen dus.
Alleen als ie dan een keer uit moet of weer aan, moet je je kast weer open maken. Gewoon effe 2 nieuwe ijzertjes in je mobo solderen dus.
Verwijderd
Hey H-ALO!!
Goeie morgen, hoe gaat het met de inkoop actie?
Dat bord dat je "over hebt" heb je die nog steeds over? Ben weer terrug vn weggeweesd, maar ken niet echt een iemeel adressie van je vinden.......
Goeie morgen, hoe gaat het met de inkoop actie?
Dat bord dat je "over hebt" heb je die nog steeds over? Ben weer terrug vn weggeweesd, maar ken niet echt een iemeel adressie van je vinden.......
Pagina: 1