Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Ik heb hem net ook effe getest, (natuurlijk, duh). Hij is zeker een stukkie sneller als 3.11 en ook de compressie is weer een stuk beter
Vanavond ga ik een DVD proberen.
Of zoals de Vliegende Panters zouden zeggen: Kijken wattie doet!
Maar het is op het moment geloof ik aardig druk op die server.
Blijven proberen of wacht tot morgen...
Das de enige tip die ik kan geven.
Hier kun je het anders ook nog proberen.
(zelfde links maar op de officiele site)
Nuff Said
Verwijderd
Dan zeg je toch gewoon "download divx codec 4.0 beta"?Op donderdag 19 juli 2001 22:16 schreef HlpDsK het volgende:
Mja .. maar als je nu een DiVXje maakt van het een of andere en dat naar een kennis stuurt, dan kan die het niet bekijken met de 3.11 of de 3.20
*proest*Op donderdag 19 juli 2001 20:19 schreef DeTeraarist het volgende:
Misschien dat jullie hier niet op zitten te wachten, maar ik denk, ik deel het hier ook maar even mee.
DivX 4.0 Beta is uit
Ik las in het topic dat "DirectX 4.0 Beta" uit was.....dus ik dacht: ff kijken wat voor newbie nou weer de microfoon heeft genomen
Maar owke, geen newbie dus, maar DivX
Foutje, bedankt
[Edit: quoten blijft moeilijk
De 0.594(AMD optimized) crashte bij mij in ieder geval niet.
Stuur je de codec toch ook even mee.Op donderdag 19 juli 2001 22:16 schreef HlpDsK het volgende:
Mja .. maar als je nu een DiVXje maakt van het een of andere en dat naar een kennis stuurt, dan kan die het niet bekijken met de 3.11 of de 3.20
Als je een DivXje kan opsturen, kun je de codec d'r ook wel bij doen vinnik.
Verwijderd
hlpdsk weet je die sbc demo nog ? check die nu maar eens. het "blokkerige compressie effect" effect is veel meer weg.
handig die playa die erbij zit kun je die divx jes met 16:9 ratio (met balken) zonder balkies doen lol neo heeft het hoofd van een wortel.
Dat kon PowerDivX NextGen ookOp donderdag 19 juli 2001 23:35 schreef kRiTz_C het volgende:
wow man ziet er stuk beter uit.
hlpdsk weet je die sbc demo nog ? check die nu maar eens. het "blokkerige compressie effect" effect is veel meer weg.
handig die playa die erbij zit kun je die divx jes met 16:9 ratio (met balken) zonder balkies doen lol neo heeft het hoofd van een wortel.
Alleen speelt die geen DivX 4.0 af
En Tha Playa speelt trouwens geen AC3
Heheh maarja films zullen wel weer wat kleiner en/of beter ge encode kunnen worden neem ik aan?
Als je de matrox G400 driverfix installed, kun je ook fullscreen kijken, ook bij breedbeeld.. ook ondertiteling enz..Op donderdag 19 juli 2001 23:35 schreef kRiTz_C het volgende:
wow man ziet er stuk beter uit.
werkt ook perfect op niet-matrox kaarten
Veel sneller, als het goed is, heb je dus meer tijd over om het beter te doen. 't is ook mooier, maar er staats niets over kleinere files.Op donderdag 19 juli 2001 23:43 schreef rb338 het volgende:
Heheh maarja films zullen wel weer wat kleiner en/of beter ge encode kunnen worden neem ik aan?
New Features in 4.0 Beta
- Improved decoder performance
- Higher encoding performance, almost 4 times faster than previous version
- Multipass encoding and 2 different variable bit rate modes
- Improved visual quality
- Highly scalable codec from 16x16 pixels to 1920x1280 pixels (i.e. HDTV). All even integer dimensions are acceptable.
- Support for popular encoding/editing applications
- Plays all DivX content
nu nieuwe codec gedowned, gelijk "Cube" weer opgestart.
* Nowhere ziet weinig verschil
www.kuiphuis.nl
Ehh, 't is juist andersom, je moet hopen dat ie alle oude films zonder verschil kan afspelen...Op donderdag 19 juli 2001 23:51 schreef Nowhere het volgende:
net "Cube" gekeken
nu nieuwe codec gedowned, gelijk "Cube" weer opgestart.
* Nowhere ziet weinig verschilen hoopt dat andere films wel beter verschil geven!
Bij nieuw ge-encode films kan het mooier zijn.
Mediaplayer doet 'm ook , maar met Bsplayer krijg ik vage errorsOp vrijdag 20 juli 2001 09:04 schreef Bar_en_boos het volgende:
Hmmm...moet ik nou perse Tha Playa voor het afspelen gebruiken of kan BSplayer ook gewoon die nieuwe codec aan?
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Houdt dus in dat je Crispness op 0 moet laten staan omdat er anders frames niet worden gecodeerd in scenes waar weinig bewegingen in zitten.Doom9 schrijft
The DivX 4.0 beta is actually the same build as the one at divx.com so don't you worry about gettting and outdated version. Important: Do NOT use the cripsness setting in this very codec. It's mislabeled, actually it's an option where the codec drops frames if there's not much action.
dit hoort niet
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Heb je hier meer info over?Op vrijdag 20 juli 2001 21:41 schreef DeTeraarist het volgende:
Waarschuwing
[..]
Houdt dus in dat je Crispness op 0 moet laten staan omdat er anders frames niet worden gecodeerd in scenes waar weinig bewegingen in zitten.
Ik laat altijd een crispness van 100 draaien omdat ik dat mooier vind. Gaat dat hiermee problemen geven dan???
Dat zou jammer zijn!
Sampoo, de man die me het allemaal geleerd heeft met z'n site heeft een snellere link. Was daar es eerder mee gekomen!Op vrijdag 20 juli 2001 21:48 schreef sampoo het volgende:
Via Doom9 downloaden gaat ook een stuk sneller;
Divx4.0
Wanneer komt er een guide voor de FairUse op je site (en wederom in begrijpelijk Nederlands?)
[hee, prutser
Kan er nix aan doen, maar voor mij ben je dus de DivX goeroe!
Ja hoor, d'r moet geen Crispness staan, maar frame dropping. Foutje van de programmeur.Op zaterdag 21 juli 2001 04:48 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Heb je hier meer info over?
Ik laat altijd een crispness van 100 draaien omdat ik dat mooier vind. Gaat dat hiermee problemen geven dan???
Dat zou jammer zijn!dan ga ik wel een stapje terug qua codec.
Staat als het goed is gewoon bij de codecs die je kan zelecteren in VDub.
Zoals ik al zei, dat is geen crispness. Dat is 100% zeker frame dropping (In de Help file staat het overigens wel oke).Op zaterdag 21 juli 2001 15:11 schreef MisterDon het volgende:
Heb er net een ripje mee afgherond. Ziet er idd wel netjes uit (100% crisp gaat zonder problemen).
Dat houdt in dat er op scenes met weinig motion (beweging) dat er frames worden weggelaten. Het is inderdaad zo dat je het niet hoeft te merken. Maar kijk niet raar als je opeens midden in een film een paar frames mist.
Dit zag ik dus bij de afdeling "reactie's":
"bij mij toch echt niet hoor .. krijg de hele tijd The location you selected could not be opened
dit staat in de FAQ:
Q: When I try to play a DivX movie with The Playa, it says "cannot open from this location." What's going on?
A: This message means you don't have the correct DivX codec installed to play that file. Make sure you have the same codec that was used to encode that file. "
Nou, deze melding:
"The location you selected could not be opened".
Krijg ik dus ook steeds als ik via "Playa" een DivX 3.11 af wil spelen.
Terwijl als ik gewoon de Mediaplayer gebruik,ik wel gewoon een Divx 3.11 kan afspelen.
Dus zou je denken dat de codec's wel goed zijn ge-installed.
Ik heb natuurlijk ook eerst de codec,en toen de playa ge-installed.
"wanna play all previous DivX content ?" heb ik ook met ja bevestigd.
Wie heeft dit probleem ook ,of heeft hier een oplossing/verklaring voor?
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Ow?Op donderdag 19 juli 2001 20:19 schreef DeTeraarist het volgende:
Misschien dat jullie hier niet op zitten te wachten, maar ik denk, ik deel het hier ook maar even mee.
DivX 4.0 Beta is uit
Ik heb 'm al 2 maanden :?
(en jah de echte 4.x beta)
Of jij hebt hele goeie connecties, of jij bedoelt stiekem toch een alpha.Op woensdag 25 juli 2001 15:05 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
[..]
Ow?
Ik heb 'm al 2 maanden :?
(en jah de echte 4.x beta)
Iemand als Doom9 kreeg hem een week van te voren ofzo, lijkt me stug dat ie dan al ergens anders gewoon te krijgen was.
Verwijderd
Heel leuk allemaal.
Heb op een v/d pc's die playa werkend zonder die foutmelding.
Lag waarschijnlijk aan het feit dat je na de instal v/d codec,de pc eerst ff opnieuw moet opstarten....
Dus mensen die zich nog steeds aan het hoofdbreken zijn over mijn eerste vraag hierover mogen nu stoppen,toch bedankt voor de moeite in iedergeval.
Maar het is nog niet voorbij,hier komt een nieuwe:
Als ik wil caputeren met b.v. Virtual Dub,of met het standaard-progje van mijn tv-kaart.
Dan kan ik dus niet die Divx 4.0Beta codec kiezen.
Ook al heb ik de oude codec wel/niet verwijdert.
Tussen de videocompressors in de afdeling Multimedia staat DivX4.0Beta er wél tussen.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Verwijderd
Alleen de constant bit rate doet het al redelijk goed.
Nou... Gewoon... Voor de lolOp donderdag 26 juli 2001 11:15 schreef Bunny het volgende:
Leuk om mee te spelen, maar ik snap niet dat mensen hem al voor rips gebruiken: hij stikt nog van de bugs, echt heel hinderlijke visuele fouten.
Alleen de constant bit rate doet het al redelijk goed.
Verwijderd
Zit Alien 4 te kijken, maar via MP6.4 en 7 heeft hij goed geluid (zeg net geen perfect, want kan altijd beter), maar via The Playa doet hij het niet echt lekker met geluid.
Iemand anders ook last van?