Mijn vraag:
Is het mogelijk om credentials mee te geven bij connectie op Intune AutoPilot? Ik kom wel de optie tegen om een username mee te geven, maar niet om credentials mee te geven, zoals bijvoorbeeld wel mogelijk is bij connectie op AzureAD of Msolservice.
Nog mooier zou zijn om via partner-credentials op de tenant te mogen verbinden, zoals bijvoorbeeld op Exchange kan, maar dat gaat bij veel diensten niet dus ik neem aan dat het ook hierbij niet mogelijk zal zijn. Als ik de procedure van authenticatie kan automatiseren ben ik al tevreden in dit opzicht
voorbeeld van wat wel kan:
voorbeeld van wat niet kan kan:
Relevante software en hardware die ik gebruik
PowerShell 5.1.17134.228
Windows Server 2016 build 1607
Microsoft Online Services Sign-in Assistant 7.250.4556.0
Ook getest op Windows 10 build 1803 maar helaas met hetzelfde resultaat
Is het mogelijk om credentials mee te geven bij connectie op Intune AutoPilot? Ik kom wel de optie tegen om een username mee te geven, maar niet om credentials mee te geven, zoals bijvoorbeeld wel mogelijk is bij connectie op AzureAD of Msolservice.
Nog mooier zou zijn om via partner-credentials op de tenant te mogen verbinden, zoals bijvoorbeeld op Exchange kan, maar dat gaat bij veel diensten niet dus ik neem aan dat het ook hierbij niet mogelijk zal zijn. Als ik de procedure van authenticatie kan automatiseren ben ik al tevreden in dit opzicht

voorbeeld van wat wel kan:
code:
1
2
3
| $usercreds = Get-Credential Connect-MsolService -Credential $usercreds Connect-AutoPilotIntune -user |
voorbeeld van wat niet kan kan:
code:
1
2
| $usercreds = Get-Credential Connect-AutoPilotIntune -Credential $usercreds |
Relevante software en hardware die ik gebruik
PowerShell 5.1.17134.228
Windows Server 2016 build 1607
Microsoft Online Services Sign-in Assistant 7.250.4556.0
Ook getest op Windows 10 build 1803 maar helaas met hetzelfde resultaat