Toon posts:

Geen dual channel door CPU koeler??

Pagina: 1
Acties:

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 19:10
Ik heb even een kort vraagje. Ik heb recent een beQuiet Dark Rock Pro 4 gekocht maar die koeler is zo groot dat zelfs zonder de voorste fan mijn Corsair Dominator Platinum geheugen alleen maar in slot 3 en 4 past.

Betekend dit dat mijn geheugen op single channel loopt ipv dual channel? Zo ja dan ga ik maar weer terug naar een aio waterkoeler. ;(

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:27
Afhankelijk van hoe dual channel is geimplementeerd op je mobo (handig om die ook even te vermelden ;) ).
Maareh dat kon je toch al meten voordat je de cooler had gekocht?
Dat is al jaren een dingetje hoog memory vs grote tower coolers.

Dit had je ook kunnen googelen:
https://www.hardocp.com/a...4_cpu_air_cooler_review/4
For the first time we have had to use our Corsair LPX DDR4, as our Corsair Dominator would not fit in any slot in the motherboard. Lower profile memory is required, and as we started in the installation section of the review, it is recommended that it be installed before the cooler is in place. If you want to upgrade your memory with the Dark Rock 4 mounted, the fan will need to be removed, and you still will not have access to the slot nearest to the socket.

[Voor 56% gewijzigd door Meekoh op 26-09-2018 10:46]

Computer says no

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03 14:44
De handleiding van je moederbord geeft aan welke kanalen voor dual channel gebruikt moeten worden. Als dat 1&3 of 2&4 zijn, is het inderdaad terug naar de aio koeler.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-03 19:57
Daarom heb ik de scythe mugen 5 gekocht, daar hebben ze tenminste over het design nagedacht, je ram slots hebben alle ruimte.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 19:10
Het moederbord is een Asus Z270F Strix ... ik zal vanavond eens de handleiding erbij pakken.

Edit: ik heb even de user manual doorgekeken online maar daar word ik niet heel veel wijzer van helaas :(

Edit2: Met het programma CPU Z kunnen zien dat ik single channel draai

[Voor 52% gewijzigd door Jasper_S1985 op 28-09-2018 09:24]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee