Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen dual channel door CPU koeler??

Pagina: 1
Acties:

• Jasper_S1985
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:37
Ik heb even een kort vraagje. Ik heb recent een beQuiet Dark Rock Pro 4 gekocht maar die koeler is zo groot dat zelfs zonder de voorste fan mijn Corsair Dominator Platinum geheugen alleen maar in slot 3 en 4 past.

Betekend dit dat mijn geheugen op single channel loopt ipv dual channel? Zo ja dan ga ik maar weer terug naar een aio waterkoeler. ;(

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-06 15:29
Afhankelijk van hoe dual channel is geimplementeerd op je mobo (handig om die ook even te vermelden ;) ).
Maareh dat kon je toch al meten voordat je de cooler had gekocht?
Dat is al jaren een dingetje hoog memory vs grote tower coolers.

Dit had je ook kunnen googelen:
https://www.hardocp.com/a...4_cpu_air_cooler_review/4
For the first time we have had to use our Corsair LPX DDR4, as our Corsair Dominator would not fit in any slot in the motherboard. Lower profile memory is required, and as we started in the installation section of the review, it is recommended that it be installed before the cooler is in place. If you want to upgrade your memory with the Dark Rock 4 mounted, the fan will need to be removed, and you still will not have access to the slot nearest to the socket.

[Voor 56% gewijzigd door Meekoh op 26-09-2018 10:46]

Computer says no

• vegetoot
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:09
De handleiding van je moederbord geeft aan welke kanalen voor dual channel gebruikt moeten worden. Als dat 1&3 of 2&4 zijn, is het inderdaad terug naar de aio koeler.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 11:14
Daarom heb ik de scythe mugen 5 gekocht, daar hebben ze tenminste over het design nagedacht, je ram slots hebben alle ruimte.

• Jasper_S1985
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:37
Het moederbord is een Asus Z270F Strix ... ik zal vanavond eens de handleiding erbij pakken.

Edit: ik heb even de user manual doorgekeken online maar daar word ik niet heel veel wijzer van helaas :(

Edit2: Met het programma CPU Z kunnen zien dat ik single channel draai

[Voor 52% gewijzigd door Jasper_S1985 op 28-09-2018 09:24]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True