Vraag

• Jesse_K
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-11-2018
Beste Lezer,

Ik heb +/- anderhalf jaar geleden een computer aangeschaft, dit is mijn slechtste aankoop in mijn leven geweest. Ik krijg om de haverklap een bsod en kan er eigenlijk niets mee.

Dit is mijn P.C. :
PC ASUS SKYLAKE GAME i7-6700K
-CPU: Intel i7-6700K 4ghz 
-Opt: LG DL DVDRW 22x
-VGA: GF Nvidia GTX1080-8Gb
-PSU: Thermaltake 700W 80+  
-Kast: BW9000 Black gaming 
-HDD: S3 Toshiba 2TB 64Mb 72rpm
-SSD: Toshiba 480GbGB SSD
-RAM: Kingston DDR4 32Gb-2400 
-Mobo: Asus Full-ATX Z170 pro gaming -2 jaar garantie carry-in op hardware

Dit was mijn situatie:

PC is aangesloten op een 3d tv ( want ik heb geen pc beeldscherm met de juiste aansluitingen ) en deze zitten beide in een stekkerblok van 10 plekken waar verder niets bij in zit. Daarnaast heb ik aangesloten:
- toetsenbord met verlichting
- muis met verlichting
- Wi-Fi ontvanger ( ook zonder geprobeerd met kabel )
- muis mat met verlichting ( deze heb ik er geregeld uit ).

Nu heb ik wel een pc beeldscherm.

Ik wilde de computer gebruiken om games te kunnen spelen, echter kreeg ik vanaf het begin een BSOD.
Whea uncorrectable error.

De PC is al bij verschillende mensen geweest om het probleem om te lossen, bij het bedrijf waar ik de PC gekocht heb: Enter 247, bij verschillende computerbedrijven: NOIT Computers en FixItAll.

Bevindingen Enter 247:

Beste Jesse,

Wij kunnen alleen de hardware testen (niet software). Wij hebben speciale test kaarten die de hardware in de pc uitgebreid test. Verder draaid uw pc al een paar dagen op 3Dmark op de zwaartse belasting. Op het moment kunnen wij geen fouten vinden.

U kunt het volgende proberen:
-Heeft u tussen de pc een stekkerblok met een fuse (alleen de pc hierop aansluiten).
-U kunt ander toetsenbord muis etc proberen
-Alle andere hardware die aangesloten is op de pc loskoppelen om te testen.
-eventueel de pc op een andere plek in huis uitproberen (misschien dat er een storing zit).

Helaas heeft het bovenstaande niet geholpen maar hebben zij mij wel mooi 60 euro onderzoekskosten berekend.

Bevindingen NOIT Computers:

We hebben de hardware scan laten lopen vannacht maar daar is niks uitgekomen, we hebben voor de zekerheid nog een extra test gedaan voor het geheugen maar die komt er ook goed door heen. We hebben een BIOS update uitgevoerd.

De PC is hier meerdere malen heengeweest en ze hebben hem getest met de zwaarste testprogramma's die ze hadden maar daar kwam die allemaal met gemak doorheen.

Bij dit bedrijf was ik in totaal € 85 euro kwijt voor onderzoekskosten maar helaas weer zonder enig succes.

Bevindingen van FixItAll:

Beetje een gebed zonder eind.... Kon het probleem niet vaststellen.

Jesse: Hier heeft de PC meer dan een half jaar gestaan ter reparatie, hij vond het een leuke uitdaging om aan te gaan. Echter moest ik overal achteraan gaan, had ik het idee dat er heel lang niets mee is gedaan en dat hij erg druk was met vooral andere dingen. Toen ik hem uiteindelijk ophaalde omdat hij er niet uitkwam zat er nog een barst in mijn zijraam ook! Die is inmiddels weer vervangen ( gelukkig op kosten van FixItAll ). Dit heeft me gelukkig geen geld gekost ( vooral besproken ), maar wel heel veel tijd en moeite.

Bevindingen van een collega van mij die verstand heeft van computers:

Ik heb geprobeerd om een aantal BIOS instellingen te wijzigen ( Hyper treating uitgezet, power mode uitgezet ) en nog een aantal dingen. resoluties gewijzigd ( ingame en op de pc zelf ) RAM geheugen verwijderd en opnieuw erin gedaan. Echter heeft niets geholpen.
Ik heb Windows via hun eigen site op een stick gezet via mijn laptop en daarna op mijn pc gezet, via een activeringscode. Daarna heb ik windows nog een x hersteld en daarna een hele fabrieksherstel gedaan voor windows.

Jesse: Het rare is dat het ook heel random is, ene moment kan ik 2 potjes rocket league spelen en het andere moment gooit die me er al uit voordat het potje begonnen is. ( laatste tijd gooit hij me er wel erg snel uit ).

Al met al is dit dus een heel sneu verhaal geworden voor mij :'( en ik wil heel graag dat dit opgelost wordt.
Hopende dat er op dit forum iemand tussen zit met heel veel verstand van computers/BSOD die mij hiermee kan helpen! _/-\o_

Als het moet wil ik alles opnieuw proberen en bij het begin beginnen want ik weet nu niet precies meer wat er allemaal aan gebeurd is. Ik zoek dus iemand die mij wilt begeleiden van begin tot het einde, eventueel tegen een kleine vergoeding als het probleem is opgelost want ik ben ten einde raad!

Mocht iemand nog informatie willen over mijn verhaal, doe dan aub een reactie of neem contact met mij op dan zorg ik z.s.m. voor de benodigde informatie.

Groetjes Jesse

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Aangezien er weinig info in jouw verhaal staat over wat er geprobeerd of geconstateerd is:
Overclocked?
Temperaturen?
Drivers?
Windows up-to-date?
Safe mode?
Verdere aanwijzingen in de Logs?

Een ander OS geprobeerd? Zoals Ubuntu.

[Voor 14% gewijzigd door eric.1 op 26-09-2018 10:24]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17
Misschien een inkopper hoor, maar als verschillende partijen aangeven dat ze niet kunnen vinden in de hardware, heb je al geprobeerd om gewoon de computer te formatteren en een schone windows install erop te zetten?

Omdat de pc dus prima op de andere plekken werkt, wellicht ligt het dus aan de aansluiting? Ik zou niet weten waarom dit zou zijn, maar je kan bijv. andere stroomstekker voor je pc/scherm proberen en/of ander stekkerblok/wellicht heel ander stroompunt in huis om te testen? Puur om het maar uit te sluiten dat het niet van dit soort rare randzaken zijn.

Ben ooit tegen een computer aangelopen die continue vastliep en dit lag aan de monitor. Met een andere monitor aangekoppeld liep deze weer als een zonnetje.

• Jesse_K
Renzzie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:26:
Misschien een inkopper hoor, maar als verschillende partijen aangeven dat ze niet kunnen vinden in de hardware, heb je al geprobeerd om gewoon de computer te formatteren en een schone windows install erop te zetten?

Omdat de pc dus prima op de andere plekken werkt, wellicht ligt het dus aan de aansluiting? Ik zou niet weten waarom dit zou zijn, maar je kan bijv. andere stroomstekker voor je pc/scherm proberen en/of ander stekkerblok/wellicht heel ander stroompunt in huis om te testen? Puur om het maar uit te sluiten dat het niet van dit soort rare randzaken zijn.

Ben ooit tegen een computer aangelopen die continue vastliep en dit lag aan de monitor. Met een andere monitor aangekoppeld liep deze weer als een zonnetje.
Bedankt voor je reactie! ik heb niet geprobeerd om de computer te fomatteren, zou ook niet weten hoe dit moet. Als het goed is dan is er een andere windows opgezet door 1 van de computerbedrijven. Ik kan wel proberen om deze 2 opties te hanteren, echter ben ik best wel een leek, hoe kom ik aan een andere windows?

De pc heeft ook op andere plekken gestaan met een compleet andere set-up bijv. bij mijn collega, waar hij normaal ook op gamed, andere stroomstekker en scherm en toetsenbord en muis. Dus ik denk dat dat wel goed zou moeten zijn?

• Jesse_K
eric.1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:23:
Aangezien er weinig info in jouw verhaal staat over wat er geprobeerd of geconstateerd is:
Overclocked?
Temperaturen?
Drivers?
Windows up-to-date?
Safe mode?
Verdere aanwijzingen in de Logs?

Een ander OS geprobeerd? Zoals Ubuntu.
Bedankt voor je reactie!
Ik weet helaas niet waar ik deze info precies vandaan moet halen.
-Overclocked? Hij is naar mijn weten niet overclocked ( dat is in de bios als het goed is ), wil ik wel bekijken als ik thuis ben na het werk? waar zie ik dit?
-Temperaturen? Waar kan ik deze zien?
-Drivers? Is de vraag of deze up-to-date zijn? nu wellicht niet meer, maar toen ik er elke dag mee bezig was waren ze dat wel, ik zal deze vanmiddag gelijk controleren.
-Windows up-to-date? Helaas geen idee, waar kan ik dit controleren?
-Safe mode? Ik begrijp de vraag niet helemaal, moet ik de computer op veilige modus opstarten?
-Logs? Ik weet helaas niets af van Logs? wil ik wel bekijken? Waar kan ik deze zien en hoe herken ik aanwijzingen?
-Ander OS? Nee ik heb geen andere OS geprobeerd.

Alvast mijn excuses, weet helaas niet zo heel veel af van computers, maar ik ben lerende :P

Ik hoor graag van je!

• Renzzie
Jesse_K schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor je reactie! ik heb niet geprobeerd om de computer te fomatteren, zou ook niet weten hoe dit moet. Als het goed is dan is er een andere windows opgezet door 1 van de computerbedrijven. Ik kan wel proberen om deze 2 opties te hanteren, echter ben ik best wel een leek, hoe kom ik aan een andere windows?

De pc heeft ook op andere plekken gestaan met een compleet andere set-up bijv. bij mijn collega, waar hij normaal ook op gamed, andere stroomstekker en scherm en toetsenbord en muis. Dus ik denk dat dat wel goed zou moeten zijn?
Via een windows DVD/USB. Je start op via deze DVD/USB en kan vervolgens formatteren en windows opnieuw installerne. Heel makkelijk te vinden via google hoe dit werkt. Mocht je geen Windows DVD/USB hebben dien je deze aan te schaffen of evt te regelen via een vriend/collega.

En? Viel de computer daar ook uit?

• Jesse_K
Renzzie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:54:
[...]

Via een windows DVD/USB. Je start op via deze DVD/USB en kan vervolgens formatteren en windows opnieuw installerne. Heel makkelijk te vinden via google hoe dit werkt. Mocht je geen Windows DVD/USB hebben dien je deze aan te schaffen of evt te regelen via een vriend/collega.

En? Viel de computer daar ook uit?
Dit heb ik eenmaal gedaan maar wel met dezelfde windows 10 als die ik in het begin heb gebruikt.

Dit kan ik nog wel een keer proberen?

Ik heb toen Windows 10 Pro gekocht bij Licentie4u voor € 30,-.

De computer viel bij mijn collega ook uit en in een ander huis ook.

• Renzzie
Wel een format gedaan? Of alleen een reinstall van windows? Anders even formatteren. Een schone installatie kan nooit kwaad en is in een uurtje gepiept.

Ook andere stroomkabels gebruikt bij de collega?

Om de andere vragen ten beantwoorden:
Overclock: via start > run/uitvoeren > dxdiag > hier kan je zien hoe snel je CPU loopt. Als het getal achteraan hetzelfde is als de specs loopt deze gelijk.
temperatuur: oa Speccy. zelf even googlen voor meer. Is kleine moeite. Wel onder load/stress meten en ook als de computer niets aan het doen is
Drivers: updaten die hap bij problemen
windows update: gewoon in start menu op 'update' zoeken (valt ook makkelijk te googlen!)
safe mode: ja, dat bedoelt hij inderdaad. Dan kijken of de computer wel/niet uitvalt
logs: wederom heel makkelijk te googlen: linkje

[Voor 4% gewijzigd door Renzzie op 26-09-2018 11:14]

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR is een hardware error die meestal door slecht contact van de CPU met socket veroorzaakt wordt. De CPU Re-Seaten is meestal de oplossing, maar het kan ook een defecte CPU (of moederbord) zijn.

• Jesse_K
Renzzie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:12:
Wel een format gedaan? Of alleen een reinstall van windows? Anders even formatteren. Een schone installatie kan nooit kwaad en is in een uurtje gepiept.

Ook andere stroomkabels gebruikt bij de collega?

Om de andere vragen ten beantwoorden:
Overclock: via start > run/uitvoeren > dxdiag > hier kan je zien hoe snel je CPU loopt. Als het getal achteraan hetzelfde is als de specs loopt deze gelijk.
temperatuur: oa Speccy. zelf even googlen voor meer. Is kleine moeite. Wel onder load/stress meten en ook als de computer niets aan het doen is
Drivers: updaten die hap bij problemen
windows update: gewoon in start menu op 'update' zoeken (valt ook makkelijk te googlen!)
safe mode: ja, dat bedoelt hij inderdaad. Dan kijken of de computer wel/niet uitvalt
logs: wederom heel makkelijk te googlen: linkje
Ik zal vanmiddag bij thuiskomst de computer eerst fomatteren en opnieuw installeren.

Ik weet niet zeker of mijn collega ook andere stroomkabels heeft gebruikt, ik zal eens kunnen kijken of ik nog ergens andere kabels vandaan kan toveren.

Vraagje: Als ik geformatteerd/opnieuw geinstalleerd heb, moet ik dan nog iets doen met de drivers o.i.d? of gelijk de bovenstaande punten behandelen?

Na alles te hebben gedaan zal ik de info doorsturen!

• Jesse_K
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:14:
WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR is een hardware error die meestal door slecht contact van de CPU met socket veroorzaakt wordt. De CPU Re-Seaten is meestal de oplossing, maar het kan ook een defecte CPU (of moederbord) zijn.
Bedankt voor je reactie!

Ik durf zelf niet de CPU te re-seaten, geen flauw idee waar ik aan begin. Mocht er bij de rest niets uitkomen kan ik wel iemand vragen om dit voor mij te doen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

My brain hurts

Lange topicstart, maar windows is al een keer opnieuw geïnstalleerd, nog een keer lijkt me nutteloos.
Drie verschillende personen/bedrijven hebben ernaar 'gekeken' lijkt me onwaarschijnlijk dat niemand temps en drivers hebben gecheckt. (ben altijd wel benieuwd wat voor 'speciale kaarten' en 'zwaarste programma's' er gebruikt worden.) Wel vreemd dat bij twee geen problemen geconstateerd zijn, en bij eentje wel. (vergezocht, maar heeft de verhuizing er mee te maken? slecht contact ergens?)

Kijk wat er in de eventviewer staat rond de tijd van de crash.

Edit: Wat Intelligo zegt is best een optie idd.

[Voor 4% gewijzigd door Tens op 26-09-2018 11:34]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Jesse_K
Tens schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:32:
Lange topicstart, maar windows is al een keer opnieuw geïnstalleerd, nog een keer lijkt me nutteloos.
Drie verschillende personen/bedrijven hebben ernaar 'gekeken' lijkt me onwaarschijnlijk dat niemand temps en drivers hebben gecheckt. (ben altijd wel benieuwd wat voor 'speciale kaarten' en 'zwaarste programma's' er gebruikt worden.) Wel vreemd dat bij twee geen problemen geconstateerd zijn, en bij eentje wel. (vergezocht, maar heeft de verhuizing er mee te maken? slecht contact ergens?)

Kijk wat er in de eventviewer staat rond de tijd van de crash.

Edit: Wat Intelligo zegt is best een optie idd.
Bedankt voor je reactie!
Ik weet helaas niet welke teste etc. ze gebruikt hebben.
Eentje heeft ook daadwerkelijk de games getest, via Steam waar die dus vaak op vastloopt. Vandaar dat hij wel problemen constateerd denk ik.

Ik zal de eventviewer even bekijken als die weer crasht, Welke info moet ik dan delen daaruit?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:07
Welke cpu koeler zit erop?
Wordt er een geaard stopcontact gebruikt waarbij de aarde tot in de meterkast is aangesloten?

Voeding klinkt mij niet hoopvol als ik 'Thermaltake 700w 80+' zie staan.

• Jesse_K
Bedankt voor je bericht!

Gisteren heb ik de windows er opnieuw opgezet en de rest er allemaal eraf gehaald.
Daarna GeForce Experience gedownload + de laatste update hiervan. Toen heb ik Steam gedownload en Rocket League, toen ik ging spelen was die heel traag, 30 fps max, kwam er eerst niet uit waarom. Dit herkende ik van eerder en ik kon me herinneren dat ik de grafische kaart 1080 aan moest zetten ipv mijn I7, die geactiveerd was. Na heel veel zoeken heb ik de I7 totaal uitgeschakeld en toen ik Rocket League opnieuw opstartte zag ik gelijk dat het beter was. Toen had ik ruim 250-300 FPS, ook in-game.

Vanuit hier kreeg ik weer een BSOD. Ik kwam nu 2 andere BSOD tegen dan ik normaal had, 1 die herkende ik want die heb ik eerder gehad met deze computer:
Watchdogs error en 1 was: Machine_Check_Exception, die heb ik nog nooit gehoord. Wat mij wel opviel is dat toen ik de grafische kaart van mijn I7 gebruikte ik geen BSOD kreeg, maar met mijn 1080 wel

Toen heb ik mijn pc gecontroleerd op updates, en het bleek dat Windows nog fors ge-update moest worden. Daar ben ik nu blijven haken.

• Renzzie
Je kreeg dus geen BSOD toen je rocket league op je i7 speelde? Tevens krijg je alleen BSOD als je games speelt en niet als je bijv. een filmpje kijkt?

Deze voeding hebben we het over? pricewatch: Thermaltake Smart RGB 700W

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Beetje schot in het donker @Jesse_K maar heb je bij de uefi/bios bij de instellingen van de cpu (cpu configuration) toevallig al eens alleen bij c-state c3 aangezet en de rest op disabled, en "package c-states" op c0/c1?

Verder ook goeie tips hier al boven, cpu even opnieuw er uit en in bijv.

specs

• Jesse_K
Renzzie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:29:
Je kreeg dus geen BSOD toen je rocket league op je i7 speelde? Tevens krijg je alleen BSOD als je games speelt en niet als je bijv. een filmpje kijkt?

Deze voeding hebben we het over? pricewatch: Thermaltake Smart RGB 700W
Ik kreeg inderdaad geen BSOD toen ik Rocket League via de Intel speelde, maar ik heb niet heel lang gespeeld, +/- 5 minuten. Maar ben toen wel een uur aan het surfen geweest en wezen up-daten.
Voordat ik de Windows opnieuw heb geinstalleerd en alles heb geformatteerd gisteren kreeg ik op hele rare momenten BSOD, als ik een game speelde, filmpje keek, of gewoon een website bezocht. Tevens als ik hem gewoon op bijv. google laat staat kon die opeens een BSOD geven. Heb natuurlijk nog niet veel kunnen testen nu, maar tot nu toe geeft hij een BSOD als ik game OF als ik een benchmark test doe (gisteren geprobeerd). Heb hem vandaag op het werk nog even volledig ge-update met Windows. Aangesloten met een andere voedingskabel, muis, toetsenbord en beeldscherm. Wel via wi-fi gedaan met een Sitecom wi-fi ontvangen. Daarna Rocket League aangezet en ja hoor toen ik even later keek, had ik een BSOD gekregen. Tevens Counter-Strike GO getest, zelfde verhaal.

• Jesse_K
maratropa schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:42:
Beetje schot in het donker @Jesse_K maar heb je bij de uefi/bios bij de instellingen van de cpu (cpu configuration) toevallig al eens alleen bij c-state c3 aangezet en de rest op disabled, en "package c-states" op c0/c1?

Verder ook goeie tips hier al boven, cpu even opnieuw er uit en in bijv.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ik kan dit wel aanpassen als ik het kan vinden in mijn BIOS. Wellicht levert het wat op. Is dat lastig, om een CPU er opnieuw er uit te halen en er opnieuw in te plaatsen?

• Renzzie
Nee, is super simpel. Zeker als je geen aftermarket cooler hebt. Vaak is het gewoon 4 plastic schroefjes omdraaien en dan deze naar boven klikken. Als je dit voor alle 4 hebt gedaan kan je zo de koeler eraf halen. De CPU ligt dan voor het grijpen .Zijn ook zat filmpjes van te vinden op internet. Wellicht wel handig om wat nieuwe koelpasta te kopen voordat je dit gaat doen.

• Jesse_K
Dit is trouwens de voeding @Renzzie : pricewatch: Thermaltake TR2 S 700W

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jesse_K schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:17:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ik kan dit wel aanpassen als ik het kan vinden in mijn BIOS. Wellicht levert het wat op. Is dat lastig, om een CPU er opnieuw er uit te halen en er opnieuw in te plaatsen?
advanced>cpu configuration>cpu power management config>cpu c-states op "enabled"
En dan kun je alles op disabled zetten behalve C3 en package c-states op c0/c1

specs

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:14:
WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR is een hardware error
Zeker.
die meestal door slecht contact van de CPU met socket veroorzaakt wordt.

De CPU Re-Seaten is meestal de oplossing,
Heb je daar ook een bron van? Klinkt mij namelijk vooral als bijgeloof in de oren.

Microsoft zegt het volgende:
This bug check is typically related to physical hardware failures. It can be heat related, defective hardware, memory or even a processor that is beginning to fail or has failed. If over-clocking has been enabled, try disabling it. Confirm that any cooling systems such as fans are functional. Run system diagnostics to confirm that the system memory is not defective. It is less likely, but possible that a driver is causing the hardware to fail with this bug check.
En daarmee zou ik je moederbord, CPU, voeding of geheugen verdenken. Meer valt er m.i. helemaal niet te zeggen.

Geheugen is makkelijk uit te sluiten bij 32 GB door er even een bankje uit te trekken. Voor de rest zal TS vervangende hardware moeten hebben; een betere manier is er niet.

Nouja, je zou de BSODs nog op een rijtje kunnen zetten (mét parameters). Voor wat betreft de WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR: dat is een machine check exception, ofwel een fout gedetecteerd door je CPU. Uit de BSOD kun je meer details extraheren, maar dat beschijft enkel een symptoom, niet de oorzaak. Hardware wisselen tot het wél werkt is de meest zinnige route.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Thralas schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:26:
[...]

Zeker.

[...]

Heb je daar ook een bron van? Klinkt mij namelijk vooral als bijgeloof in de oren.

Microsoft zegt het volgende:

[...]

En daarmee zou ik je moederbord, CPU, voeding of geheugen verdenken. Meer valt er m.i. helemaal niet te zeggen.

Geheugen is makkelijk uit te sluiten bij 32 GB door er even een bankje uit te trekken. Voor de rest zal TS vervangende hardware moeten hebben; een betere manier is er niet.

Nouja, je zou de BSODs nog op een rijtje kunnen zetten (mét parameters). Voor wat betreft de WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR: dat is een machine check exception, ofwel een fout gedetecteerd door je CPU. Uit de BSOD kun je meer details extraheren, maar dat beschijft enkel een symptoom, niet de oorzaak. Hardware wisselen tot het wél werkt is de meest zinnige route.
Eigen ervaring en een hoop google zoekresultaten.

Of het daarna goed blijft is hit and miss, de keren dat ik het persoonlijk heb gezien is het uiteindelijk 50/50 wel/niet teruggekomen. Waar het wel terugkwam was een CPU wissel in ieder geval de oplossing. Kan me niet herinneren dat ik er een moederbord voor gewisseld heb.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:10
Een aantal keer whea errors tegen gekomen die werden veroorzaakt door een rotte Cpu( vooral skylake en later) , was op het werk makkelijk te verwisselen. @Jesse_K als je moederbord het ondersteund kun je proberen een aantal cores uit te zetten, blijft hij dan wel stabiel, garantie claimen (desnoods bij intel zelf, die ruilen net wat makkelijker om)

[Voor 3% gewijzigd door rdejongjr op 28-09-2018 01:53]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee