• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05 15:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste allen,

De titel had moeten zijn: Sieraden fotograferen |:(

Ik ben voor mn webshop al een tijdje in een interessant gevecht terecht gekomen om mooie fotos te maken van onze sieraden. Het gaat dan vooral om de armbandjes. De uitdaging zit hem erin om de omgeving zo wit mogelijk te krijgen zodat nabewerking bijna niet meer nodig is en het product mooi in de webshop. De witte achtergrond moet mooi opgaan in de achtergrond van de webshop.

Nu heb ik het geprobeerd met een (te grote) opname tent maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb een klein doosje gekocht waar de verlichting al inzit. Het gaat om een Caruba Portable en in mijn geval 40x40cm. Het werkt top. Uitvouwen, stekker erin en gaan.

https://www.coolblue.nl/p...ocube-led-40x40x40cm.html

Toch is het resultaat helaas nog niet waar ik wezen wil. Ik moet een defuser gebruiken omdat de lampjes weerkaatsen in de kralen van de armbandjes. Zelfs met de defuser tussen het project en de lampjes in.

Ik overweeg om de lichtbox terug te sturen want het resultaat is niet naar wens. Maar voordat ik dit doe wil ik even jullie raad vragen. Misschien is er een oplossing waar ik niet aan gedacht heb.

Mocht dit niet te voorkomen zijn ga ik het wit rondom een armband los laten en op zoek naar leuke / stoere trucstuurtjes en de lichtbox retour naar de winkel.

test

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 26-09-2018 09:13 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tja, je kijkt naar een directe reflectie van vierkante 'ring' van ledjes. Die moet je diffuus zien te krijgen. Je zou aan een stukje wit dun stof kunnen denken, om de ledjes te bedekken. De lichtopbrengst gaat dan wel naar beneden, maar als je van statief schiet, of een vaste hand hebt, hoeft dat geen probleem te zijn.

Hier staat tekst

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:18:
Tja, je kijkt naar een directe reflectie van vierkante 'ring' van ledjes. Die moet je diffuus zien te krijgen. Je zou aan een stukje wit dun stof kunnen denken, om de ledjes te bedekken. De lichtopbrengst gaat dan wel naar beneden, maar als je van statief schiet, of een vaste hand hebt, hoeft dat geen probleem te zijn.
Het defuse velletje dat erbij zit doet niet heel erg veel. Het verzacht het een beetje maar de ledjes zijn zo krachtig dat het eindresultaat niet veel anders is als in deze foto.

Vanaf een statief fotograferen doel je dat de opname wat langer mag duren voor het wit eromheen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ga er vanuit dat de ledjes de enige noemenswaardige bron van verlichting zijn tijdens het maken van de foto's (maak voor de zekerheid gebruik van een donkere kamer). Als je vervolgens de ledjes bedekt (maar dan beter dan het diffuse velletje waar je het over hebt, wellicht kun je meerdere lagen creeren?), gaat de algehele lichtopbrengst naar beneden. Met als mogelijk gevolg dat je zo'n lange sluitertijden krijgt, dat uit de hand schieten wellicht bewogen platen oplevert. Vandaar dat ik een statief noem. Het wit eromheen is afhankelijk van de enige lichtbron. De platen zouden er met een diffuse lichtbron qua belichting hetzelfde eruit moeten zijn, echter zonder de 'ringen'.

Hier staat tekst

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12-2024

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, zo'n dun lapje stof als diffuser, vlak tegen de lichtbron aan gaat weinig zoden aan de dijk zetten natuurlijk. Je zou eens kunnen experimenteren met een andere lichtbron. Dus gewoon de deksel open laten (wel die diffuser opspannen) en dan een andere lamp er boven zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 21:00
Ik werk zelf met een lichttent voor mijn productfoto's met twee externe flitsers met diffusers er op. Ik weet niet of dat in jouw geval beter zou zijn, ik fotografeer niet vaak zulke glimmende objecten. Ik woon in Den Bosch en je mag gerust een keer komen testen of dit het gewenste resultaat geeft.

Ik heb ook wel eens naar dit soort dingen gekeken maar uiteindelijk nooit overgegaan tot de aankoop.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, meedenken een aanbieding om langs te komen. Erg lief. Het is wat ver weg alleen dus ik bedank beleefd hehe.

Ik gaat eens kijken of ik een extra laagje kan creëren bij de defuser en dan via statief fotograferen met een langere sluitingstijd.

Ik heb de laatste serie fotos allemaal met de mobiel genomen. Simpelweg omdat het verschil in een 800x800px plaatje gewoon niet meer merkbaar is. Voor de langere sluiting zal ik uiteraard even over moeten stappen op mn D70.

Ik zal jullie laten weten hoe het me afgaat :D

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 16:36
Ga je deze reflecties niet wegkrijgen met een (relatief)simpel polarisatiefiltertje?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ThAZiP schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:54:
Ga je deze reflecties niet wegkrijgen met een (relatief)simpel polarisatiefiltertje?
Ik denk niet dat ik die kan toepassen in deze opname tent.

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 16:36
RoyK schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:13:
[...]
Ik denk niet dat ik die kan toepassen in deze opname tent.
Die pas je toe op je objectief / cameralens, ik denk dat je er een eind mee kunt komen hoor. Of gebruik je alleen je GSM? Dat is me niet helemaal duidelijk:
RoyK schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:51:
Ik heb de laatste serie fotos allemaal met de mobiel genomen. Simpelweg omdat het verschil in een 800x800px plaatje gewoon niet meer merkbaar is. Voor de langere sluiting zal ik uiteraard even over moeten stappen op mn D70.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
het project dat ik wil fotograferen ligt in een kleine opname tent die zijn eigen verlichting heeft. Ik denk niet dat ik die plarisatie filter weg krijg . Die moet ik dan tussen het licht en het object plaatsen. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 19:27
Je zet een polarisatiefilter op je lens. Dat kost je 5 millimeter als je het goed doet en zou dus geen probleem mogen vormen in je tent. Daarmee kun je (in praktijk een deel van) de schitteringen wegfilteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RoyK schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:48:
het project dat ik wil fotograferen ligt in een kleine opname tent die zijn eigen verlichting heeft. Ik denk niet dat ik die plarisatie filter weg krijg . Die moet ik dan tussen het licht en het object plaatsen. Toch?
Een pola-filter is iets wat je op je cameralens plaatst en past dus altijd.
Of het de reflecties verwijderd....ik weet het niet, maar het is het proberen waard.

Ik zou, zoals eerder geopperd, een andere lichtbron gebruiken. 2 lampen in clamshell-lighting of tangverlichting en je bent een heel eind. Key moet zijn om je lichtbron te vergroten, om highlights te verkleinen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ik heb een wat grotere opname tent met losse lampen. Maar tot nu toe heb ik daar niet zoveel succes mee gehad. Ik denk dat de tent veel te groot is. Ik heb hem ooit op de kop getikt (70x70cm). De armbandjes zijn natuurlijk maar een paar cm breed

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Simpel lichttentje, model el-cheapo, met platte LED verlichting, zelf voorzien van een lapje diffuser doek, geeft dit resultaat als ik glimmende sieraden fotografeer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g2Tty5CJFYRWKHRfNHXoWitw/full.jpg
waarbij het voorwerp zelfs nog op een spiegel ligt.

Zonder gebruik van een CPL.

M.a.w; kwestie van je lichtbronnen niet al te dicht op je lichttent opstellen.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1