Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan opeens casten via Experiabox V10. Beveiligingsprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cb-home
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 26-09-2018
Sinds gisteren ben ik erachter gekomen dat ik via mijn smartphone en tablet kan casten naar mijn televisie vanuit de Youtube-app.
Mijn televisie is is in ieder geval te oud en heeft geen netwerkaansluiting. Dus zeer waarschijnlijk verloopt het casten via de modem Experiabox V10 H369A. Via m'n laptop casten met Chrome lukt niet. De laptop kan geen cast-apparaat vinden, ook niet na inloggen op google-account.
In de instellingen van de modem kan ik niet direct iets vinden over de cast-mogelijkheid.

Nu is mijn vraag: levert dit een beveiligingsprobleem op voor mijn netwerk en hoe kan dit eigenlijk?

Een leuke toevoeging: de naam van het netwerk waarmee de cast-verbinding wordt gemaakt, is een oude netwerknaam van meerdere modems terug... die is allang weer ingeleverd...

[Voor 12% gewijzigd door cb-home op 26-09-2018 09:11]

Alle reacties

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:13
Waar zegt 'ie heen te casten?

Dat moet een naam hebben. Als dat de naam van je TV is, dan kan je daar dus WEL heen casten.
Als dat de naam van je digitale TV ontvanger is, dan ben je daar dus heen aan't casten, niet je tv.

Waarom dat een beveiligingsprobleem zou opleveren is me niet helemaal duidelijk

Je experiabox heeft in ieder geval geen video-out dus die heeft met het casten niets te maken

[Voor 13% gewijzigd door Intelligo op 26-09-2018 09:12]

Woont in Helsinki

• cb-home
Was net m'n bericht aan het aanpassen.

Cast dus naar een netwerknaam die ik nu niet gebruik. Zou van TV-kastje kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik daar op in kan loggen..

[Voor 65% gewijzigd door cb-home op 26-09-2018 09:14]

• Intelligo
cb-home schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:13:
Was net m'n bericht aan het aanpassen
En het verschijnt ook echt op je TV?

OF je tv heeft wifi (en jij bent dat vergeten) of er zit een chromecast aangesloten enz enz enz.

Met deze info kunnen we je niet helpen, er is iig geen "magische" verbinding tussen je tv en je smartphone/tablet

Als het je tv kastje is, zou ik eens beginnen met de "settings" knop?

[Voor 8% gewijzigd door Intelligo op 26-09-2018 09:14]

Woont in Helsinki

• cb-home
Tv is een Samsung LE32C530, zie specs op pricewatch: Samsung LE32C530
Die heeft geen wifi of ethernet. Chromecast heb ik ook niet.

Ik heb alleen de genoemde Experiabox en een tv-kastje Arris VIP2952v2.

Ik kan alles vanuit de Youtube-app op de tablet en op de smartphone casten naar de TV: wat ik aan zet op de phone/tablet speelt ook hetzelfde af op de TV, beeld en geluid.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:51

GforceNL

Out of memory....

Heet het apparaat toevallig STB_1?

Bij KPN kun je namelijk stream en naar de Set top box (de Arris).

<Zinloze tekst hier>

• cb-home
OK, zie net in de Arris een optie "instellingen TV-connect". Daarin staat de netwerknaam vermeld, waarmee de devices beide kunnen casten. Nog nooit gezien, maar da's niet zo vreemd aangezien ik daar niet zo mee bezig ben... Kan overigens ook uitgezet worden.

Heb ik toch nog enkele vragen:
-waarom ziet mijn laptop dit netwerk dan niet?
-waarom kunnen andere apps dit netwerk niet zien, bijv google foto's zou moeten kunnen casten, maar herkent geen cast-apparaat.
-voelt als een beveiligingsprobleem als iedereen binnen bereik van Arris zomaar contact kan maken. Lijkt mij dat ze dan via de Arris direct verbinding kunnen hebben met de rest van mijn netwerk.

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:01
Is het niet gewoon allshare. Is een protocol wat samsung gebruikt(e?) om samsung devices met elkaar te combineren

• cb-home
Nee het lijkt mij in dit geval de TV-connect optie vanuit de Arris.

Wat ik zo lees kwam allshare pas in 2013 (en bestaat het al niet meer), mijn TV is uit 2011. Daarnaast werkt het alleen tussen Samsung-apparaten én met een Samsung-account. Die heb ik allemaal niet.

• Intelligo
Ik gok dat het DLNa protocol gebruikt en je PC daar geen app/software voor heeft.

Woont in Helsinki

• cb-home
Casten vanaf laptop blijkt toch te kunnen werken. Casten met de button van Chrome werkt niet, maar wel via de button in een video op youtube.com...

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Met de youtube app op een PS3/PS4 werkt het ook.
Soms wel handig als je iets van Youtube niet op je telefoon wil kijken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
Deze optie zit er inderdaad al een tijdje in en is 100% jouw KPN TV kastje! :) Als ik het nog goed weet kun je Netflix ook streamen vanaf je mobiel. Het is echter niet hetzelfde als een chromecast dus er is nog weinig ondersteuning om te streamen vanaf andere apparaten zoals je zelf hebt aangehaald.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True