Vraag

• SenneSu
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-03-2020
Beste,

Voor de feestdagen ben ik opzoek naar 2 tablets voor mijn ouders & schoonouders.
Op deze tablet wordt vooral netflix gekeken, e-mail gelezen, social media (facebook/instagram), de sonos app voor via bluetooth te connecten met de speaker in de woonkamer & youtube gekeken. De tablet moet via wifi verbinding kunnen maken met het internet.

Mijn budget ligt tussen de 150 á 250euro per tablet

Zelf ben ik al opzoek geweest naar verschillende tablets echter ben ik a-technisch en heb ik geen idee als een goedkopere tablet zoals de: Samsung Galaxy Tab A 10.1 Wifi 32GB Zwart voldoet aan mijn vragen/eisen/wensen.

Zelf vraag ik mij af als niet elke (inclusief goedkopere) tablets die rond 2018 zijn uitgekomen niet standaard applicaties zoals youtube,facebook,sonos, ed. kunnen draaien en als deze niet ook altijd standaard bluetooth+ een wifi ontvanger hebben.

Bij deze wil ik jullie alvast hartelijk bedanken voor het meedenken!. _/-\o_

Alle reacties

• SenneSu
Aanvullend: Graag zou ik zelf natuurlijk ook verder zoeken alleen weet ik niet precies waar ik op moet letten.
De tablet hoeft geen hele grote opslag capaciteit te hebben i.v.m het niet opslaan van foto's video's ed. maar alleen het opslaan van applicaties.

Ik merk dat het grootste prijsverschil zit in het aantal opslag capaciteit.

Waar moet ik verder op letten m.b.t de snelheid van de tablet?
Is het enige wat de snelheid van de tablet bepaald het werkgeheugen (RAM) ?

ik dank u zeer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
SenneSu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:08:
Waar moet ik verder op letten m.b.t de snelheid van de tablet?
Is het enige wat de snelheid van de tablet bepaald het werkgeheugen (RAM) ?
De "CPU/SoC" samen met de RAM zijn doorgaans de belangrijkste specificaties qua snelheid. CPU/SoC is echter geen mooi getal wat je makkelijk kan vergelijken, dus daar zal je even naar benchmarks voor moeten kijken...
SenneSu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:56:
Op deze tablet wordt vooral netflix gekeken, e-mail gelezen, social media (facebook/instagram), de sonos app voor via bluetooth te connecten met de speaker in de woonkamer & youtube gekeken. De tablet moet via wifi verbinding kunnen maken met het internet.
Dit zijn niet bepaald zware eisen voor een tablet. Doorgaans gaat de allemaal wel goed. Tablets hebben allemaal wel wifi en bluetooth!

[ Voor 35% gewijzigd door Groentjuh op 26-09-2018 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:42
Een jaar of 1,5 geleden zelf de Samsung Galaxy Tab A 10.1 gehaald en deze werkt meer dan prima voor de zaken die jij omschrijft. Zelf gebruik ik deze dagelijks voor twitch/mail/browsen/serie in bed kijken/een verdwaald spelletje op vakantie.

De tablet is niet snel genoeg voor zware 3D games, maar 'normale' games zoals candy crush en lichte 3D games spelen gewoonweg soepel. Een meer dan prima tablet voor een meer dan prima prijs.

Het enige nadeel wat ik zelf kan benoemen is dat de speakers niet naar voren gericht staan, maar naar de zijkant. Dit is het enige echte minpunt in mijn ogen.

Als aanvulling: Mijn ouders, tante en oma's (van 82 en 87 :*) <3 ) hebben deze tablet ook en gebruiken deze naar volle tevredenheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Renzzie op 26-09-2018 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SenneSu de tablet die je gevonden hebt is op zich een prima ding, maar inmiddels wel meer dan twee jaar oud. Daarnaast draait er een verouderde Android versie op, dat is nog niet zo'n punt, maar updates zullen dan eerder stoppen. Al met al een prima ding hoor.

Zelf heb ik een aantal weken geleden de Chuwi Hi9 Air gekocht: pricewatch: Chuwi Hi9 Air Zwart bevalt ook erg goed. Je moet alleen niet vies zijn van bestellen uit China, daar is die namelijk te koop voor zo'n 150/160 euro.

• SenneSu
Alvast allemaal bedankt voor de reactie's !

Mits jullie links hebben met tablets voor een leuke prijs die nog een aantal jaar updates mogen genieten dan zou ik dit heel erg op prijs stellen!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:33

WCA

Updates hoef je niet tot amper te verwachten in deze prijsklasse, of uberhaupt op Android tablets. Het is daar zeer triest mee gesteld.

Er is op het moment geen enkele tablet in de Pricewatch die de nieuwste android draait. Als Android gebruiker vind ik dat best jammer, maar het is nu eenmaal zo. Daarom ben ik zelf voor de iPad 2018 gegaan, die bevalt me uitstekend en krijgt een stuk langer updates. Kost je zestig euro meer dan je budget, maar ik durf te stellen dat ie 3-4 jaar langer geupdated gaat worden.

Share and Enjoy!

• Renzzie
Afgelopen maand wel weer een software update ontvangen hoor. Geen android update, maar wel een beveiligingspatch. Zo ver gaat dat dus nog prima.

• SenneSu
@GreNade Waar heeft u deze ipad 2018 besteld?

De goedkoopste die ik vind is deze:
https://www.coolblue.nl/p...32gb-wifi-space-gray.html

wellicht heeft u een online-shop / link?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Tweakers Pricewatch: pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Goud -> Amazon https://www.amazon.de/dp/B07BS428L3

Wel de variant in goud.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:33

WCA

Hmm, hij is iets duurder geworden inderdaad, ik had 'm voor 310. Blijf wel bij mijn advies, dit is/vind ik de beste tablet die je je kan wensen voor dat geld, of zelfs meer.

Share and Enjoy!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:23
iOS zit net iets gebruiksvriendelijker in elkaar dan Android.
Als je tegen het budget loopt, dan misschien tweedehands iets zoeken.

Voor oudere personen is een iPad echt vrij makkelijk te bedienen. Als de iPad van mijn vader van 80 morgen kapot gaat, dan staat die dezelfde dag nog in de winkel voor een nieuwe.
En zijn desktop wordt vrijwel niet gebruikt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Renzzie
Net wat je gewend bent hoor. Mijn oma van 87 kan meer dan prima overweg met Android. Toen mijn neefje echter zijn nieuwe iphone liet zien vond ze het maar ingewikkeld.

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Ik heb sinds een week de Mediapad 5 lite van Huawei. Voor 299 euro heb je een midrange Android Tablet.
Tot nu toe bevalt hij erg goed. Soms merk je wel dat de apps meer geschikt zijn voor de smartphone.
Hij reageert lekker snel en het geluid is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik weet niet of ze Netflix in HD gaan kijken maar wanneer dat het geval is moet de tablet wel over Widevine DRM level 1 beschikken, hier een lijst die HD ondersteunen:
https://help.netflix.com/en/node/23939 (klik op Netflix in HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nuccie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:51:
Ik weet niet of ze Netflix in HD gaan kijken maar wanneer dat het geval is moet de tablet wel over Widevine DRM level 1 beschikken, hier een lijst die HD ondersteunen:
https://help.netflix.com/en/node/23939 (klik op Netflix in HD)
Die lijst is overigens niet heilig en niet up-to-date. De OnePlus toestellen ontbreken bijvoorbeeld en die hebben vanaf de OP5 Widevine L1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:59:
[...]

Die lijst is overigens niet heilig en niet up-to-date. De OnePlus toestellen ontbreken bijvoorbeeld en die hebben vanaf de OP5 Widevine L1.
Helemaal onderaan de pagina staat dat het ook werkt op apparaten met de volgende chipsets, o.a. Qualcomm Snapdragon 835 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nuccie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:12:
Helemaal onderaan de pagina staat dat het ook werkt op apparaten met de volgende chipsets, o.a. Qualcomm Snapdragon 835 :P
Werkt inderdaad op apparaten met dat chipset, maar wanneer je dat chipset hebt, maar geen Widevine L1 werkt het nog steeds niet. Dus eigenlijk voegen die zinnen niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:27
Als je toch budget iets verhoogd dan is er inmiddels ook de Tab A 2018 voor rond de 300 euro.
Dat is een nieuwe versie van de Tab A 2016, wat op zich al een prima tablet is. Heb ik voor mijn ouders ook beide 1 voor gekocht, inmiddels een jaartje geleden. Maar ze zijn er beide zeer blij mee nog steeds.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 28-09-2018 14:45 ]

Pagina: 1