Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Isoleren schuindak binnenzijde, isolatiekeuze.

Pagina: 1
Acties:

• Herkz
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 20-06 21:17
Ik ben van plan om mijn dak aan de binnenzijde van de woning te isoleren. De woning is van bouwjaar 1974 en aan de buitenzijde onder de pannen zit een laag schuim(wat voor geen idee) van zo'n 3/4 cm met daaronder het dakbeschot + afwerking.

Omdat ik niet weet of deze schuim damp open is, ben ik van plan om aan de binnenzijde een dampdoorlatende isolatie te gebruiken met klimaatfolie, zodat ik de constructie niet opsluit. Ik kan maximaal 14 cm isolatie kwijt.

Mijn keuze is gevallen op 2 type isolatie namelijk:

- PIR (met geperforeerd aluminium of glasvlies) 11,7 cm komt op een Rd van 5,85 prijs: € 55,- p/m2
- Glaswol (zonder folie's of andere bekleding) 14 cm komt op een Rd van 4,40 prijs: € 8,12 p/m2

Nu wordt de keuze beïnvloed door 2 dingen namelijk prijs en isolatiewaarde. Ik wil natuurlijk de allerhoogste isolatiewaarde die onder het dak past, maar tegelijkertijd zit er een enorm prijs verschil in het isolatie. ik vraag mij af of ik met het klein beetje isolatiewaarde van PIR het enorme prijs verschil terug verdien en of dat verschil te merken is in comfort.

Graag jullie meningen hierin en eventueel tips.

5.2 kWp Panasonic HIT Kuro @ SMA, Douche-WTW, Atlantic explorer V4, Panasonic WH-MDC05H3E5

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True