Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Azerty webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.873 views

• Xiquzz
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 12-02 21:58
Hey,

Ik heb vanmiddag een bestelling geplaatst bij Azerty voor een Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti - Grafische kaart. Deze stond op €683.95 geprijsd. Ik heb de betaling uitgevoerd met vooruitbetaling, dus deze is nog aan het verwerken. Nu zie ik dat de prijs weg is uit de pricewatch en dat Azerty dezelfde kaart nu voor €870.86 aanbied.

Weet iemand wat dit te betekenen heeft? Hebben ze me te grazen of gaan ze gelijk oenen ineens €200 meer vragen vooraleer ze m'n bestelling opsturen? Is dit zelfs legaal?

Bang afwachtend..

Grts

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Prijsfouten komen voor, als de winkel niet wenst te verkopen voor het bedrag waarvoor jij hebt besteld omdat het een overduidelijke prijsfout is geven ze je de keuze om te annuleren of bij te betalen. Kan ook zijn dat ze die kaarten gewoon tegen die prijs kunnen leveren, dan krijg je ze alsnog.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:04

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

_JGC_ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:15:
Prijsfouten komen voor, als de winkel niet wenst te verkopen voor het bedrag waarvoor jij hebt besteld omdat het een overduidelijke prijsfout is geven ze je de keuze om te annuleren of bij te betalen. Kan ook zijn dat ze die kaarten gewoon tegen die prijs kunnen leveren, dan krijg je ze alsnog.
Dat mogen ze zeer zeker niet zomaar, de enige verplichting die jij als consument hebt is om vooronderzoek te doen bij 'afwijkende' prijzen. En aangezien deze kaart bij meerdere winkels beschikbaar is rond de 680 euro mag je er van uit gaan dat het hier niet om een prijsfout gaat.

pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
D4NG3R schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:18:
[...]

Dat mogen ze zeer zeker niet zomaar, de enige verplichting die jij als consument hebt is om vooronderzoek te doen bij 'afwijkende' prijzen. En aangezien deze kaart bij meerdere winkels beschikbaar is rond de 680 euro mag je er van uit gaan dat het hier niet om een prijsfout gaat.

pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G
Prijzen zijn tegenwoordig bij veel winkels automatisch gekoppeld aan een leverancier. Ik zie in dat linkje al een paar winkels die de kaart al offline hebben gehaald of de prijs inmiddels ook hebben aangepast. Je kunt niet verwachten van een winkel dat ze daadwerkelijk onder de inkoopprijs gaan verkopen. Je kunt het proberen en soms lukt het, dan heb je mazzel, soms lukt het niet, heb je pech en krijg je je geld terug.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:04

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

_JGC_ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:25:
[...]

Prijzen zijn tegenwoordig bij veel winkels automatisch gekoppeld aan een leverancier. Ik zie in dat linkje al een paar winkels die de kaart al offline hebben gehaald of de prijs inmiddels ook hebben aangepast. Je kunt niet verwachten van een winkel dat ze daadwerkelijk onder de inkoopprijs gaan verkopen. Je kunt het proberen en soms lukt het, dan heb je mazzel, soms lukt het niet, heb je pech en krijg je je geld terug.
In dat geval is het jammer maar helaas voor de webshop, als jij als consument kan bewijzen onderzoek te hebben gedaan naar een (afwijkende) prijs heb jij aan je plicht voldaan en dient de webwinkel gewoon te leveren.

In dit geval is het trouwens geen afwijkende prijs, meer dan de helft van alle webshops in de PW verkoopt de kaart onder de 730 en 5 daarvan zelfs onder de 700, dan mag je er van uit gaan dat een prijs van 680 euro gewoon concurrerend is.

We hebben het hier niet over een kaart die bij 1 winkel opeens 200 euro goedkoper is, maar een kaart die gelijk geprijsd is bij een behoorlijke hoeveelheid winkels.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Xiquzz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:00:
Hey,

Ik heb vanmiddag een bestelling geplaatst bij Azerty voor een Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti - Grafische kaart. Deze stond op €683.95 geprijsd. Ik heb de betaling uitgevoerd met vooruitbetaling, dus deze is nog aan het verwerken. Nu zie ik dat de prijs weg is uit de pricewatch en dat Azerty dezelfde kaart nu voor €870.86 aanbied.

Weet iemand wat dit te betekenen heeft? Hebben ze me te grazen of gaan ze gelijk oenen ineens €200 meer vragen vooraleer ze m'n bestelling opsturen? Is dit zelfs legaal?

Bang afwachtend..

Grts
Maar je hebt de bestelling al geplaatst en dus de overeenkomst toch al gesloten?

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• 3dfx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:29:
[...]

In dat geval is het jammer maar helaas voor de webshop, als jij als consument kan bewijzen onderzoek te hebben gedaan naar een (afwijkende) prijs heb jij aan je plicht voldaan en dient de webwinkel gewoon te leveren.
Je hebt helemaal gelijk maar winkels als 4launch en Maxict boeit dat al jaren niet en zeggen dan doodleuk:

"Sorry, niet meer te krijgen voor die prijs bij onze ene leverancier, maar we kunnen hem wel bestellen bij een andere leverancier.
Moet je wel even 200 bijbetalen. Mogen we even vangen?"

Echt, en dat keer op keer, op keer, op keer, op keer :X
Zie ook dit topic over Maxict.

Je zou haast denken dat ze het opzettelijk doen O-)

• Xiquzz
Oei, ziet er niet al te best uit. Als ze moeilijk doen vraag ik m'n geld terug, als ze lastig doen erover en m'n geld niet in een aanzienlijke periode terugkrijg zal ik hun wel is online door het slijk halen.

Het viel met op dat als ze niet reageren gewoon eens vies doen op trustpilot dan krijg je iemand vast.

Voor nu wacht ik af, als het noppes is geld terug en koop ik ergens anders wel een kaart die €50 duurder is maar die dat tenminste leveren/hun afspraak nakomen.
Evanescent schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:37:
Maar je hebt de bestelling al geplaatst en dus de overeenkomst toch al gesloten?
Ja dat klopt, de bestelling staat op mail + in m'n bestelhistorie op de site zelf. Maarja wat kun je eraan doen als ze zeggen 'Sorry niet leverbaar meer'

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:59
Maak je je nu niet erg druk over niks? Oké ik begrijp dat je wel hoopt dat het een beetje opschiet, maar er zijn nog 4 webshops waar je hem voor die prijs kan halen. Misschien MaxICT afstrepen daarbij, maar hij is al een tijdje nu (sinds Alternate's verjaardag) behoorlijk goedkoper).

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:31
Wat een ^%&$ klant ben jij zeg.

Je hebt dit midden in de nacht gepost, over een redelijk betrouwbare webshop, er is letterlijk nog NIETS aan de hand, en je hebt het al over lelijk doen op trustpilot en whatnot.

Zou je niet eens lekker rustig aan gaan doen en de shop een kans geven om iets te doen?

Woont in Helsinki

• ImdaMned
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:25
Intelligo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:11:

Je hebt dit midden in de nacht gepost, over een redelijk betrouwbare webshop, er is letterlijk nog NIETS aan de hand, en je hebt het al over lelijk doen op trustpilot en whatnot.

Zou je niet eens lekker rustig aan gaan doen en de shop een kans geven om iets te doen?
Is de koffieautomaat kapot?

• Xiquzz
Intelligo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:11:

Gast doe ff kalm ja, ik vroeg enkel of het legaal is wat ze zouden kunnen doen als ze ineens meer geld vragen/zeggen dat ze niet kunnen leveren. Bij het online opzoeken kwam ik een recentie tegen van Azerty dat ze meer dan 1,5 maanden geld niet teruggaven en na een vuile review op trustpilot was alles binnen de week afgehandeld.

Typisch zo ne gast gij da niks te bieden heeft buiten fars doen op uw keyboard..

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:48

Theo

moederbord

IK ben het wel eens met @Intelligo . Geef Azerty eerst de tijd om te kunnen reageren. Dat wij als personen tweakers 's actief zijn houdt niet in dat winkels dat ook zijn. Bij Azerty zullen ze na 1800 uur de toko sluiten om de volgende ochtend weer verder te gaan. Dat ze dus niet reageren om 3 uur 's nachts is niet meer dan normaal.

Wacht dus vandaag even af en kijk wat ze doen. :) Over het algemeen is Azerty geen slechte toko met dito service.

[Voor 7% gewijzigd door Theo op 26-09-2018 08:23]

7400 Wp op het dak

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:59
Xiquzz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:21:
[...]

Gast doe ff kalm ja, ik vroeg enkel of het legaal is wat ze zouden kunnen doen als ze ineens meer geld vragen/zeggen dat ze niet kunnen leveren. Bij het online opzoeken kwam ik een recentie tegen van Azerty dat ze meer dan 1,5 maanden geld niet teruggaven en na een vuile review op trustpilot was alles binnen de week afgehandeld.

Typisch zo ne gast gij da niks te bieden heeft buiten fars doen op uw keyboard..
Dat is wel een klein beetje hypocriet na je eigen eerdere posts.

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:19
Kan toch zijn dat er een batch voor die prijs te koop was en jij de laatste of een van de laatste hebt gekocht en dat Azerty nu ook duurder moet inkopen :?

Zijn tegenwoordig gewoon dagprijzen, gewoon even afwachten dus.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• kwaki
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Wou een videkaart kopen, paar uur later was die 20 euro duurder.

Heb hier ook nog over gemailt, kreeg dit antwoord:

Azerty werkt met dagprijzen waardoor prijzen kunnen fluctueren.
Het product dat u besteld heeft is aangekocht tegen een hogere inkoopprijs waardoor de verkoopprijs ook hoger ligt.

De inkoopprijs en verkoopprijs zijn per product en order gekoppeld.

De prijs wordt voor u vast gezet op het moment van aankoop, de prijzen op het moment van bestellen zijn dus de prijzen die wij hanteren.

In het geval dat op een ander moment de prijs stijgt zal de prijs van het product ook niet stijgen in uw order.

Kortom Azerty levert gewoon je bestelling voor de prijs die jij betaald hebt.

PS: Ben het er mee eens dat je veel te snel een topic hebt aangemaakt voor dit "probleem". Als je duidelijkheid had gewild had je vanmorgen direct naar Azerty moeten bellen. Deze paniek modus "wat als ze dit doen" is nergens voor nodig en verdient Azerty in mijn mening niet

[Voor 15% gewijzigd door kwaki op 26-09-2018 08:42]

• Xiquzz
Ok bedankt kwaki, dat is precies wat ik wou weten.

/thread

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:59
Vorig jaar heb ik bij azerty een tweetal beamers besteld, ze waren daar de goedkoopste. Op de site stond alleen een EAN nummer en de prijs. Niet al te lang na mijn bestelling stonden er ineens plaatjes, een beschrijving en een fors hogere prijs.

Uiteraard heb ik beide beamers zonder problemen ontvangen.

Anoniem: 1031525

Xiquzz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:08:
Oei, ziet er niet al te best uit. Als ze moeilijk doen vraag ik m'n geld terug, als ze lastig doen erover en m'n geld niet in een aanzienlijke periode terugkrijg zal ik hun wel is online door het slijk halen.
"Gast", doe zelf even kalm aan. Je hebt dat ding een halve dag geleden besteld en je loopt nu al te dreigen, terwijl er nog helemaal niks bekend is.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je een bestelling geplaatst hebt waarvoor je betaald hebt, heb je toch een factuur gekregen waarop een bedrag staat?

Ik begrijp niet waarom je denkt dat ze je gaan bedriegen. Als je niet de prijs op tweakers bleef opzoeken (waarom eigenlijk?) zou je zelfs nooit geweten dat je geluk gehad hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:41
Ik heb daar bij Azerty in het verleden goede ervaringen mee gehad. Een paar jaar geleden een NAS met 4 HDDs besteld. HDDs waren op voorraad, de NAS zou een paar dagen duren. Op het moment dat de hele bestelling verstuurd is, waren de HDDs op de website ongeveer €15 per stuk duurder, maar mijn bestelling is netjes aan de originele prijs geleverd.
Ik heb over Azerty denk ik ook nooit klachten gezien over het niet leveren aan de afgesproken prijs, dus het lijkt me dat ze inderdaad goed zorg dragen niet meer items te verkopen aan de 'lage' prijs dan ze effectief hebben (of het risico op zich nemen). Ik heb hun after-sales nooit nodig gehad, dus daar kan ik niet over meepraten, maar voor de rest was ik daar wel tevreden over.

• ilaurensnl
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 10:32
Je hebt een product gekocht voor een prijs dat niet (over duidelijk) een fout is, dus je staat in je recht.

Je hebt betaald, dus ze mogen niet zo maar meer geld van je bank afschrijven, er is wel een risico dat ze er niet mee door willen gaan en het geld terug sturen en/of een andere aanbod doen (dan kan je o.a. onderhandelen of je mening geven voor eventueel een oplossing).

Maar that's it. Wacht gewoon geduldig af.

Tip: Geef de topic een beter naam zoals 'Prijs verhoging na bestelling webshop', het zit in een Azerty categorie en het kan ongewild negativiteit geven over het webshop zelf (dat is wat ik denk).

[Voor 18% gewijzigd door ilaurensnl op 26-09-2018 09:54]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:31
[...]

Niks te bieden? Zo'n beetje het enige advies dat jij nodig hebt, volgens mij en de vele thumbs up die m'n post krijgt.

Als je de volgende keer niet hard uit de hoek komt tegenover een shop, dan hoeven anderen dat ook niet tegen jou te doen ;w

Woont in Helsinki

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 15:20
Lekker van de daken schreeuwen terwijl er niks aan de hand is... Wacht anders volgende keer met een topic aanmaken totdat er écht iets aan de hand is, i.p.v. speculeren over iets wat wellicht komen gaat. |:(

• ExtendedCaesar
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-06 18:56
kipusoep schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
Lekker van de daken schreeuwen terwijl er niks aan de hand is... Wacht anders volgende keer met een topic aanmaken totdat er écht iets aan de hand is, i.p.v. speculeren over iets wat wellicht komen gaat. |:(
Je kunt het ook positief benaderen, natuurlijk. Fijn toch, dat we een medetweaker op deze manier kunnen geruststellen, dat er niks aan de hand is? :)

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 15:20
Zeker, de manier waarop TS zich uit stoort me alleen.

• ilaurensnl
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 10:32
kipusoep schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
Als je iets heel erg graag wilt hebben en dat gaat er 'mogelijk' iets mis, dat het frustrerend kan zijn.

Eerste reactie was vrij normaal om informatie vragen, zoals hij al zegt 'bang afwachtend'.
In de tweede reactie wordt er naar kruimels gezocht, en daarna hard-op gedacht van zijn bevindingen. Uit eindelijk komt dat niet netjes over.

Azerty is gewoon een betrouwbare webshop, gewoon geduldig wachten en ga iets anders doen in de tussentijd. I know how you feel. Gisteren is mijn 1080 TI gestuurd, echter vandaag komt die helaas niet meer, morgen ben ik niet thuis ;( dus moet ik waarschijnlijk iets regelen. Maar het komt goed! niet te veel naar de negatieve aspecten bekijken.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Doe normaal of ga weg.

Het is inmiddels namiddag, met de tijd dat je in dit topic gestoken hebt had je ook Azerty kunnen opbellen, en dan had je al lang antwoord op je vraag gehad.

It takes two fools to argue.

• wittereus
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01-2020
Het zoveelste topic wat direct over rechten en plichten gaat. :'(

Videokaart kun je op je buik schrijven waarschijnlijk. Gewoon cancellen en bij een andere shop bestellen.

• naamloos509
  • Registratie: augustus 2018
  • Niet online
ExtendedCaesar schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:27:
[...]

Fijn toch, dat we een medetweaker op deze manier kunnen geruststellen, dat er niks aan de hand is? :)
Zijn medetweakers dan echt van die paniekerige mensjes die gerustgesteld moeten worden?! Best sneu

[Voor 6% gewijzigd door naamloos509 op 26-09-2018 15:46]

• Zapp-it
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:05
naamloos509 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:45:
[...]

Zijn medetweakers dan echt van die paniekerige mensjes die gerustgesteld moeten worden?! Best sneu
Nee, nee dat zijn “toetsenbordhelden” :Y)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-06 11:32
Waarom heb je hier überhaupt een topic over aangemaakt, terwijl je Azerty nog totaal niet hebt gesproken of gehoord?

Beetje rare manier van handelen dit.

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:45
Loondijke schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:55:
Waarom heb je hier überhaupt een topic over aangemaakt, terwijl je Azerty nog totaal niet hebt gesproken of gehoord?

Beetje rare manier van handelen dit.
Dat is de nieuwe generatie eerst aan andere vragen en na 100 andere verhalen gehoord te hebben uiteindelijk toch maar eens contact opnemen met de verkoper. Maar wel eerst velende reacties geven online want dan leveren ze wel ineens 8)7

How are you doing?

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

1) Laten we niet op de man spelen
2) Dit heeft niets te maken met PW maar met SF
3) TS kan beter eerst eens contact opnemen met Azerty.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True