Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• raider009
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 29-03 08:30
Hi!

Op het moment zit ik heel erg te twijfelen om een 2080FE aan te schaffen of een 1080TI. Wat ik van benchmarks kan zien liggen ze qua performance redelijk dicht bij elkaar. Alleen ben ik bang dat als ik een 1080ti neem ik gelijk een generatie achterloop (geen idee in hoeverre Raytracing een game changer zal zijn).

Wat zouden jullie doen?

Groeten,

Raider,

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bhamm
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-08-2019
Ik zat tot vandaag met hetzelfde dilemma. Ben uiteindelijk toch voor een 2080 gegaan. Als ik toch de volle prijs (de 1080 ti zijn nou ook niet echt goedkoop..) moet betalen, dan maar iets meer voor de nieuwere generatie. Ik vermoed dat de drivers/prestaties van de 2080 zich gaandeweg nog verder gaan ontwikkelen en er gaan ook geruchten dat de fps drop met ray tracing een stuk minder is dan aanvankelijk werd gedacht. Dat laatste moeten we nog maar zien natuurlijk. Succes met je keuze :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Bhamm €949,- v €739,- vind ik wel veel geld voor een nagenoeg gelijke kaart qua prestaties.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Gaming OC€ 929,-€ 929,-
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 712,78€ 712,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.641,78

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JessetjeNL
  • Laatst online: 01-06 14:59
Zit zelf ook enorm te twijfelen, het scheelt wel z'n €215,- ik denk dat de prijs van de 1080 Ti ook nog gaat dalen (Of er komen acties). Vind het verschil minimaal, bespaar me het geld liever. ;)

• jgreven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 20:16
Ik zou wachten totdat de 1080ti wat goedkoper is en die dan kopen. Nog niks mis met een 1080ti :-).

• raider009
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 29-03 08:30
Ik ga eerst sws de reviews en benchmarks afwachten na release. Al leun ik wel meer naar de 2080, maar mocht de 1080ti ver zakken in prijs ga ik denk ik toch daarvoor.

• Bhamm
  • Laatst online: 21-08-2019
@Hackus Ik heb gisteren de Gigabyte Windforce gekocht voor 870. Na lang afwegen toch de 2080 gekozen i.v.m. vooruitzichten op betere drivers/technologie. Dat risico neem je dan door wat extra geld neer te tellen en hoe dit uitpakt moet dan maar blijken. Wellicht blijven de huidige prestaties gelijk en is het achteraf gezien "zonde" om een X bedrag meer te betalen met de 2080 dan de 1080 ti. Wie weet pakt het toch anders uit en zijn de verwachte prestaties met nieuwe drivers/RT/dlss toch een stuk positiever dan vooraf verwacht. Ik gok op dat laatste :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Bhamm schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:51:
@Hackus Ik heb gisteren de Gigabyte Windforce gekocht voor 870. Na lang afwegen toch de 2080 gekozen i.v.m. vooruitzichten op betere drivers/technologie. Dat risico neem je dan door wat extra geld neer te tellen en hoe dit uitpakt moet dan maar blijken. Wellicht blijven de huidige prestaties gelijk en is het achteraf gezien "zonde" om een X bedrag meer te betalen met de 2080 dan de 1080 ti. Wie weet pakt het toch anders uit en zijn de verwachte prestaties met nieuwe drivers/RT/dlss toch een stuk positiever dan vooraf verwacht. Ik gok op dat laatste :)
;) net als onder 1080Ti's zit er verschil in beide. de ene 1080Ti klokt ook in bepaalde set-up iets beter dan de ander. Maar de windforce is ook een leuke optie. je hebt wel het nieuwste van het nieuwste nu.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook naar een Vega64 kijken, als je die undervolt krijg je zeker in DirectX prestaties die in de buurt van de 1080Ti komen. Zijn te krijgen vanaf een euro of 500. Met het geld dat je bespaard kan je dan weer eerder upgraden naar een nieuwe generatie.

De kaarten van Nvidia zijn momenteel gewoon te duur voor wat ze bieden, halverwege 2019 zullen er mogelijk weer interessante dingen gebeuren in GPU land als AMD met een nieuwe generatie chips komt.

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:21

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het is echt een klote tijd om een grafische kaart te kopen. De Nvidia's zijn duur maar wel de snelste. AMD komt niet mee op het moment in de top, maar misschien later in het jaar weer wel. En je kan ook nog wchten op 1080ti prijsdaling zoals gezegd. Ik zou het zelf op het moment niet weten en zou eigenlijk aanraden om een half jaartje te wachten minimaal, maar dat is puur vanwege de prijzen die NVidia durft (en kan) te vragen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Fearbeek
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-06 08:40
Hier precies hetzelfde dilemma gehad. De GPU's van Gigabyte spreken mij op een of andere manier gewoon niet aan. Dus het werd voor mij sowieso een MSI of EVGA. Beide zijn best wel hoog geprijsd. De versie met de hoogtste OC van de 1080TI was al snel 810 euro. Ik vond het dus niet vreemd om er nog 140 euro tegenaan te leggen voor een nieuwe techniek.

Uiteindelijk voor een MSI RTX 2080 Gaming Trio X gegaan, en ik ben er blij mee ook al was deze wat duurder. Het voelt op een of andere manier wel goed om het nieuwste in huis te hebben.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True