Internet via het lichtnet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Topicstarter
Ik zie hier dat het nu eindelijk mogelijk gaat worden om internet via het lichtnet aan te bieden!

Nu zal het nog wel 1 a 2 jaar duren voor het hier in Meppel verschijnt, maar het zou volgens mij practies gezien er makkelijk zijn voor de bedrijfen zoals Essent.., want nu hoefen ze niet meters glasvezel aan te gaan leggen bij ons in de stad en dorp.

Maar omdat ik nog wel een leek ben op dit gebied vroeg ik me dus af of het echt zo is dat het veel goedkoper is dan kabel internet qua kosten..

Want ik heb ook gehoord dat het lichtnet in nederland zo anders is dan andere landen dat het nogal moeilijk is om het voorelkaar te krijgen?

Maargoed ik hoop dus dat de testen van Nuon goed gaan en ik dus ook misschien ooit eens lichtnet internet krijg >:)

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
ook op lichtsnelheid of niet ? :) >:)

I want to live forever, so far.. so good.

• martin.h

martin.h

Topicstarter
Tja het kan net zo snel als ADSL en kabel worden.....

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Op donderdag 19 juli 2001 20:16 schreef martin.h het volgende:
Tja het kan net zo snel als ADSL en kabel worden.....
Tja, dat zegt nog niet zoveel. ADSL is verkijgbaar tot 1MB/s. En bij mijs is kabel gelijk aan 4-10KB/s

• martin.h

martin.h

Topicstarter
Jah de wij hebben hier de rendo en dat is ook niet veel soeps, maar als ik het over kabel heb dan het ik het over @home enz.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Wel weer leuk dat ze het in kabel-hebbend Arnhem doen. En niet in zo'n afgelegen plaatsje waar je geeneens kabel kunt krijgen.

Onrechtvaardige wereld :(

Greetzzz, ThaDuck

Flap

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 19:16
als het net als in duitsland is dan is het te hopen dat je nie zo'n bagge rlimiet hebt, daar hadden ze 250 mb ofzow, en das ech theel weinig, ik heb nu een limie tvan 2500 mb (zeelandnet 256) en das ook veel te weinig :(

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op donderdag 19 juli 2001 21:13 schreef joostje het volgende:
als het net als in duitsland is dan is het te hopen dat je nie zo'n bagge rlimiet hebt, daar hadden ze 250 mb ofzow, en das ech theel weinig, ik heb nu een limie tvan 2500 mb (zeelandnet 256) en das ook veel te weinig :(
Niet om het 1 of ander maar de "kabel" ISP waar Smartie het over heeft (en waar ik ook nog achter zit) hanteert ook 250MB hoor (met een overshoot van 50MB en die ben je echt nodig, teller wijkt af).

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op donderdag 19 juli 2001 20:56 schreef UDuckling5 het volgende:
Wel weer leuk dat ze het in kabel-hebbend Arnhem doen. En niet in zo'n afgelegen plaatsje waar je geeneens kabel kunt krijgen.

Greetzzz, ThaDuck
zo hoor je het ook eens van een ander

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• wizzard
scheelt wel een boel kabels in het stopcontact pluggen en je hebt internet

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• martin.h

martin.h

Topicstarter
Jah en daarom denk ik ook dat het een groot sucses kan worden.

Verwijderd

Ik heb dit volgens mij al een keer eerder gehoord en het werd toen afgewezen omdat het een te grote investering zou zijn.
Maar ze moeten nu toch ook nog alle electriciteitskastjes in heel nederland gaan aanpassen?

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-08 10:00
Op vrijdag 20 juli 2001 00:18 schreef wizzard het volgende:
scheelt wel een boel kabels in het stopcontact pluggen en je hebt internet
Nou, misschien moet je daar ook wel weer een modem voor hebben, want dat moet voor kabel ook. Voor kabel moet je ook eerst op het goede net zitten voor je kan internetten.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 01:34
Volgens mij is dat lekker onveilig...
ik bedoel, als alle data via zo'n verdeelkastje gaat lopen bij jouw in de straat of het electriciteitsbedrijf wordt het voor de bvd allemaal wel heel erg makkelijk gemaakt vindt ik. Aan de andere kant is het erg makkelijk om bij andere mensen data af te gaan tappen... >:)

Of wat dacht je als je kaart in je laptop kortsluiting maakt en er 230 op komt ?
en hebben mensen met krachtstroom dan een grotere bandbreedte ??

.. zomaar wat dingetjes..

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Het lijkt me sowieso niet sneller kunnen gaan dan glasvezel. Maar idd je zou je laptop eens kunnen proberen op 230 volt. >:)
Loopt ie misschien eens een stuk sneller.

Verwijderd

medio september is er in Meppel ook ADSL verkrijgbaar, misschien een alternatief?

• Webgnome
  • Laatst online: 21:16
dit heb ik al eerder gehoord. Toen was ESSENT de proefkonijn en hebben ze het nooit echt bekend gemaakt omdat het gewoon niet rendabel was.

Hetzelfde principe als kabel.. het is best lastig om te controleren hoeveel iemand internet via de kabel dus ook met stroom. De enige manier om zeker te weten dat een huis geen internet heft via de stroom is om die stroom af te sluiten maar ja dan doet de computer (en alle andere stroometers) het niet meer... ik denk dat het er dus niet of nou ja over een jaartje of 20 pas komt..

ik heb gezegd

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Nee ik denk dat dat niet het probleem is. Je zal namelijk een speciale modem nodig hebben om via het lichtnet te kunnen internetten. En het huren van die modem zou dan zoveel per maand kosten. Dus een vast bedrag in plaats van te meten hoeveel iemand internet

• Webgnome
  • Laatst online: 21:16
zouden ze daar soms het lichtnet voor moeten aanpassen?

Of gaat dat via een andere manier zoiets als ISDN . Dus twee soorten frequenties?

Strava | AP | IP | AW

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Natuurlijk moeten ze het lichtnet aanpassen. Alleen is er nu wel geld voor.

Expanding the inexpandable

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:54

allure

Titaan fase 2/3

mmm ik wil wel 2 bedrijfsaansluitingen, ik heb wel 380v is dat ook goed >:)

• wizzard
Op vrijdag 20 juli 2001 11:08 schreef Nibble het volgende:
Volgens mij is dat lekker onveilig...
ik bedoel, als alle data via zo'n verdeelkastje gaat lopen bij jouw in de straat of het electriciteitsbedrijf wordt het voor de bvd allemaal wel heel erg makkelijk gemaakt vindt ik. Aan de andere kant is het erg makkelijk om bij andere mensen data af te gaan tappen... >:)

Of wat dacht je als je kaart in je laptop kortsluiting maakt en er 230 op komt ?
en hebben mensen met krachtstroom dan een grotere bandbreedte ??

.. zomaar wat dingetjes..
haaaa dat vind ik wel wat krachtstroom downloaden met 64 ampere GEWELDIG!!!!

Verwijderd

Het gaat via een speciaal modem dat de modulatie van de stroom omzet naar data, de potentiele snelheden liggen in de gigabits per seconde, maar dat zullen ze natuurlijk niet meteen gaan aanbieden aan consumenten, zodat ze meer kunnen verdienen bij het verhogen van de snelheden of iets dergelijks.
En waarom doen ze die f***ing tests altijd ergens waar ik niet woon??? :(

edit:

Er zijn in de vs ook tests mee geweest en ik geloof dat het zelfs ook nog wel ergens draait daar, het dure onderdeel is de foutcorrectie die in elke centrale moet worden ingebouwd, door de modulatie willen er nog wel eens wat bitjes verdwijnen enzo.
Bij de tests met 1 Gb/s was er een foutcorrectie van 10% nodig.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Heh heh.
Hiero geen kabel, ADSL, MXstream, T1, T3 of schotel.

Maar wel Krachtstroom. hahaha, take that, you spoiled kabelgebruikers. >:)

Greetzzz, ThaDuck

Flap

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 20:56 schreef UDuckling5 het volgende:

Greetzzz, ThaDuck
Omdat 1. Rijkerswoerd een nieuwe wijk is en ergens in een boekje van Nuon stond het erin omdat het een nieuwbouwwijk is....
2. Het is om te testen, dus niks is nog duidelijk of het er komt dus vandaar dat ze misschien een wijk hebben gekozen waar ik woon( het gierige is dat ik niet in de 250 mensen zit )
Een leraar van mij woont in rijkerswoerd en hij zegt dat hij zo rond de 70 a 80 kb zit met ( down ) en up heeft hij niet getest.....dus het is nog niet zo snel als kabel....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Audi-RS4, deze topic is meer dan een halfjaar oud :z

39

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Hoe oud deze topic dan ook is. Internet via lichtnet zuigt! Wordt heel makkelijk gestoord... Gsm's, cb- en zendamateurzenders, alles stoort die zooi, en die zooi stoort weer even hard terug :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik weeet al wel hoe ze dat gaan doe, zo namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://leech.dk/EthernetKiller.jpg
Pagina: 1