Vraag

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 13:05
Ik heb een Oneplus 3t telefoon. Een dual sim telefoon waarbij ik het prettig zou vinden om per contact te kunnen vastleggen met welke sim de telefoon het uitgaande gesprek moet maken.

Als het een standaard optie is, hebben ze hem heel goed verstopt. In de sim-manager van de telefoon heb ik 3 keuzes:
- bel met sim1
- bel met sim2
- altijd vragen

Hij staat op 'altijd vragen' vanwege de mix in gesprekken.
Maar dat is niet handig want dan moet ik die vraag eerst beantwoorden voordat hij gaat bellen en dat is zeker in de auto niet handig.

Ik heb al diverse apps geprobeerd....(true phone, dualsimselector) maar die doen niet wat ze zeggen.
Gaan toch bellen met de voorkeur die ik in de instellingen heb gemaakt van de telefoon.

Iemand een idee/ervaring?

Alle reacties

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11
Kale android (dus zonder skin van een fabrikant) heeft de mogelijkheid om per contact een sim als standaard in te stellen. Ikzelf heb zelf ervaring met Android one 8.1.0 (Nokia 6.1).

Heb je dus al eens gespeeld met een andere rom op je oneplus? Zonee begin eens met een aosp rom.

[Voor 46% gewijzigd door job op 25-09-2018 21:30]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stitchie en ik hoor alleen maar goede verhalen over Dual Sim Selector, deze zou precies moeten doen wat jij wilt.

• Stitchie
@job de standaard rom van oneplus functioneert verder goed...
@rens-br ik heb de gratis versie geprobeerd maar die deed het niet best.... Zal hem nogmaals proberen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Stitchie Dual Sim Selector gewoon kopen. Heb 2 dagen lopen "klooien" met de gratis versie. Geen idee wat ik verkeerd deed. Toen gekocht en klaar.

Je moet de eerste keer dat je een contact belt wel aanvinken "SIM 1 of SIM 2" en daarna ook het vinkje "Default" zetten. Je kan eventueel ook in de app zelf nog groepen aanmaken, kiezen dat BT alleen kan bellen als je voorkeuren gezet hebt etc. etc.

Draait nu al 16 maanden naar alle tevredenheid op mijn OP5

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 27-09-2018 22:15]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stitchie
De gratis versie doet in ieder geval niet wat hij moet doen. Toegevoegd via by number maar helaas.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee