Toon posts:

Freenas backup maken

Pagina: 1
Acties:

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 13:05
Hallo allemaal,

Ik heb een Freenas server draaien waar ik alle data opsla van de computers in mijn netwerk.
Nu lijkt het mij zeer verstandig deze regelmatig te backuppen. Bijvoorbeeld elke zaterdag nacht.
Deze backup wil ik laten maken naar een synology nas die niet staat in mijn netwerk maar bij een kameraad thuis.

Nu heb ik iets gelezen dat je een jail kunt aanmaken waarin je dit kunt regelen.
Of is er ook een makkelijkere manier?

Alvast bedankt voor de reacties.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Cyphax

Moderator LNX
Wat had je precies gelezen?

Hier is wel het een en ander over te vinden. Kijk hier eens: https://www.mattwall.co.u...ynology-from-freenas.html
Misschien is dat een goede guide voor jouw situatie, lees die eens door :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 17:29
Misschien eens google gebruiken? Er is hierover namelijk echt een heel hoop te vinden.

Backing Up FreeNAS and TrueNAS to Backblaze B2
FreeNAS Best way to backup data
How do you backup your FreeNAS data?

Er diverse cloud integraties mogelijk. Is dat misschien een goede optie voor je?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bananenplant

Jammie 🌶

Stitchie schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:09:
Deze backup wil ik laten maken naar een synology nas die niet staat in mijn netwerk maar bij een kameraad thuis.
Als ik die kameraad was zou ik me wel 3× bedenken voordat ik mijn server vanaf het internet benaderbaar zou maken. Dan moet ik dat ineens allemaal gaan lopen beveiligen...

Zoektermen voor je: iocage (jails), rclone (synchronisatietool). Backblaze B2 is goedkope cloud storage.

[Voor 11% gewijzigd door Bananenplant op 05-10-2018 09:13]

Signal. Speak freely

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 13:05
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb de diverse voorstellen gelezen maar dat gaat mij niet lukken.
Ga op zoek naar iemand die het voor mij kan instellen

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33
Bananenplant schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

Als ik die kameraad was zou ik me wel 3× bedenken voordat ik mijn server vanaf het internet benaderbaar zou maken. Dan moet ik dat ineens allemaal gaan lopen beveiligen...
Met een VPN is dat prima te doen....

Carpe Diem

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee