Toon posts:

Nieuwe gamePC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WBorrenbergs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12-2022
Hallo!

Vorig jaar rond deze tijd ook al eens een topic gemaakt over of ik mijn huidige systeem beter kon upgraden of een nieuwe PC zou moeten kopen. Toen na goede tips van het forum besloten om mijn systeem te upgraden (oftewel een nieuwe videokaart kopen)
Nu wil ik dit jaar de rest ook upgraden zodat ik er weer een paar jaar tegen aan kan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een redelijk fanatiek gamer. Nu voornamelijk WoW en overwatch

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat rond de 1000 euro te denken, kan opgerekt worden naar 1250

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk dat mijn huidige videokaart nog wel even mee kan.
- Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced

Ook heb ik een geluidskaart in mijn huidige pc die ik over ga zetten
- Creative Sound BlasterX AE-5

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,80€ 318,80
1Asus ROG Strix B450-F Gaming€ 136,-€ 136,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 82,-€ 82,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 131,50€ 131,50
1Corsair HX750 V2€ 105,-€ 105,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,20

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor een Asus moederbord, al is dat puur gebaseerd op dat ik een Asus videokaart heb en dus sta ik open voor betere opties van andere merken.
En eigenlijk ben ik ook wel van Intel, maar heb gelezen dat AND op dit moment een betere prijs / kwaliteit verhouding heeft? Maar daar kan ik ook fout zitten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een Window in mijn kast.

Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst

Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik maar een groentje ben in de PC bouw wereld vooral advies (of bevestiging dat ik gewoon een goed systeem heb uitgezocht) of alles werkt met elkaar en of er betere opties zijn voor mijn budget.

Bij voorbaad dank!

Beste antwoord (via WBorrenbergs op 25-09-2018 22:47)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05 23:42
Heb je met een bepaalde reden gekozen voor het duurste B450 bord dat er is?

Voeding kan probleemloos naar pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Een NVME ssd heb je totaal geen voordeel van. Het snelheidsverschil met een SATA is in dagelijks gebruik nihil. Dan heb je meer aan een pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB voor een paar tientjes meer of je bespaard ruim €60 voor een 500GB sata

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka

Een NVME ssd heb je totaal geen voordeel van. Het snelheidsverschil met een SATA is in dagelijks gebruik nihil. Dan heb je meer aan een pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB voor een paar tientjes meer of je bespaard ruim €60 voor een 500GB sata

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Uszka het moederbordje past goed bij zijn gpu :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WBorrenbergs
Uszka schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:31:

Thanks voor de adviezen, nee totaal geen reden voor dat moederbord, behalve dat het een Asus is inderdaad. :+

• Uszka
pricewatch: Asus Prime B450-Plus is ook ASUS en heeft alles wat je nodig hebt. pricewatch: MSI B450 Tomahawk is nog iets beter voor dezelfde prijs. Het ROG Strix bord neem je voor de RGB en/of de goede audiochip. Omdat je een geluidskaart gebruikt heeft dat laatste geen draagvlak

• WBorrenbergs
Zo ziet de build er nu uit (thanks too Uszka) mis ik nog iets? Koeler van de Ryzen is voldoende toch?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,80€ 318,80
1MSI B450 Tomahawk€ 103,50€ 103,50
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 82,-€ 82,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 131,50€ 131,50
1Corsair RM550x (2018)€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 175,50€ 175,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 882,30

• Uszka
Zolang je niet gaat overklokken voldoet de boxed koeler.

• WBorrenbergs
Uszka schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:52:
Zolang je niet gaat overklokken voldoet de boxed koeler.
Bedankt voor al je advies! (y)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee