Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Maarten_B13
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-10 11:55
Beste mede Tweakers,

Momenteel gebruik ik een Canon 760D in combinatie van een Tamron 18-270 en een Canon 50mm 1.8II. Nu loop ik regelmatig tegen het probleem aan dat ik graag in vochtige of stoffige omgeving wil fotograferen, zoals regen. Nu is het alleen zo dat mijn huidige camera hier niet zo goed tegen kan. De des betreffende camera heeft hiervoor al eens een reparatie gehad. Nu zijn er plannen om voor een langere periode op reis te gaan. Hiervoor zou ik graag een camera willen hebben die beter geschikt is voor dit soort omstandigheden en als het kan ook full hd in 60fps doet.

Na wat zoeken kwam ik al snel uit bij een Canon 80D en een Canon 7D mark ii. Wat denken jullie?

Ja, ik weet het er moet ook een andere lens bij om het werkend te hebben. Suggesties?

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:48
Die zijn volgens mij ook niet echter weather sealed.

Wanneer het om regen gaat: is een regencover niks voor je:

https://www.cameranu.nl/n...encover-voor-dslr-cameras

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-10 16:54
De 7D mark II is vrij goed ge-weather-sealed. Zie bijvoorbeeld deze link.
Deze 7D II zou ik wel eventjes in de regen durven gebruiken. Een bierdouche zou die ook wel overleven. Langdurig in de regen staan zonder cover zou ik niet adviseren, niet voor jezelf en ook niet voor je apparatuur.

Verder qua lenzen. Een EF-S lens is niet weather sealed, dan kom je volgens mij al uit op een L lens.

guillaumemay wijzigde deze reactie 26-09-2018 09:57 (19%)

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14-10 06:20
Over Canon en de andere grote merken (Nikon/Sony) lees ik nooit veel positiefs wat vochtdichtheid betreft. Volgens mij moet je daarvoor bij Olympus of Pentax zijn.

Vanoverdegrens wijzigde deze reactie 26-09-2018 09:59 (4%)

gezocht: Panasonic GM5

• nixjuh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-10 21:10
Ik zou altijd voor de combinatie gaan zoals @guillaumemay ook al zegt. Op Aliexpress zijn ook genoeg goedkope regenhoezen te krijgen.

Ik gebruik dit zelf altijd in combinatie met een weather-sealed camera als ik de regen of de sneeuw in ga. Je kunt beter dubbel beschermd zijn tegen de weersomstandigheden dan niet beschermd.

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://www.luxevulpennen.nl/

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Misschien niet exact de camera's waar je het over hebt @Maarten_B13 maar dit geeft je iig een idee over weathersealing van de camera's in het algemeen:
https://www.dpreview.com/...d-olympus-weather-sealing
In het verhaal staat iig nog wel wat meer info

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vanoverdegrens schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:59:
Over Canon en de andere grote merken (Nikon/Sony) lees ik nooit veel positiefs wat vochtdichtheid betreft. Volgens mij moet je daarvoor bij Olympus of Pentax zijn.
Pentax heeft erg goede weather sealing in hun bodies en zijn qua prijs aantrekkelijker dan een 7D II of hoger. Ook hebben zij een aardig arsenaal aan weather sealed lenzen waar je bij Canon toch al snel aan duur glas zit, of je moet durven vertrouwen op een regenhoes.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Maarten_B13
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-10 11:55
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag

Een regenhoes gebruik ik nu al, maar ik vind het te veel gedoe. In de afgelopen jaren heb ik er al verschillende gebruikt, maar ik vind ze allemaal vervelend. Ik snap dat een flinke hoosbui te veel is. wat nu het geval is, is dat ik de regenhoes bij een klein beetje regen al nodig heb en dat is iets wat ik absoluut niet wil.

@Ventieldopje Overstappen naar een ander merk is geen optie.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Maarten_B13 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:23:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag

Een regenhoes gebruik ik nu al, maar ik vind het te veel gedoe. In de afgelopen jaren heb ik er al verschillende gebruikt, maar ik vind ze allemaal vervelend. Ik snap dat een flinke hoosbui te veel is. wat nu het geval is, is dat ik de regenhoes bij een klein beetje regen al nodig heb en dat is iets wat ik absoluut niet wil.

@Ventieldopje Overstappen naar een ander merk is geen optie.
Dan heb je geen keus dan zowel je body als lenzen te upgraden want geen van beide zijn nu bestand tegen regen. Je kan dus wel alleen je body upgraden naar dan worden je lenzen alsnog nat en krijg je narigheid.

Goedkoopste optie is dus om een regenhoes te gebruiken!

offtopic:
Ik zie dat Pentax ook enorm in prijs is gestegen, belachelijk duur imho. Sowieso geen optie dus.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Isdatzo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-10 21:40
Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik heb jaaaaren geleden regelmatig in de stromende regen gelopen met een 20D en iets later met een 40D, en dat is altijd goed gegaan.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Isdatzo schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:05:
Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik heb jaaaaren geleden regelmatig in de stromende regen gelopen met een 20D en iets later met een 40D, en dat is altijd goed gegaan.
Die waren qua bouw ook wel iets steviger volgens mij, iets wat nu alleen de xD series hebben, is dus allemaal een beetje opgeschoven vanaf de 50D heb ik het idee.

Mijn 450D had geen enkel probleem met kou maar die gebruikte ik toch echt niet in de stromende regen. Een 7D, 5D II en de camera's die ik nu heb vinden dat geen enkel probleem. Maar goed, dan heb je alsnog de lenzen en voor weather sealed lenzen zit je al snel aan L lenzen of zo'n Zeiss Milvus. Het een gaat niet echt zonder het ander.

www.maartendeboer.net

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True