Vraag omtrent cijferreeksen en letterreeksen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distric
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-06 23:38
Goedendag iedereen,

Zoals de titel zegt heb ik er een aantal vragen over.
Ik zoek een hulp programma om dit te leren en ook gevonden, na bepaalde tests moet je gaan betalen. Heeft iemand enig idee welke hulp programma het beste is voor je, het mag maximaal 30 euro kosten. Verder heb ik ook de basis uitleg gelezen en klein beetje van begrepen hoe je het moet doen. Mijn vraag is: Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik dit het snelst en efficiënt kan leren. Ook hoe je dit als aantekening op een kladje kan plaatsen om snel de uitkomst te krijgen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:44

g0tanks

Moderator CSA
Je bent niet echt duidelijk. Bedoel je logica tests waarbij je het volgende letter of cijfer moet bepalen in een reeks ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cijferreeksen "oplossen" is een combi van wiskunde en inzicht. Parate kennis van kwadraten, wortels, logisch optellen/aftrekken zijn belangrijk.

Daar helpt geen cursusje van €30 bij; veel voorbeelden nadoen, wil niet zeggen dat je de volgende reeks (bij sollicitatie, examen, psycholoog, whatever) ook weet af te ronden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Geen idee wat je precies bedoelt, maar hier heb je 300.000+ cijferreeksen om een tijdje mee door te komen: https://oeis.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 23:30
Ik heb zelf een jaar of acht geleden hier ook eens naar zitten kijk (ervanuitgaand dat het inderdaad om logische reeksen a la puzzelen gaat). Dat was voor de Jotihunt. Een vossenjacht van 30 uur, elk jaar derde weekeind oktober. Daarom zou het me niets verbazen als de vraag daarover gaat...

Jotihunt is een Scouting-evenement (voor 14+, maar veelal voor volwassenen), waarbij vossen (als in een vossenjacht, maar het zijn mensen) zich verplaatsen en elk uur hun coordinaat achterlaten, maar deze zit verstopt in een puzzel, en daarbij komen logische reeksen ook voor. Hoe sneller je deze oplost, hoe verser het coordinaat is.

Wij zijn gestopt met logica zoeken, en -zeker als het puzzels zijn- overgegaan op handvatten om snel op te lossen. Regel 1 was: wantrouw het bronformaat. Krijg je nummers? Kijk eens of je daar met letters iets mee kan. Krijg je letters? Dat kunnen namen van cijfers (e-t-d-v-v-z-z-a-n) maar ook maanden (..-a-m-j-j-a-s-o) of andere zaken zijn.

En zorg dat het puzzelteam niet alleen nerds en whizzkids bevat. Soms kan vrouwenlogica nergens tegenop.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:13

Typhone

Who Dares Wins

Wat er goed helpt is de verbanden tussen 2 of 3 opvolgende tekens opschrijven.
Een tool of programma ken ik helaas niet. Voorbeeld wat ik bedoel (even heel simpel):

1-2-4-8-16-32
(x2, x2, x2, x2)

Aangevuld met de opmerking van @MAX3400. Enige vorm van rekenkunde moet wel aanwezig zijn anders wordt het lastig.

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:54
TomsDiner schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:20:
...En zorg dat het puzzelteam niet alleen nerds en whizzkids bevat. Soms kan vrouwenlogica nergens tegenop.
ik neem aan dat je wil zeggen dat er niets tegen vrouwenlogica op kan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:01:
Cijferreeksen "oplossen" is een combi van wiskunde en inzicht. Parate kennis van kwadraten, wortels, logisch optellen/aftrekken zijn belangrijk.

Daar helpt geen cursusje van €30 bij; veel voorbeelden nadoen, wil niet zeggen dat je de volgende reeks (bij sollicitatie, examen, psycholoog, whatever) ook weet af te ronden.
Je hebt gelijk in strekking.
Maar dit is wel degelijk iets wat je tot op zekere hoogte kunt leren/oefenen.
Als je dit vaker doet zul je sneller patronen gaan ontdekken. en door oefenen en bestuderen van je fouten krijg je juist de patronen die je niet kent vaker voor je neus, waardoor je die ook sneller gaat leren.

Ik doe een wekelijkse pubquiz waarin deze vaak voorkomen. Ben die op een gegeven moment gaan oefenen. En dan merk je echt wel dat je er na verloop van tijd beter in word ;)

Dat gezegd, het blijft voor een groot gedeelte ook "aanleg/ intelligentie"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1