Vraag

• kawasakien500
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10-2018
ik heb momenteel een WD n900 router met daar achter een telenet AP. Het is zo dat alle mogelijke toestellen bedraad zijn aangesloten. Enkel de gsms, tablets en laptops hangen op de WiFi. Daar knelt het schoentje.Hoewel ik altijd verbinding heb met het WiFi netwerk heb ik dikwijls toch geen internet. Meestal moet ik de router dan opnieuw opstarten en dan heb ik wel opnieuw internet. Hebben jullie een zicht op de mogelijke problemen. Mijn inziens is er ergens een conflict tussen de router en de AP die blijkbaar niet goed communiceren.

We hebben een aantal camera's hangen, een NAS, dus deze apparaten moet ook beheerbaar en zichtbaar zijn van thuis en van op afstand. Ik draai op de NAS een VPN server. Portforwarding nodig voor de camera's en Tahomabox,VPN. Streaming van video wordt voorlopig weinig gedaan, wel Skypen en videobellen zowel wired als draadloos. Er wordt online gegamed.
Woning met twee verdiepingen, router staat beneden. Coverage ook boven nodig. Powerlines werken niet want is niet dezelfde kring.
Ik heb overal minstens cat5 liggen en gigabit switchen.

In mijn router de WD N900 kan ik instellen wat voor mij nodg is. Ik zoek dus iets gelijkaardig (dezelfde instelmogelijkheden) en dat mits een twee station (AP of iets anders) voldoende dekking geeft.

suggesties? Is multiroomsysteem iets voor mij? Kan ik mijn router dan buitengooien? Linksys Velop, Ubiquiti of....?

Alle reacties

• kawasakien500
Niemand?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
@kawasakien500 Misschien had je hem in het juiste forum deel moeten plaatsen :D Vergeet het 8)7

Als je je router moet resetten om weer internet te krijgen zou ik die verdenken. Kan je iets zien in de ligs van dat ding?

[Voor 58% gewijzigd door HKLM_ op 28-09-2018 09:36]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• kawasakien500
Waar had ik het dan moeten posten?

In de logs is niks speciaals te zien.
Volgens mij inderdaad de router die van tijd tot tijd het internet verliest op de wifi. Met utp heb ik dan geen problemen.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:47
Werkt zo'n Telenet AP eigenlijk wel als je het achter je eigen router plaatst? Ik dacht dat het rechtstreeks met de modem/router van Telenet moest verbonden zijn zodat het zijn gegevens (SSID, wachtwoord...) kon laden.

Los daarvan: heb je het al eens zonder de router geprobeerd, enkel met de modem/router van Telenet? Deze kan ook port forwarding aan en voldoet misschien voor jouw gebruik.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
.

[Voor 99% gewijzigd door HKLM_ op 28-09-2018 09:35]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• kawasakien500
Ik heb een modem only van Telenet. Ik veronderstel dat een eigen router dan wel nodig is.
Denkelijk is het geen probleem van het AP wel van de router die internetverbinding kwijtspeelt op de wifi.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee