Hallo,
Ik heb sinds enige tijd de neiging om mijn desktop PC te gaan upgraden zodat deze weer beetje voldoet aan de huidige technologie. Mijn CPU (AMD Phenom II X6 1090T Black Edition) is op dit moment niet meer in staat om bepaalde games te draaien aangezien deze geen SSE 4.2 ondersteunt. Ik ben zelf softwareontwikkelaar en daar zal ik mijn PC dan ook het meeste voor gebruiken, echter vind ik het leuk om zo af en toe beetje te gamen; wat dus nu niet meer goed mogelijk is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken voor softwareontwikkeling en voor gamen (Far Cry 5, BF5 etc.). Gaat hier niet om 4K resoluties en hoge refresh-rates, maar gewoon beetje vrijetijdsbesteding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de kosten eigenlijk niet meer dan 600-700 euro laten worden. Het liefst goedkoper
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn kast (Cooler Master CM690), GPU (Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X) en HDD's (3x) meenemen in mijn nieuwe systeem, mits mogelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag mijn CPU upgraden; hiervoor is het nodig om ook het moederboard (te oud voor huidige cpu's) en RAM (nog DDR3) te vervangen. Ook wil ik graag een watergekoeld setje (closed loop) als CPU-koeler. Verder wil ik ook meteen mijn SSD vervangen met een grotere variant (500GB). Daarnaast lijkt het me een goed idee om mijn voeding te vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn huidige PC ben ik voor een AMD CPU gegaan omdat die prijzen me beter liggen dan die van Intel. Dit wil ik eigenlijk dit keer weer gaan doen. Hieronder is een lijstje wat ik tot nu toe heb bedacht / samengesteld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen die ik zo weet.
Ga je overklokken?
Nee, nog nooit gedaan en ben het ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik van jullie een paar dingen weten:
Ik heb sinds enige tijd de neiging om mijn desktop PC te gaan upgraden zodat deze weer beetje voldoet aan de huidige technologie. Mijn CPU (AMD Phenom II X6 1090T Black Edition) is op dit moment niet meer in staat om bepaalde games te draaien aangezien deze geen SSE 4.2 ondersteunt. Ik ben zelf softwareontwikkelaar en daar zal ik mijn PC dan ook het meeste voor gebruiken, echter vind ik het leuk om zo af en toe beetje te gamen; wat dus nu niet meer goed mogelijk is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken voor softwareontwikkeling en voor gamen (Far Cry 5, BF5 etc.). Gaat hier niet om 4K resoluties en hoge refresh-rates, maar gewoon beetje vrijetijdsbesteding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de kosten eigenlijk niet meer dan 600-700 euro laten worden. Het liefst goedkoper
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn kast (Cooler Master CM690), GPU (Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X) en HDD's (3x) meenemen in mijn nieuwe systeem, mits mogelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag mijn CPU upgraden; hiervoor is het nodig om ook het moederboard (te oud voor huidige cpu's) en RAM (nog DDR3) te vervangen. Ook wil ik graag een watergekoeld setje (closed loop) als CPU-koeler. Verder wil ik ook meteen mijn SSD vervangen met een grotere variant (500GB). Daarnaast lijkt het me een goed idee om mijn voeding te vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn huidige PC ben ik voor een AMD CPU gegaan omdat die prijzen me beter liggen dan die van Intel. Dit wil ik eigenlijk dit keer weer gaan doen. Hieronder is een lijstje wat ik tot nu toe heb bedacht / samengesteld.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 122,95 | € 122,95 |
1 | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 58,- | € 58,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 131,50 | € 131,50 |
1 | Corsair SF450 | € 78,50 | € 78,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 560,80 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen die ik zo weet.
Ga je overklokken?
Nee, nog nooit gedaan en ben het ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik van jullie een paar dingen weten:
- Is het gene wat ik zo geselecteerd heb een beetje goede upgrade of zijn er componenten die ik beter kan gebruiken dan mijn geselecteerden? Beter in de zin van er is een gelijkwaardig component, maar goedkoper, of beter compatibel of is het geselecteerd component overkill voor mijn situatie?
- Beetje aansluitend op punt 1; ik las dat Ryzen niet met alle geheugenreepjes om kan gaan. Kan de door mij geselecteerde reepjes dat wel?
- Ook aansluitend op punt 1; voor mijn CPU upgrade vroeg ik me af of de CPU die ik nu geselecteerd heb wel goed genoeg is voor waar ik mijn pc voor wil gebruiken. Wellicht dat jullie me hier meer over kunnen zeggen.
- Voor mijn upgrade van mijn SSD vraag ik me af of er veel verschil qua snelheid is tussen M2 en SATA SSD?