Toon posts:

Adapter van netwerk werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Uflade
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik ging vandaag mijn computer opstarten en ik had geen verbindingen met mijn internet. Ik had zelf meteen op probleem oplossen gedrukt, en toen kwam er te staan : 'Mogelijke oplossing : opnieuw instellen van netwerk'
Ik heb toen op reparatie gedrukt en toen moest mijn computer in 5 minuten opnieuw opstarten. Nu heb ik dit gedaan en heeft dit verder niets geholpen. Ik heb de kabel getest op mijn laptop en daar werkt die wel meteen op. Verder heb ik ook met een wifi adapter verbindingen proberen te maken en dat lukte ook. Nu is mijn vraag hoe ik weer internet krijg op mijn computer zelf. heb de adapter zelf geupdate en verwijderd, niks lukte.

Sorry als mijn zinnen niet helemaal goed in elkaar zitten, ben redelijk dyslectisch.

Besturingssysteem : windows 10 Build 17134
Moederbord : asustek (Model kan ik niet zien) redelijke oude
Videokaart : Gtx 960 4GB
Processor : i7-3770 3.40GHz
Ram : 16GB

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor adapter hebben we het over? Bedraad (Ethernet) lijkt me uit de beschrijving - maar welke chip?

Dit klinkt verdacht als een Wiindows update die de boel om zeep geholpen heeft. Probeer eens een rollback naar eerdere Windows configuratie.

Soittakaa Paranoid!

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 20:10

m.z

--

Je geeft aan dat dit aan de hand is sinds dat je de PC opstarten, dus hier een aantal vragen:
  • Heb je voor het opstarten op een eerder moment updates geïnstalleerd?
  • Werken de LED's (knipperen) als je de kabel heb aangesloten?
  • Kan je het modelnaam/nummer vinden: Apparaatbeheer->netwerkadapters?
  • Kan je het drivers downloaden op je notebook -> usbtje -> installeren op PC?
  • Kan je de drivers terugzetten? Apparaatbeheer->netwerkadapters->eigenschappen->Stuurprogrmma "Vorige stuurprogramma"
Mijn zinnen zijn ook niet even duidelijk en krijg hier dus ook (oprecht) commentaar op :p (wil te snel zijn, lees er gemakkelijk overheen en als verbeter maak ik er nog grotere puinzooi van)

• Uflade
1. Ik heb geen update gehad
2. Lampjes knipperen
3. Moederbord (ASUS P8Z68-V LX LGA 1155 Intel Z68 HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 ATX Intel Motherboard with UEFI BIOS)
4. Weet niet precies hoe ik dat moet doen
5. Ik had dit probleem al en toen heb ik het geupdate, beide werkte niet.

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:02:
1. Ik heb geen update gehad
2. Lampjes knipperen
3. Moederbord (ASUS P8Z68-V LX LGA 1155 Intel Z68 HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 ATX Intel Motherboard with UEFI BIOS)
4. Weet niet precies hoe ik dat moet doen
5. Ik had dit probleem al en toen heb ik het geupdate, beide werkte niet.
4. Je kan de drivers op de webpagina van Asus downloaden.
5. Je bedoelt de update van de drivers "Stuurprogramma bijwerken" of van Windows-update?

Voordat je de volgende stap neem, heb je ervaring met installeren van drivers?

LET OP, controleer altijd of het modelnaam en nummer overeenkomen. Merendeels zal uit mijn ervaring de installatie niet voltooien en krijg je een foutmelding, bijvoorbeeld dat installatie niet bij dit model hoort, maar het kan ook fout gaan.

1. Download het installatiebestand
Dus via google: ASUS P8Z68-V LX, ga naar link voor dit moederbord, ga naar support en kies voor Windows 8.1 (64x/bits). Er is geen keuze voor Windows 10.
2. Plaats het installatiebestand op USB
3. Pak indien nodig het bestand uit op de pc en installeer deze.

[Voor 31% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 21:27]

• Uflade
Ik heb nu de Lan driver op een USB staan.

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:26:
Ik heb nu de Lan driver op een USB staan.
Oké, heb je de USB in de PC gedaan en de laatste stap doorgenomen?

• Uflade
Waarschijnelijk ligt het aan mij, wat bedoel je precies met staat doorgenomen?

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:30:
Waarschijnelijk ligt het aan mij, wat bedoel je precies met staat doorgenomen?
Ik bedoelde stap :>

• Uflade
Ik heb de driver teruggezet en geinstaleerd. nu vertelde het mij dat die versie al geinstaleerd was. Dus het heeft jammer genoeg niet gewerkt.

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:37:
Ik heb de driver teruggezet en geinstaleerd. nu vertelde het mij dat die versie al geinstaleerd was. Dus het heeft jammer genoeg niet gewerkt.
Oké, dat is vervelend. Helaas is op afstand niet altijd duidelijk wat er precies aan de hand is.

Misschien dat een ander hier je nog kan helpen, maar misschien iemand in je omgeving, familie, vrienden of kennissen die ICT ervaring hebben?

• Uflade
Ik heb een vriend die inderdaad ict opleiding op dit moment doet. jammer genoeg begreep hij er ook niet veel van.. :(, naja toch bedankt voor de hulp alvast :D

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:54:
Ik heb een vriend die inderdaad ict opleiding op dit moment doet. jammer genoeg begreep hij er ook niet veel van.. :(, naja toch bedankt voor de hulp alvast :D
Je zou anders naar een lokale computerboer gaan, zoals bijvoorbeeld Mycom.

Nog een vraag, het netwerkicoon rechtsonderin, hoe wordt die weergegeven? Een rode kruis of gele driehoek met uitroepteken?

Kan geen garantie geven of dit de juiste oplossing is. Je kan het volgende proberen op de pc, maar op eigen risico:

1. Start CMD
2. Vul/toets in: Ipconfig /release druk op Enter
3. Vul/toets in: Ipconfig /renew druk op Enter

Controleer of het icoon weer normaal weergegeven wordt en test dit door bijvoorbeeld naar webpagina te gaan op de PC.

[Voor 3% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 22:08]

• Uflade
Geel icoontje, staat ook dat ik verbinding moet kunnen maken met het internet, maar op een of andere manier werkt het niet

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:10:
Geel icoontje, staat ook dat ik verbinding moet kunnen maken met het internet, maar op een of andere manier werkt het niet
Oké, dit is mij niet helemaal duidelijk wat er precies bedoelt wordt met deze melding. Misschien kan je foto hiervan maken?

• Uflade
als ik naar adapter status ga, dan zie ik dat die verzend en ontvang, die vriend van mij had geporbeerd via de CMD met google te verbinden, en dat zou daar moeten kunnen volgende de CMD

• Bartosy
  • Laatst online: 22:48
m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:15:
[...]

Oké, dit is mij niet helemaal duidelijk wat er precies bedoelt wordt met deze melding. Misschien kan je foto hiervan maken?
Volgens mij is dat icoontje dat de gateway/dhcp server om zeep is dan heb je alleen lokaal ethernet. Dan moet je het to h waarschijnlijk bij de router/internet zoeken.

Type is in dos ipconfig /all

En laat ons een screenshot daarvan zien als je wilt.

[Voor 8% gewijzigd door Bartosy op 25-09-2018 22:22]

• Uflade
Het ligt sowieso aan mijn computer, namelijk als ik de kabel eruit haal en in me laptop doe werkt die vlekkenloos

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:20:
als ik naar adapter status ga, dan zie ik dat die verzend en ontvang, die vriend van mij had geporbeerd via de CMD met google te verbinden, en dat zou daar moeten kunnen volgende de CMD
Oh, vanuit daar keek je, haha.

Zoals reactie eronder, kan DHCP probleem zijn. Dan zou meestal mijn CMD-stappen het problemen verhelpen, indien het aan de netwerkkaart ligt.

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:23:
Het ligt sowieso aan mijn computer, namelijk als ik de kabel eruit haal en in me laptop doe werkt die vlekkenloos
Heb je een static IP ingesteld?

• Uflade
Oke hier moet je echt alles stap voor stap zeggen. Ik heb nog geen Static ip ingesteld, heb geen idee wat het is om eerlijk te zijn

• Bartosy
Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:23:
Maak toch maar even screenshot als je in dos ipconfig /all intypt dat kans is dat het wat verheldering kan geven. We zien natuurlijk niet wat jij op je pc ziet en een plaatje kan soms meer waard zijn als duizend woorden.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan proberen een static IP in te stellen.

Weet je je DHCP scope?

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:27:
Oke hier moet je echt alles stap voor stap zeggen. Ik heb nog geen Static ip ingesteld, heb geen idee wat het is om eerlijk te zijn
Mijn excuses en geen probleem.

1. Start CMD
2. Vul/toets in: Ipconfig /all druk op Enter (maak dan een screenshot van het gedeelte Ethernetadapter)

• m.z

m.z

--

Ik zie dat jou PC via DHCP 192.168.0.103 heeft ontvangen. Je zou de 2 CMD stappen, die ik eerder heb genoemd kunnen proberen. (ipconfig /release / /renew)

• Uflade
Windscribe, Lang niet gebruikt. Zou appart zijn..

• Bartosy
m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:39:
[...]

Ik zie dat jou PC via DHCP 192.168.0.103 heeft ontvangen. Je zou de 2 CMD stappen, die ik eerder heb genoemd kunnen proberen. (ipconfig /release / /renew)
Ik heb zelf winscribe dat kan soms beetje moeilijk doen. Goede ikans is als hij de winscrbe aanzet dat dan zijn internet het wel doet.

• m.z

m.z

--

Bartosy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:38:
[...]

Vpn ? Dat kan zeker het probleem zijn
En ik keek eroverheen :P

Dit (VPN's) was vaak een probleem als je geen internet had. Heb het bij tientalle laptops met zelfde grapje gezien. Vaak vanwege meegeinstalleerde meuk, voor spelletjes en Popcorntime

[Voor 13% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 22:43]

• Uflade
Heb die 2 commands geprobeerd. er komt te staan : 'No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.'

• Bartosy
Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:44:
Heb die 2 commands geprobeerd. er komt te staan : 'No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.'
Zet eens winscribe aan dwz probeer eens te connecten met wnscribe en dan kijken of je internet hebt als je internet explorer opent

• Uflade
Oke moet ik anders windscribe uninstaller?

• Bartosy
Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:45:
Oke moet ik anders windscribe uninstaller?
Nee gewoon connecten met een willekeurige server

Winscribe opstarten en dan op cnnect drukken server maakt niet zoveel uit en dan kijken of je internet hebt

[Voor 21% gewijzigd door Bartosy op 25-09-2018 22:46]

• Uflade
Ik heb het geprobeerd met windscribe hij connecten niet.

• Bartosy
Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:50:
Uninstall winscribe dan maar voor de zekerheid reboot en kijk of dat helpt

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:50:
@Bartosy Ik wilde net het zelfde adviseren, maar je was me net paar tellen voor :P

Ik wilde zelf al zeggen, zolang jij de eigenaar/beheerder van deze computer bent en dit programma niet gebruikt, zal ik het verwijderen. In mijn ervaring (met andere "VPN-adapters") willen die problemen geven als je verbinding wilt maken.

• Uflade
Nou ik heb het verwijderd, en gerestart helaas werkt niet niet.

• Bartosy
m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:55:
[...]

@Bartosy Ik wilde net het zelfde adviseren, maar je was me net paar tellen voor :P

Ik wilde zelf al zeggen, zolang jij de eigenaar/beheerder van deze computer bent en dit programma niet gebruikt, zal ik het verwijderen. In mijn ervaring (met andere "VPN-adapters") willen die problemen geven als je verbinding wilt maken.
Het is wel apart dat het nog niet werkt.. staat wel een gateway duidelijk in zijn ipconfig en dns. Zijn laptop doet het er wel op dus kabel kan je ook uitsluiten en router ook we weten nu ook dat het geen vpn is . Enige dat ik nog kan bedenken is dat de afstelling van de netwerkkaart helemaal verkeerd gegaan is ergens

• Uflade
Vind ik nou ook. Ik denk dat ik dan maar binnekort naar een ICT bedrijfje moet, of er moet nog ergens iemand zitten me DE oplossing. Toch wil ik jullie alvast bedanken voor de hulp :D

• m.z

m.z

--

Ha, ik hoopte dat het met static te maken het. Aaah ICT is leuk, soms lijkt het aan het een te liggen, maar ligt het aan iets anders.

Hoeveel netwerkadapter zijn er weergegeven in het venster Netwerkverbinding

[Voor 72% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 23:17]

• m.z

m.z

--

Hmmm, der ging even wat mis met reageren, maar wat ik zei;

Ah, ik hoopte dat daar aan zou liggen. Ooh, wat ICT toch leuk, soms denk je dat aan het een ligt, ligt het aan een ander probleem.

Maar, hoeveel netwerkadapters zie je in het venster Netwerkverbindingen

• Uflade
Op dit moment zie ik er 2, aangezien ik met wifi adapter heb aangesloten, anders zie ik er 1.

• Bartosy
m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:19:
[...]

Hmmm, der ging even wat mis met reageren, maar wat ik zei;

Ah, ik hoopte dat daar aan zou liggen. Ooh, wat ICT toch leuk, soms denk je dat aan het een ligt, ligt het aan een ander probleem.

Maar, hoeveel netwerkadapters zie je in het venster Netwerkverbindingen
Zat net nog te kijken viel me op dat er prefered ip4 adres stond in de screenshot dat zou wel eens het probleem kunnen zijn zie dat meer mensen daar last van hebben icm de router. Soms helpt uit en aanzetten van de router en soms moet je wat meer doen.

He kan soms ook met een usb netwerkadapter te maken hebben

[Voor 4% gewijzigd door Bartosy op 25-09-2018 23:26]

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:21:
Op dit moment zie ik er 2, aangezien ik met wifi adapter heb aangesloten, anders zie ik er 1.
Oké, ben even tot einde raad. Misschien dat iemand anders iets weet, maar beetje lastig achterhalen op afstand.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

PS, misschien tijdelijk met wifi werken op je pc? Is niet ideaal.

Andere vraag, hoe heb je de screenshot gemaakt en gedeeld? Neem aan gewoon van/op de pc? Via wifi verstuurd of via USB met laptop?

• Bartosy
Uflade schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:21:
Probeer eens je wifi adapter uit te zetten of er uit te trekken en je router uit en aan te zetten en kijk dan of het werkt. Dus zonder de wifi adapter.

Het klinkt alsof de wifi adapter ervoor zorgt dat je netwerkkaart geen ip adres krijgt van de dhcp server dus die niet gebruiken en je router aan en uit zetten kijk dan of het werkt.

[Voor 20% gewijzigd door Bartosy op 25-09-2018 23:30]

• m.z

m.z

--

Bartosy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:25:
[...]

Zat net nog te kijken viel me op dat er prefered ip4 adres stond in de screenshot dat zou wel eens het probleem kunnen zijn zie dat meer mensen daar last van hebben icm de router. Soms helpt uit en aanzetten van de router en soms moet je wat meer doen.

He kan soms ook met een usb netwerkadapter te maken hebben
Ik zag het toen ik het testen toen ik wifi een vast op adres ga, toen kreeg ook melding 'No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.'. bij release/renew en stond er ook Preferd achter static adres.

Krijg je Prefered dus ook te zien als router een gereserveerd adres toepast?

• Bartosy
m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:31:
[...]

Ik zag het toen ik het testen toen ik wifi een vast op adres ga, toen kreeg ook melding 'No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.'. bij release/renew en stond er ook Preferd achter static adres.

Krijg je Prefered dus ook te zien als router een gereserveerd adres toepast?
Ik weet het niet zeker maar het is iets dat problemen kan geven icm met internet las ik. Zie nu zelf dat ik hier ook prefered hebt staan op mijn pc en die is zeker niet statisch. Reboot modem kan wel soms helpen.

Maar je laatste waar ik op dit moment nog aan kan denken.

[Voor 4% gewijzigd door Bartosy op 25-09-2018 23:38]

• m.z

m.z

--

Bartosy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:37:
[...]

Ik weet het niet zeker maar het is iets dat problemen kan geven icm met internet las ik. Zie nu zelf dat ik hier ook prefered hebt staan op mijn pc en die is zeker niet statisch. Reboot modem kan wel soms helpen.

Maar je laatste waar ik op dit moment nog aan kan denken.
Ik kreeg die melding 'No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.'. toevallig, nadat ik juist een static heb adres heb ingevuld en probeerde te releasen. Alsnog kan ook aan andere dingen liggen.

Ik krijg trouwens ook Preffered achter mijn niet static ip-adres, misschien heb hiervoor overheen gekeken. Dus mijn fout, wel zie ik op internet dat dit te maken kan hebben over het feit dat dit adres gebruikt kan worden zonder "restricties". Al zie ook ook diverse andere antwoorden

[Voor 8% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 23:55]

• Uflade
Ik heb zelf mijn router 1 keer uitgezet en 1 x gereset

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:20:
Ik heb zelf mijn router 1 keer uitgezet en 1 x gereset
Misschien werkt een reset van je winsock

CMD Admin en dan netsh winsock reset en dan een reboot.

https://www.home-network-help.com/netsh-winsock.html

[Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 26-09-2018 07:27]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 01:01
Al eens een virus scan uitgevoerd? Soms worden PC's geblokkeerd op de router firewall naar het internet als er een virus op zit. Aan de rest van de netwerkconfiguratie zou ik niet twijfelen. Kabel in de laptop werkt wel dus lijkt mij een lokaal PC issue.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Uflade aangezien dit waarschijnlijk een Windows/Driver issue is, schopje van NT naar WOS.

• Uflade
1. Heb de winsock gereset en gereboot, werkte helaas niet.

2. heb virus scan gedaan, niets gevonden.

3. Rens, weet niet precies wat je bedoeld hiermee.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Probeer eens Faststart uit te zetten.

https://www.windowscentra...e-windows-10-fast-startup

Sommige netwerkkaarten kunnen daar namelijk niet zo goed tegen, en dan heb je geen verbinding.

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

• Uflade
Heb de faststart uitgezet en me pc reboot, werkt niet.

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Zet je energiebeheerschema eens op hoge prestaties.
en opnieuw opstarten.

[Voor 18% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-09-2018 17:59]

• Uflade
Stond die al, heb hem ondertussen al meerdere keren opgestart

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:27:
Stond die al, heb hem ondertussen al meerdere keren opgestart
Heb jij wel internet als je op het draadloos internet / Wi-Fi zit?

• Uflade
Ja..

• m.z

m.z

--

Ik weet niet of tot hoe verre dit kan/mag, maar je zou bijvoorbeeld iemand mee laten kijken via Teamviewer.

• Uflade
Ja, ben van plan als niemand hier een oplossing weet naar een computer zaak te gaan, daar kunnen ze direct in me pc kijken is wat makkelijker dan via een forum, En teamviewer heb je zeker internet voor nodig

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:51:
Ja, ben van plan als niemand hier een oplossing weet naar een computer zaak te gaan, daar kunnen ze direct in me pc kijken is wat makkelijker dan via een forum, En teamviewer heb je zeker internet voor nodig
Ik wil best meekijken, als je draadloos verbinding en internet hebt op je pc, maar weet niet tot hoe verre juridische kan/mag. AVG en overige wetten en regels.

Je kan wel toestemming geven aan iemand van ons, om mee te laten kijken, maar stel er zou wat misgaan door of buiten ons fout, zijn wij aansprakelijk.

Misschien overdrijf ik in zeker zin een beetje.

Na deze tekst geschreven te hebben is beste om via pc winkel te doen. (Ver)prutsen hun dat, zouden ze ook hiervoor de verantwoordelijkheid voor dragen.

[Voor 3% gewijzigd door m.z op 26-09-2018 18:58]

• Uflade
haha, ik waardeer het aanbod, alleen denk ik als ik je mijn kabelinternet wil testen je het wifi eruit moet gooien. Daarnaast wil je denk ik niet aansprakelijk zijn stel dat er iets mis gaat. Als het bij een Pc winkel mis gaat kunnen inderdaad die verantwoordelijkheid op hun nemen.

• Bartosy
Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:05:
haha, ik waardeer het aanbod, alleen denk ik als ik je mijn kabelinternet wil testen je het wifi eruit moet gooien. Daarnaast wil je denk ik niet aansprakelijk zijn stel dat er iets mis gaat. Als het bij een Pc winkel mis gaat kunnen inderdaad die verantwoordelijkheid op hun nemen.
Grote kans dat het enige is wat de pc winkel zou doen is windows er opnieuw opzetten. Dat kan je natuurlijk ook zelf scheelt je toch weer wat geld. Of je kan de pc een week/maand terug zetten en kijken of dat werkt.

• Uflade
True, Windows opnieuw erop gaat denk je werken?

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:32:
True, Windows opnieuw erop gaat denk je werken?
@Bartosy heeft een punt. Beste als hey daar aan zou liggen, het zelf opnieuw installeren.

Ook hanteren sommige winkel onderzoekskosten, zonder daadwerkelijk iets hebben uitgevoerd. Ik heb prijskaartje gezien voor 20 minuten en dit zal denk voor de meeste een dag (minimumloon) werken is.

Daarnaast wil(de) ik wel helpen, maar inderdaad verantwoordelijk dragen is het tweede. Niet zo zeer in verantwoordelijkheid dragen als ik wat fout zou doen, maar inderdaad zijn er een aantal redenen waarom ik het liever niet doe.

[Voor 10% gewijzigd door m.z op 26-09-2018 19:45]

• Uflade
Raden jullie aan om via de windows 10 recovery opnieuw te installeren of anders?

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:46:
Raden jullie aan om via de windows 10 recovery opnieuw te installeren of anders?
Stap 1. BACKUPPEN, BACKUPPEN EN BACKUPPEN!

In deze situatie hoor het de meeste zelf zeggen, volledige herinstallatie, dit doe ik zelf ook en ben hier een voorstander van.

Het is hef beste om zelf de gewenste/passende keuze te maken.

• Uflade
Heb niks te backuppen, Heb alles naar externe ssd gezet. De rest download ik zelf wel opnieuw

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:55:
Heb niks te backuppen, Heb alles naar externe ssd gezet. De rest download ik zelf wel opnieuw
Oké, dan wens ik je succes en hoop voor je dat dit de oplossing is van het probleem.

PS, weet niet zeker of gevraagd was. Gaat zeker om een onboard NIC (netwerkaansluiting)? Stel je hebt een losse kaart, dan had je die even in een andere pc kunnen testen. Misschien dat je ict vriend demonteren/assembleren kan?

[Voor 28% gewijzigd door m.z op 26-09-2018 20:02]

• Uflade
Umm Het is gefixt.... Ik heb net van mijn broer zijn 4G modem kunnen gebruiken (die krijg je van KPN als je in buitengebied woont.) . Ik heb de kabel daar in gedaan en toen werkte het internet het wel. Dat was natuurlijk al raar, en toen ik daarna de gwn kabel er weer indeed werkte me normale lijn ook weer. Waarschijnlijk had het een soort van reset nodig van een andere connectie om het weer te gaan doen ofzo... naja ik ben weer opgelucht...

Ik wil iedereen heel erg bedanken die mijn geprobeerd hebben te helpen van het fixen van me internet. met namen M.Z And Bartosy :D

Wens iedereen een fijne dag :D

• m.z

m.z

--

Uflade schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:19:
Umm Het is gefixt.... Ik heb net van mijn broer zijn 4G modem kunnen gebruiken (die krijg je van KPN als je in buitengebied woont.) . Ik heb de kabel daar in gedaan en toen werkte het internet het wel. Dat was natuurlijk al raar, en toen ik daarna de gwn kabel er weer indeed werkte me normale lijn ook weer. Waarschijnlijk had het een soort van reset nodig van een andere connectie om het weer te gaan doen ofzo... naja ik ben weer opgelucht...

Ik wil iedereen heel erg bedanken die mijn geprobeerd hebben te helpen van het fixen van me internet. met namen M.Z And Bartosy :D

Wens iedereen een fijne dag :D
Ow, gek dat door cmd commandos niet was opgelost. Alsnog fijn dat weer werkt.

Haha, bedankt voor bedankje, het was geen probleem.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

FreakNL

Well do ya punk?

Een reset door een andere verbinding is redelijke onzin.

Ik denk dat het probleem snel weer terug komt.

• Uflade
Klopt het is weer terug lol, Ga nu windows reinstallen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee