Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jordinho
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe smartphone omdat mijn Samsung Galaxy S6 kuren begint te vertonen na 2.5 jaar trouw te zijn geweest (traag, vastlopen, slecht opladen etc.)

Wat is je budget?
Vind ik lastig om te zeggen, ik gok maximaal 550 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heb nu dus de Galaxy S6 die me prima is bevallen. Social media, spelletjes, goede camera, snelheid, goede accuduur zijn vereisten die ik op mijn nieuwe mobiel wil hebben. Koop hem graag los. Graag geen iPhone omdat ik dit al eerder heb gehad en me niet goed is bevallen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al veel rondgekeken en zie enkele mid-range smartphones voor rond de 300-350 euro waarbij ik denk dat lijkt me wel wat maar aan de andere kant denk ik dan als ik er 150 euro bij leg zie ik de Galaxy S9 bij de Mediamarkt na korting en cashback voor 507 euro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie mij aan? Toch voor een mid-range smartphone gaan of het extra geld bij leggen voor een betere telefoon?

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18:57

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Pocophone F1, is heel goed

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Volgens mij kun je voor je budget prima een s7 of s8 halen (zit op mn tel dus geen zin om zelf na te zoeken). Als je 6s goed beviel, waarom zou je dan een grote switch maken?

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 07:55
Als je liever niet van merk wilt veranderen dan zou ik voor de s9 plus gaan.
Maar Oneplus 6 is geen slechte koop lekker snel en snelle update's en een goed amoled scherm zou mijn keuze zijn.

De Pocophone F1 is net zo snel als de Oneplus 6 en is ook nog eens goedkoper heb hem zelf in bezit en het is een geweldig toestel.

[Voor 14% gewijzigd door Bassbounce op 27-09-2018 22:35]

Huidige Pc

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:02
Komende vanaf een S6 ben je nog niet gewent aan een glazen telefoon als de S9, dus zul je waarschijnlijk prima uit de voeten kunnen met een plastic Pocophone (volgens de Tweakers review is die niet zo stevig als de glazen en metalen top modellen, maar de S6 was ook nog plastic). Echter zou ik je adviseren die eerst te proberen, of een andere Xiaomi met Miui interface, het sausje is net anders dan op Samsung waardoor je meer iPhone gevoel krijgt. Ook mis je NFC mogelijk (draadloos betalen) en is deze niet waterdicht (maar je huidige is dat ook niet).
Oneplus is prima, voordeel en nadeel van kale Android (mijn ouders gingen van een Samsung naar een kale Android op een Motorola, en misten wat software handigheidjes die Samsung wel standaard biedt).
En voor de S9 kiezen zal een warm bad zijn, want je bent bekent in het Samsung ecosysteem.

Kortweg, Pocophone is een avontuur, Oneplus is basic in een luxe behuizing, Samsung een warm bad. Alle 3 zijn ze snel.

Lees ook de ervaringen topics anders door:
[Pocophone F1] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie
[Samsung Galaxy S9-serie] Ervaringen & Discussie

[Voor 16% gewijzigd door swhnld op 28-09-2018 15:29]

• J Kortje
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16-06 17:43
swhnld schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:22:
Komende vanaf een S6 ben je nog niet gewent aan een glazen telefoon als de S9, dus zul je waarschijnlijk prima uit de voeten kunnen met een plastic Pocophone (volgens de Tweakers review is die niet zo stevig als de glazen en metalen top modellen, maar de S6 was ook nog plastic). Echter zou ik je adviseren die eerst te proberen, of een andere Xiaomi met Miui interface, het sausje is net anders dan op Samsung waardoor je meer iPhone gevoel krijgt. Ook mis je NFC mogelijk (draadloos betalen) en is deze niet waterdicht (maar je huidige is dat ook niet).
Oneplus is prima, voordeel en nadeel van kale Android (mijn ouders gingen van een Samsung naar een kale Android op een Motorola, en misten wat software handigheidjes die Samsung wel standaard biedt).
En voor de S9 kiezen zal een warm bad zijn, want je bent bekent in het Samsung ecosysteem.

Kortweg, Pocophone is een avontuur, Oneplus is basic in een luxe behuizing, Samsung een warm bad. Alle 3 zijn ze snel.

Lees ook de ervaringen topics anders door:
[Pocophone F1] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie
[Samsung Galaxy S9-serie] Ervaringen & Discussie
Samsung Galaxy S6 is eerste uit de S series met glas aan beide kanten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True