Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Office 365] Overstappen naar eenmalige aanschaf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Onlangs een compleet nieuwe computer gekocht met o.a. Windows 10 en Office 365. Dat laatste eigenlijk onbedoeld, want ik zou genoeg hebben gehad aan de afzonderlijke programma's zoals dat in Office 10 het geval was. Nu meen ik te begrijpen dat je jaarlijks aan een verlenging van een abonnement vast zit. Of is dit niet zo?

Met mijn gebruikspatroon zit ik namelijk helemaal niet te springen om al die vernieuwingen en ik vermoed dat ik niet de enige ben die er zo tegenover staat, hooguit over 5 jaar of nog wat langer. Ik mag toch aannemen dat gebruik van dit programma je niet dwingend verplicht tot een jaarlijkse betaling?

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Je kan je order toch annuleren en overstappen op een gratis pakket zoals LibreOffice?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klopt. Na de trial periode kan & hoef je het pakket niet meer te gebruiken.

/edit: geen idee hoeveel PC's of mensen in je huishouden is maar uiteindelijl kan je voor €99 een totaal van 6 "gebruikers" aanmaken en die mogen elk op 5 devices Office installeren.

[Voor 55% gewijzigd door MAX3400 op 25-09-2018 17:57]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Techneut
  • Niet online
Ik heb bij de winkel gewoon betaald voor dit pakket omdat ik geen zin had in zelf bouwen en installeren. Er is helemaal geen sprake van een trial periode. Een gratis versie van een alternatief wil ik niet, wat ik nu heb vind ik prima en de order op dit onderdeel annuleren wil ik ook niet. Kortom, goed bedoelde adviezen, maar ze zijn nog niet een antwoord op mijn vraag. Die was of je na een jaar echt vast zit aan verplichtingen. Mij lijkt het dat dit helemaal niet kan en dat de enige consequentie zal zijn dat die vernieuwingen vanaf dat moment gewoon stoppen en verder niets. Waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben is hoe dit verloopt.

Let wel, een trial periode is gratis, dus dat het programma na die periode wordt geblokkeerd kan ik me voorstellen. Maar ik heb het programma gekocht en niet een abonnement aangegaan.

[Voor 12% gewijzigd door Techneut op 25-09-2018 19:09]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Techneut schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:18:

Let wel, een trial periode is gratis, dus dat het programma na die periode wordt geblokkeerd kan ik me voorstellen. Meer ik heb het programma gekocht en niet een abonnement aangegaan.
Dan zou ik maar eens heeeeel goed de kleine letters van het door jou gekochte pakket opzoeken. Office365 is, zoals de naam het aangeeft, een stuk software wat op online / subscription basis door Microsoft wordt aangeboden. Als je naar www.office365.com gaat, is er geen uitvoering te krijgen die je niet elke maand of jaar moet verlengen.

Een "ouderwetse" Office zoals een ProPlus of een Home editie, al dan niet geleverd op een DVD, kost je grofweg tussen de 50 en 300 Euro afhankelijk van de uitvoering en totaal aantal applicaties. Maar dat is een onetime-fee.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Je hebt dit topic geopend in Windows Clients maar je vraag gaat niet over het Windows besturingssysteem. Ik verplaats je topic naar CSA. En pas de topictitel aan: "vraagke over.." zegt niets, dat geldt voor bijna ieder ander topic ook :P

Het zou me niet verbazen als er alleen een trial van OFF365 is meegeleverd. Of het gaat zelfs over het gratis online Office, www.office.com

@Techneut geef dus ajb concreet aan wat je precies hebt gekocht. Wat staat er op de factuur, welke subscriptions zie je op bv. https://account.microsoft.com/services/ ?

Als inderdaad nu OFF365 in gebruik: stop indien relevant dat abo, kies uit serie: Office de variant die je wilt, schaf aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Techneut
  • Niet online
Schaamrood bij mij, het is een misverstand. Ik werd misleid doordat op het doosje verschillende versies van Office stonden waaronder 365 die het meest opviel. Geleverd is wel wat ik had verwacht, Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten zonder DVD, met alleen een kaartje met de productcode. Het blijkt dus een overbodige vraag die ik stelde, iedereen bedankt voor de aandacht.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True