Toon posts:

Advies: Soundbar van maximaal €450

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-03 14:19
Ik zoek een?
Een soundbar

Wat is je budget?
Rond de €450 maximaal, liever iets minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de speaker aansluiten op mijn tv, zodat wanneer ik tv kijk, Netflix stream via mijn Xbox of een game speel op mijn Xbox het geluid door deze speaker gaat. Daarnaast wil ik er vanaf mijn (android) telefoon en (windows 10) laptop muziek op af kunnen spelen zonder dat de tv aan hoeft. Meer niet. Ik wil (eigenlijk) geen voice assistant. Als de tv aanstaat wil ik ook graag met de tv afstandsbediening het volume kunnen bedienen.

Belangrijkste: geen fratsen, maar goed geluid.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos Beam. Voice Assistant is een nadeel en volgens is Sonos relatief prijzig.
JBL Bar 3.1 (de sub is qua ruimte een nadeel)
https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications
Q Acoustics M2 Soundbase (beetje te groot eigenlijk voor mijn tv meubel)
https://www.coolblue.nl/p...oustics-m2-soundbase.html
Cambridge Audio TV5 v2 (meest voordelig)
https://www.coolblue.nl/p...e-audio-tv5-v2-zwart.html

Dit is ook een mooie aanbieding: Denon HEOS HomeCinema
https://www.coolblue.nl/p...enon-heos-homecinema.html

Ik neig naar de Sonos Beam, maar ik vroeg me af of jullie andere producten aanraden? Ik heb momenteel niet een mogelijkheid om muziek met enige kwaliteit te streamen in mijn huis (behalve in mijn koptelefoon). Hou wel van goed geluid, maar mijn gehoor is ook weer niet zo scherp dat ik mijzelf een audiofiel zou kunnen noemen. Als ik voordelig een significante upgrade kan krijgen op mijn tv geluid en gemakkelijk van mijn telefoon muziek kan afspelen ben ik blij.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• DennisCle
Iemand?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Heos van Denon staat goed bekend, ook qua geluiskwaliteit. Kijk ook eens bij Teufel. Let in elk geval op voldoende hdmi aansluitingen (type 2.x) en ondersteuning van wat jij wil afspelen. Amazon.de levert vaak gratis in Nederland en de Duitse elektronicaprijzen zijn vaak gunstiger dan hier. Het kan dus lonen om ook even over de grens te kijken.

[Voor 70% gewijzigd door Jorgen op 27-09-2018 16:40]

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 00:06
Als je neigt naar de Sonos Beam, bij 50five.nl kun je hem nu krijgen voor 370.40
Gooi de Beam in de winkelwagen, kies die gratis 75euro installatie voucher erbij in het pop-up schermpje, gebruik code "ZENL" voor 15% korting en dan zie je die prijs. Volgens mij werkt die code tot vandaag...

Als je iets anders zoekt, zonder voice assist (en zonder extra sub?): pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart Via Amazon.de voor 329 en anders 399 via de NL webshops
Review: https://www.techradar.com/reviews/samsung-hw-ms650-soundbar

[Voor 4% gewijzigd door WahWah op 28-09-2018 09:51]

• DennisCle
Hele goeie tips, dank je wel.

Ik zie het pop-up scherm niet, maar met de code kom ik alsnog op een scherpe prijs. Moet nu wel heel snel gaan nadenken of ik het vandaag al aan ga schaffen dan. Die Samsung ziet er goed uit, maar ook een beetje te groot

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:06
Grappig genoeg is die Samsung MS650 nu in de aanbieding bij Expert voor 319 euro. Ik had hem al in de bestelling staan bij Amazon, maar heb die nu geannuleerd.

Blij dat ik dit topic nog even heb bekeken!

• DennisCle
Wel stom, ben het die dag helemaal vergeten te doen. Wachten op de volgende Beam aanbieding dan maar.

• GuidoL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08-2019
Persoonlijk zou ik ook de Samsung HW-MS650 verkiezen boven de Sonos Beam. De Sonos Beam is juist duur vanwege de ingebouwde voice control, en daarnaast 'koop' je bij Sonos IMO ook het merk.
Ik heb de HW-MS650 een aantal keer beluisterd, en van wat ik heb kunnen horen geeft deze een goed 'ruimtelijk' geluid, en heeft ie ook zonder subwoofer nog een goede bas. Zit als het goed is ook een afstandsbediening bij die zowel de soundbar als (Samsung) TV kan aansturen. Verder kan deze bar draadloos afspelen over WiFi, én over Bluetooth (vind je nooit bij Sonos).

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-03 20:52
Voor die paar euro meer zou mijn voorkeur uitgaan naar de Beam of de JBL 3.1. Voor echt een degelijke soundbar zonder poespas is de Bar 3.1. echt een degelijke met behoorlijk wat power. De beam kan je daarintegen uitbreiden. Dit kan bij Samsung ook, maar echt als we dit naast elkaar leggen werkt het hele systeem van Sonos echt wel een stuk beter. Surround pakketje van Samsung is leuk, maar van Sonos ben je een stuk vrijer in hoe en met welke speakers je het surround wilt creeren.

Stay Frosty!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:32
Sonos blijft heel veel waard en kan je makkelijk uitbreiden. Samsung soundbar is beetje zoals een Android telefoon, verliest zeer snel waarde, wordt zeer slecht ondersteund, zal niet lang updates krijgen etcetera.

[Voor 20% gewijzigd door giantgiantus op 07-10-2018 09:46]

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:42
Heb je al eens gekeken naar de Sony HT-MT500? Echt een goed apparaat en komt ook goed uit de reviews en vergelijkingen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee of je al gekocht hebt, maar zo niet: de Denon, 100%
Kwaliteit van dat ding is zoveel beter dan die van Samsung. Denon maakt hifi en dat merk je. Ik ben een kritische luisteraar. Mijn zwager heeft die combi staan zonder sub en dat geluid is al perfect, dus met sub kan alleenmaar beter.
Nobrainer imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-03 20:52
Ben het er wel mee eens dat de Denon HomeCinema echt goed geluid geeft.
Let er alleen wel bij op dat je bij de Denon HomeCinema twee varianten hebt.
De oude van 499,- daarmee kan je evt extra boxjes niet als surround koppelen.
Bij de nieuwe a HomeCinema HS2 kan je dat wel, echter gaat de prijs naar € 799,-

Stay Frosty!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Mand!

Ik gebruik zelf sinds februari 2016 de Heos Home Cinema bar en ben er echt super tevreden over. Enige nadeel is alle bediening verloopt via de telefoon als je geen HDMI ARC hebt. Muziek kwaliteit is erg goed voor de prijs. Ik heb altijd semi high end audio gehad maar ben vanwege draden, positionering luidsprekers over gestapt naar iets simpels.

Hij kost op het moment maar 399,- en is 100% beste bang for buck!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee