Toon posts:

2e SSD verdwijnt af en toe.

Pagina: 1
Acties:

• DerMattie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09-2022
Hallo Tweakers,

Het is nu de 3e keer (10, 23 en 25 september) dat mijn 2e SSD niet meer te zien is als ik mijn pc aanzet. De vorige 2 keer heb ik het opgelost door de sata kabel opnieuw in de sata poort te doen (niet dat die los was o.i.d.). Maar dit is blijkbaar geen permanente oplossing. Hebben jullie enige tips in hoe ik uit kan vinden waar het probleem vandaan komt? Hardware Gigabyte Aorus x470 ultra gaming / samsung ssd 850 evo.

Daarnaast geeft mijn frontside audio poort maar aan 1 oor geluid. Het andere oor is langzaam aan weggestorven.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 22:54

TommieW

Numa numa.

Ik mis nog waar je PC voor de rest uit bestaat.

Als je SSD verdwijnt, is deze dan ook niet in de BIOS te vinden?
Als je SSD verdwijnt, is deze dan ook terug te krijgen door de stroom van je PC af te halen?
Heb je al geprobeerd om het SATA kabeltje te verwisselen met je andere SSD?
Heb je al geprobeerd om een andere SATA poort op het moederbord te gebruiken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• DerMattie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09-2022
Fractal Design Define C TG
Gigabyte X470 AORUS ULTRA GAMING
AMD Ryzen 7 2700X
DDR4 16GB PC 3600 CL16 G.Skill KIT (2x8GB) 16GVK Ripjaws V
Samsung 860 EVO 500GB (win 10 installatie)
MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8G
Corsair RMx Series RM550x - 550 Watt - 80 PLUS

Ik kan heem dan idd niet in de bios terug vinden.
Ik heb nu 3 SATA poorten geprobeerd.
Hij ziet hem idd weer nadat ik de stroom eraf heb gehaald

[Voor 7% gewijzigd door DerMattie op 25-09-2018 17:21]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Ik zou metéén de SMART-gegevens van die SSD uitlezen: als daarin de CRC-waarde ongelijk aan nul is, heeft die SSD verbindingsproblemen tussen zijn SATA-aansluiting en het moederbord. De eerste actie is dan om de SATA-kabel te vervangen door een goed exemplaar (dus met goede connectoren met voldoende contactdruk).

Als de CRC-waarde op nul staat, zou ik de SATA-voedingskabel bij wijze van trial and error vervangen door een nieuwe goede.

• Maerer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 20:18
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Samsung 840 EVO. Na een aantal uur aan te hebben gestaan was de disk niet meer te zien. Na uit en inschakelen van de PC was de schijf er weer en repeteerde het probleem.

Na het wisselen van de SATA kabel heb ik geen problemen meer gehad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee