Toon posts:

geforce

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje vaag probleem. In 3dmark 2000 wordt aangegeven dat mijn hardware (hercules geforce 256 SDR) geen environmental bumpmapping meer kan doen?? ligt dit aan de nvidia drivers?? hij heeft het namelijk wel altijd gewoon gedaan??

wtf is er aan de hand?

iedereen die een antwoord weet is welkom

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De GeForce ondersteunt helemaal geen environmental bumpmapping, dus dit is normaal (zover ik weet (nog) alleen de G400).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
bomberman,

misschien weet jij dan waarom mijn 3dmark score opeens 500 punten lager ligt dan 1 maand geleden ongeveer?? ligt dat aan windhoos of aan drivers 5.22 (fsaa enzo)??

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

environmental bumpmapping wat is dat???

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat is een maniertje om bv water en fog mooi te laten weergeven, geeft mooie lightning effecten en reflections. enneh de geforce heeft dus ff echt wel environmental mapping. maar ik zou dus gewoon andere drivers proberen. beetje experimenteren de 5.13 drivers zijn de snelste als dat niet werkt dan van de prophet site de laatste neerhalen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Dat bump-mapping heeft'ie bij mij ook wel eens gedaan (GeForce ddr), maar nu doet'ie het volgens mij niet meer.

Zal wel met de drivers te maken hebben, 5.22 zijn volgens mij niet de snelste, geen agp4x oa, voor zover ik weet.
Of het zijn instellingen die anders staan.

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen teruggezet, bios aangepast, op de site van guillemot north america staat een leuke handleideing om je bios en je driver setting optimaal te krijgen, maar nu kom ik op 3822 3d marks, nog steeds 300 punten lager dan een maand geleden. Ik ga de 5.16 drivers er maar weer op zetten, misschien dat het dan wel weer goed gaat?

to be continued

Verwijderd

De Geforce 1 ondersteunt géén Environmental Bump Mapping, wel ondersteunt de Geforce 1 drie andere soorten van Bump mapping. Ik geloof dat die Emboss Bump Mapping 1,2 en 3 heten.

Alleen de G400 ondersteunt Environmental Bump Mapping, ik dacht ook dat de Geforce 2 dit deed maar dat weet ik niet zeker.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Idd, Geforce 2 ondersteunt dat ook

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
DaanS, nice one ;)! Emboss Bumpmapping 1, 2 en 3? Volgens mij heet dat officieel niet zo. In 3DMark heb je wel Emboss Bumpmapping in 3, 2 of single pass(es) (waarbij single pass het snelst is en 3 het langzaamst). Misschien dat je dat bedoelt ... het is echter allemaal dezelfde techniek.

PC Specs

Pagina: 1