Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop +- 1000 voor software ontwikkeling en school gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramon1337
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-06 18:26
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk bedoelt voor software ontwikkeling en school gebruik, ik ga er waarschijnlijk Ubuntu 18.04 op draaien omdat voor mijn werk een linux omgeving wenselijker is.(Dus belangrijk dat er linux drivers zijn voor de laptop) Er hoeft wat mij betreft eigenlijk ook geen extra GPU in behalve de graphics chipset die op het CPU zelf vaak zit. (dit met de reden dat ik thuis al een decent gaming pc heb staan en niet van plan ben te gamen op deze laptop)

Ik wil het liefst 16GB RAM hebben en er moet een SSD in zitten.

Wat is je budget?
+- 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, deze laptop zal ik veel moeten meenemen naar college's etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet persee een specifiek merk voorkeur, wel heb ik wat betreft kwaliteit altijd goede ervaringen met HP.

[Voor 19% gewijzigd door ramon1337 op 25-09-2018 17:12]

Beste antwoord (via ramon1337 op 27-09-2018 15:46)

• Ting87
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Dat is een Clevo variant. Heb je in NL ook; bto.eu bijvoorbeeld.

In de Pricewitch kan je aanvinken wat voor GPU je wilt (of niet wilt - zie slider).

Alle reacties

• Ting87
  • Niet online
Heb je al in de pricewatch gekeken en wat dingetjes aangevinkt die je wilt hebben?
Want dit is wel heel breedt, met dit budget en wat je zoekt zijn er echt honderden laptops beschikbaar.

• ramon1337
Ik heb al wel veel in pricewatch rond zitten kijken, het nadeel met laptops is alleen wel dat een groot deel van de laptops al met een nvidia of amd graphic's card komen. Bij het bouwen van een desktop kun je dit bijvoorbeeld simpelweg overslaan, en vind het zonde van het geld omdat ik toch geen gebruik ga maken van de graphics card gezien ik niet ga gamen op deze laptop. En dan blijven er wel een aantal laptops over, maar dit zijn vaak de wat onbekendere laptops met weinig reviews.

• ramon1337
Na wat speuren op internet kwam ik zelf bij dit bedrijfje terecht: https://system76.com/laptops

De Gazelle https://system76.com/laptops/gazelle met 16GB ram leek mij een prima laptop.

Het enige nadeel is, het bedrijf is gevestigd in de US. Volgensmij betekend dit dat ik extra invoerrechten moet betalen over de laptop als ik hem in Nederland bestel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Ting87
  • Niet online

In de Pricewitch kan je aanvinken wat voor GPU je wilt (of niet wilt - zie slider).

• ramon1337
Ting87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:43:

bto.eu ziet er inderdaad precies uit waar naar ik op zoek ben! Lekker zelf je laptop samenstellen voor een degelijke prijs, thanks!

• Ting87
  • Niet online
Heeft zijn voor en nadelen; prijs is een voordeel, de brouwkwaliteit is het nadeel.

Kan je uit ervaring vertellen dat een “echt” merk veel beter aanvoelt. Had een BTO met 7970m en 3630qm (dus wel even geleden) en daar was ik niet bepaald blij mee. Je kan ook even op de Dell site kijken, prima prijzen (met coupons - moet je googelen) want daar valt incidenteel ook het een en ander aan te passen...

https://www.dell.com/nl-n...es-15-5587-laptop/cn55821

https://www.dell.com/nl-n...p/cn757010/configurations

Twee voorbeelden, of het ook wat is... geen idee

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:49
Ik ben het met @Ting87 eens. Ik heb nu ook een Clevo laptop. Als je er een uitkiest, doe goed je onderzoek er naar. Ik heb de mijne blindeling op specs gekocht en dat viel me een partijtje tegen. Overhitting van de processor is mijn grootste probleem bij die laptop. Andere kleine issues is dat ik hem na enkele maanden al moest opsturen voor reparatie (webcam deed het niet, hdd gaf al een warning aan, schermkabel zat los etc.). Vind de mijne trouwens ook erg zwaar. En verwacht niet al te veel driver support. Gelukkig installeerde Windows zelf vrijwel alles.

De voordelen van een Clevo heb je ook zeker wel. Stukken goedkoper, je kunt hem zelf samenstellen en hij is vaak makkelijk up te graden.

Dell heeft inderdaad mooie laptopjes en je krijgt als student 10% korting (of 12 indien bedrag groter is dan 1000) . Ik weet niet hoe groot je je scherm wilt hebben maar hier zijn bij Dell enkele voorbeelden:

950 euro, 13.3 inch, i7-8th gen, 16 GB RAM, 500 GB SSD.
linkje

1100 euro, 14 inch, i7-8th gen, 16 GB RAM, 500 GB PCIe-SSD.
Linkje

1050 euro, 15 inch, i7-8th gen, 16 GB RAM, 500 GB SSD.
Linkje

Sommige zijn al afgeprijsd en bij sommige kan je beter de kortingscode gebruiken. Durf alleen niet te zeggen hoe het gaat met de drivers. Op de HP store zelf kan ik geen eens een laptop met 16 gb RAM voor minder dan 1100 euro kopen.

• ramon1337
Na het een en ander aan research te hebben gedaan ben ik toch voor BTO gegaan, lijkt een prima bedrijf en kon weinig slechte recensies vinden.

Ben voor de V•BOOK 15CL817 gegaan met de volgende specs:
https://bto.eu/product/v-book-15cl817/

Processor:
Intel® Core™ i7-8750H Processor (6 Cores, 12 Threads, 2.20GHz, max. 4.1GHz, 45 Watt)

- Geheugenslot 1:
16GB DDR4L (2400MHz), BTO Selected

- M.2 SSD Slot 1:
256GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Intel 760P

Wireless:
Intel® Dual Band Wireless-AC 9462 (802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps) + bluetooth 5.0

Keyboard / Toetsenbord taal:
Verlicht single-color QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)

Garantie:
2 jaar carry-in garantie

Mijn enige zorgt baart zich nog een beetje op het gebied van driver support voor linux distributies.

• Ting87
  • Niet online
Ok, veel plezier et de BTO en geen probleem voor het leveren van suggesties.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True