Oled LG55C7 Pixels in het scherm die flikkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Mijn vraag
Ik heb last van "zwarte, witte of regenboog achtige streepjes of pixels" in het beeld, als ik er dan met de "cursor" over heen ga verdwijnen deze pixels/ streepjes. Wat zijn dit en is dit softwarematig of hardwarematig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 X64 laatste update + Chrome latest
LG55C7 TV+ Nintendo switch HDMI kabel paar maanden oud van laptop naar receiver
Marantz 6011 + xbox 360 hdmi kabel die naar de receiver gaat die ik al jaren gebruik.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het probleem lijk ik alleen het te merken op een witte ondergrond in een webbrowser bijvoorbeeld of windows verkenner skype achtergrond, steamclient/forums. Dus niet echt in games, voor alsnog.

En heb ik in een calibratie video van ambilight (waar steeds wisselende kleuren het scherm vullen) waargenomen dat er een pixels "knipperen" zo lijkt het. Het is niet makkelijk reproduceerbaar.

Heb een video ervan gemaakt toen ik het vandaag weer tegen kwam
http://www.mediafire.com/..._20180925_160832.3gp/file

Ik zal volgende x proberen een screenshot te maken of het daar ook in voor komt.
Tot nu heb ik geen idee of dit software of GPU of TV scherm is.

[ Voor 5% gewijzigd door Reconhell op 26-09-2018 17:15 ]

Alle reacties

• Reconhell
Bump mijn eerste jaar garantie loopt af zaterdag. En t zou zonde zijn als ik hem voor niks RMA indien..
Ik heb geen extra systemen of kabels om verder te testen.

Klinkt deze klachtomschrijving iemand bekend voor?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:24

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als dit voorkomt bij meerderen apparaten die je er op aansluiten is het de scherm die een defect heeft (trial and error) gebeurd dit ook op alle HDMI poorten? TV al gereset? (ergens anders in het stop contact steken, keuken bijvoorbeeld daar zijn de stopcontacten altijd geaard)

Zo ja gewoon aanmelden voor RMA.

[ Voor 20% gewijzigd door 42dpi op 26-09-2018 17:22 ]

Si vis pacem, para bellum

• Reconhell
42dpi schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:22:
Als dit voorkomt bij meerderen apparaten die je er op aansluiten is het de scherm die een defect heeft (trial and error) gebeurd dit ook op alle HDMI poorten? TV al gereset? (ergens anders in het stop contact steken, keuken bijvoorbeeld daar zijn de stopcontacten altijd geaard)

Zo ja gewoon aanmelden voor RMA.
Heb geen andere apparaten om mee te testen.
Zojuist een screenshot gedaan terwijl ik datgene op mijn scherm zag, en daarmee zag je niks ervan op de screenshot.

TV heb ik niet gereset.. Lijkt me ook niet dat dat wat doet, maar snap dat dat de standaard troubleshooting methode is. (wil graag mijn settings behouden als het even kan)

Andere HDMI poorten is het volgende wat ik ga proberen, dmv een kabel direct op de TV aan te sluiten zonder receiver er tussen.

Nog een video gemaakt, mijn muis laat gewoon een schijtspoor aan witte streepjes achter hier op de skype achtergrond....
http://www.mediafire.com/..._20180926_175153.3gp/file

[ Voor 10% gewijzigd door Reconhell op 26-09-2018 17:59 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:39
zet die filmpjes even op YT, hoeft men ze ook niet te downloaden..

Eerste filmpje kon ik btw niks zien.
2de filmpje zie ik het wel, maar denk eerder dat het een windows/gpu issue is.

Voor de zekerheid een degelijk kabel kopen.
eventueel eerst even de laatste videokaart drivers installeren (weet niet wat voor GPU je er in hebt).

Maar de grootste vraag, heb je het ook als je gewoon tv/film/serie kijkt? Dan sluit je het nodig al uit.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Reconhell
Renegade666 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:59:
zet die filmpjes even op YT, hoeft men ze ook niet te downloaden..

Eerste filmpje kon ik btw niks zien.
2de filmpje zie ik het wel, maar denk eerder dat het een windows/gpu issue is.

Voor de zekerheid een degelijk kabel kopen.
eventueel eerst even de laatste videokaart drivers installeren (weet niet wat voor GPU je er in hebt).

Maar de grootste vraag, heb je het ook als je gewoon tv/film/serie kijkt? Dan sluit je het nodig al uit.
Eerste filmpje let op de tekst "9 oktober" en dan dat streepje naast de punt. rond 9-11 seconden trek ik mijn muis cursor door het streepje waardoor het verdwijnt.

Ik heb het ook gewaarmerkt bij een youtube video. Andere films nog niet. Ik heb geen geld/tijd om degelijke test kabels te kopen en allerlei scenerio's uit te sluiten. De garantie is zaterdag namelijk al voorbij.
Ik snap dat dit het advies is natuurlijk en daar dacht ik ook al aan de bekabeling.
Maar heb echt geen geld zelfs niet voor een kabel. Net een dure uitbreiding van mijn nas gedaan met mijn laatste centen.

GPU = Nvidia 980M Laatste drivers zijn ge-installeerd

Wat ik dan van jullie verwacht? Ja naast het aftesten van verschillende hardware kunnen jullie ook niet zoveel.. ander dan het probleem herkennen... Want ik denk dat als dit echt een probleem is met de TV er mensen zullen zijn die me kunnen vertellen aan de hand van de symptomen of dit echt een TV issue is of eerder een windows/GPU. Maarja maybe im wrong en is dit een zeldzaam symptoom |:( heb t zelf iig nog nooit gezien.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:39
Tjah, een beetje kabel kost 10 euro.. moet te doen zijn.
Anders heb je alsnog min. 1 jaar garantie. (je hebt hier altijd min. 2 jaar garantie op electronica).
Als je garantie gaat claimen, ben je anders meer tijd kwijt (opsturen/monteur/thuis blijven). kabel bestellen bij allekabels.nl en je hebt hem morgen in huis, steek stekker er in en gaan.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Reconhell schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:38:
[...]

Heb geen andere apparaten om mee te testen.
Zojuist een screenshot gedaan terwijl ik datgene op mijn scherm zag, en daarmee zag je niks ervan op de screenshot.

TV heb ik niet gereset.. Lijkt me ook niet dat dat wat doet, maar snap dat dat de standaard troubleshooting methode is. (wil graag mijn settings behouden als het even kan)

Andere HDMI poorten is het volgende wat ik ga proberen, dmv een kabel direct op de TV aan te sluiten zonder receiver er tussen.

Nog een video gemaakt, mijn muis laat gewoon een schijtspoor aan witte streepjes achter hier op de skype achtergrond....
http://www.mediafire.com/..._20180926_175153.3gp/file
Aan je TS post te zien heb er wel meerderen apparaten op aangesloten? krijg je bij elk apparaat dat regenboog gebeuren? Zo ja dan is het scherm defect (moet je natuurlijk niet steeds de zelfde videokabel gebruiken dan kan het nog die kabel zijn) Als het alleen je PC is dan kan het je videokaart zijn, dan zal je een andere monitor op je pc moeten aansluiten met een andere kabel kijken wat daar opgebeurd.

Mocht je meer tijd nog hebben dan zaterdag kan je altijd nog voor zaterdag RMA zetten, je hoeft 'm niet direct op te sturen, mocht het toch iets anders zijn kan je altijd nog de RMA annuleren. RMA melden moet altijd voor de verlopen ''garantie'' dat die dan pas week later bij de verkoper is maakt niet uit hij hoeft dan niet voor zaterdag bij de verkoper te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door 42dpi op 26-09-2018 19:40 ]

• Reconhell
Renegade666 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:35:
Tjah, een beetje kabel kost 10 euro.. moet te doen zijn.
Anders heb je alsnog min. 1 jaar garantie. (je hebt hier altijd min. 2 jaar garantie op electronica).
Als je garantie gaat claimen, ben je anders meer tijd kwijt (opsturen/monteur/thuis blijven). kabel bestellen bij allekabels.nl en je hebt hem morgen in huis, steek stekker er in en gaan.
Heb hier 5 hdmi kabels.. dus lijkt me dat ik beter gewoon hiermee kan testen ze zullen niet alle 5 defect zijn lijkt me. Dacht een echte kwaliteit hdmi kabel kost wel vele verschillende tientjes. T is wat mij betreft een beetje een vaag begrip wat is nou een "kwaliteit hdmi kabel" is imo niet echt een duidelijk antwoord op.

2 jaar garantie? hmm ja ik weet het niet zeker. dus daarom ga ik maar van 1 jaar uit t minste to be sure. Heb wel gemaild vandaag naar de winkel wat de exacte term is.

Maar las net op google dat het in NL vaak 1 jaar is, waar in EU dat standaard 2 jaar is.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Reconhell schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:40:
[...]

Heb hier 5 hdmi kabels.. dus lijkt me dat ik beter gewoon hiermee kan testen ze zullen niet alle 5 defect zijn lijkt me. Dacht een echte kwaliteit hdmi kabel kost wel vele verschillende tientjes. T is wat mij betreft een beetje een vaag begrip wat is nou een "kwaliteit hdmi kabel" is imo niet echt een duidelijk antwoord op.

2 jaar garantie? hmm ja ik weet het niet zeker. dus daarom ga ik maar van 1 jaar uit t minste to be sure. Heb wel gemaild vandaag naar de winkel wat de exacte term is.

Maar las net op google dat het in NL vaak 1 jaar is, waar in EU dat standaard 2 jaar is.
In Nederland is voor zo'n duur apparaat sowieso 3 jaar verwachtlevens duur van een TV van >1000 is zelfs 6 jaar dacht ik, maar we kennen levensduur in Nederland niet garantie periode, sowieso meer dan 2 jaar EU op een TV van 1500+ euro.

https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 26-09-2018 19:46 ]

• Reconhell
42dpi schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:42:
[...]

In Nederland is voor zo'n duur apparaat sowieso 3 jaar verwachtlevens duur van een TV van >1000 is zelfs 6 jaar dacht ik, maar we kennen levensduur in Nederland niet garantie periode, sowieso meer dan 2 jaar EU op een TV van 1500+ euro.

https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is
Ik zit nu al sinds de ochtend op de laptop op mijn andere OS windows 7.
Daar lijkt het probleem voor alsnog niet te zijn.....echt zeker kan ik het nog niet zeggen, maar t lijkt er wel op. Ik ga zo op windows 10 om te zien hoe snel ik het daar wel dan zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Met HDR is het probleem makkelijk te reproduceren op bureablad
dan zie ik op de zelfde plek steeds een groene pixel flikkeren (rechtsonder)
als ik HDR uit doe is die pixel er niet
Tevens zie ik bij zwarte schermen in een spel wanneer je exit game doet of bij een soort scene change/loading screen deze pixels ook. (HDR game)

Er zit dus een verschil in gedrag qua HDR en non HDR van dit probleem.

Echter zoals eerder aangegeven in dit topic doet dit probleem zich ook voor zonder HDR.

Ik heb afgelopen dag getest met mijn laptop rechtstreeks op mijn TV en het probleem is er dus nog. Iig nog steeds met HDR.
Heb gebeld en heb wel nog een jaar garantie gelukkig.

- Wat ik nog kan proberen is op laptop scherm kijken of ik het probleem naar voren kan halen
- PS4/Kodi box kijken of ik het probleem daar kan produceren
- Andere kabel die rechtstreek laptop-TV verbind
- Interne Youtube app gebruiken om een video te vinden die afwijkende pixels geven(erg lastig om te doen omdat ik niet meer de video kan vinden waar ik dit in eerste instantie op de laptop mee had)
Pagina: 1