Toon posts:

Mijn idee over een perfecte game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee over een perfecte game is het volgende:

* Een spel die ik met duizenden(!!) anderen tegelijk op het internet kan spelen
* Je hoeft het spel niet actief mee te spelen, je zou ook als bezoeker rond kunnen lopen en kijken hoe anderen het doen. Ook zou je een praatje kunnen maken met andere spelers.
* Als je actief mee doet, kun je verschillende personages kiezen (van boer tot tovenaar). Goed of Kwaad
* grafisch gezien moet het ala Quake III zijn (o.i.d.)
* het spel zou besef van tijd hebben (internet tijd). Dus dag en nacht.
* Je kunt het spel onderbreken (je personage gaat met vakantie)

en zo kan ik nog wel een hele hoop opnoemen.

Ik weet niet of een dergelijk spel al bestaat, maar dit is mijn idee over een ultiem spel..

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 12:23

Tcq

Zo'n spel zou idd erg kewl zijn, alleen voordat iedereen een internetverbinding heeft die snel genoeg is om info van misschien wel 20+ chars tegelijk die om je heen staan naar elkaar over te sturen zijn we wel een aantal jaartjes verder, denk ik

Het zou btw wel errug kewl zijn om zoiets te spelen :9~

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk met de huidige programmeer technieken en het breedband internet, moet het goed te doen zijn.

Je zou het grafisch iets minder kunnen doen, maar dat doet een beetje af aan alles.

Het spel zou dan bijvoorbeeld op DVD-Rom kunnen staan. Dus wordt alles lokaal geladen. Het enige wat over het internet gaat zijn wat coordinaten.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 20:02 schreef runningman het volgende:
Ik denk met de huidige programmeer technieken en het breedband internet, moet het goed te doen zijn.

Je zou het grafisch iets minder kunnen doen, maar dat doet een beetje af aan alles.

Het spel zou dan bijvoorbeeld op DVD-Rom kunnen staan. Dus wordt alles lokaal geladen. Het enige wat over het internet gaat zijn wat coordinaten.
Zo werkt elk Multiplayer internet spel, je gaat geen grafische data oversturen. De coordinaten en stats doorsturen van 20 mannetjes gaat nog wel redelijk (zie UT, CS, Q3 Arena enz). Dus grafisch hoef je het niet minder te maken. Maar om de coordinaten en stats van 1000 mannetjes over te sturen is op het moment nog niet te doen. Kijk maar eens hoeveel lag je soms al krijgt bij eerdergenoemde spellen.

R./

Verwijderd

Topicstarter
Dus tijd voor nieuwe ideeen, technieken, enz.
veel grote, zware servers.

Of gewoon verder borduren op het peer-to-peer principe. Iedereen is zijn eigen server.

Ik denk dat het best te doen is om honderd man in 1 ruimte vloeiend te laten bewegen.

Verwijderd

ik zou zeggen stuur het op naar een producer en meld dat ze het ff doen :)

Hier gaat gigantisch veel tijd inzitten en qua managen wordt het erg moeilijk, ook moet je serverside nog een hoop stats bijhouden. Ook hoe meer je clientside doet, hoe meer kans op cheats.

Wat voor mij nog leuk zou zijn is als er ook nog partijen inzitten dat je ook nog iets van een orientatie hebt. Zoiets als uhm... Star Wars galaxies :9

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:50 schreef runningman het volgende:

...

...
Ik weet niet of een dergelijk spel al bestaat, maar dit is mijn idee over een ultiem spel..
Grafisch zou het leuker zijn als het uitziet als Baldur's Gate: mensen die Bars runnen, Kastelen beheren ed. Anderen die ridders zijn, Princessen ed. Ieder met hun eigen Armour type (barpersoneel alleen messen of knuppels ;) ) waarbij je laag start en jezelf moet opwerken naar landbezitter ofzo :)

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op donderdag 19 juli 2001 20:13 schreef runningman het volgende:
Dus tijd voor nieuwe ideeen, technieken, enz.
veel grote, zware servers.

Of gewoon verder borduren op het peer-to-peer principe. Iedereen is zijn eigen server.

Ik denk dat het best te doen is om honderd man in 1 ruimte vloeiend te laten bewegen.
Idd, ik speel soms Tribes 2 games met 80/100 man die zeer vlotjes gaan... :9~

Verwijderd

Topicstarter
Grafisch maakt het mij niet zo uit, als het maar realistisch overkomt. Ik heb zelf baldur's gate nooit gespeeld, maar persoonlijk heb ik een heken aan een spel waarbij je alles (heel onrealistisch) van bovenaf ziet.

Het moet wel een beetje real life overeenkomsten hebben.

Wat personages betreft maakt het niet uit. Een dwerg, een reus, een verschrikkelijk lekker ding. Eigenlijk zou iedereen ze eigen personage kunnen bouwen en deze uploaden naar een van de centrale servers.
De clients worden dan tussendoor gesync't als ze in een bepaalde ruimte of omgeving zijn waar anderen zijn.

Er moet natuurlijk wel een strijd element in zitten. Goed/kwaad. Landjes veroveren. dat soort dingen.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Waarom zou je alle info naar iedereen sturen?? Als je de map opdeelt in verschillende stukken hoef je alleen info te sturen over de personen die in hetzelfde stuk zijn...

Het mooiste zou zijn als je een complete planeet had, met verschillende werelddelen en landen, en dat je dan iemand/iets in een dorp/stad/kasteel/whatever bent (hoeft idd geen realistisch iets te zijn), kun je gelijk de tijd hieraan koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is eigenlijk wat ik bedoel..

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 20:20 schreef runningman het volgende:
Grafisch maakt het mij niet zo uit, als het maar realistisch overkomt. Ik heb zelf baldur's gate nooit gespeeld, maar persoonlijk heb ik een heken aan een spel waarbij je alles (heel onrealistisch) van bovenaf ziet.
/me is juist een tegenstander van het "alles moet 3D" principe...spellen als Baldur's gate of the old-skool RPG's zoals Suikoden en Wild Arms hebben veel meer sfeer IMHO.
Het moet wel een beetje real life overeenkomsten hebben.
Dan zou je ook eens naar buiten kunnen lopen >:) Het moet juist NIET real life overeenkomsten hebben. Als er al zo'n spel komt dan wil ik draken, golems, tovenaars, magie en mooie vrouwen die WEL nog maagd zijn ;)

(ok dat laatste is een beetje té)

R./

Verwijderd

Topicstarter
No problemo. Maar wel 3d graag. Het is mijn persoonlijke mening. Het bovenop principe geeft een erg rommelig overzicht.

Ik heb liever 3d. Dus lekker rondkijken. Ik hoef niet zondig mezelf de hele tijd te zien.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Het moet wel lopen op casema/IGR lijntje..
* pica waakt uit trance :P

Steam

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmm als je nou per server een map gedeelte heeft zo als eerder beschrevem. en dat de servers inloggen op een andere server om de servers weer aan elkaar tekoppelen.
je kan het zien als een soort map change. maar dan change je ook gelijk naar een andere server.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 23:19
Op donderdag 19 juli 2001 21:39 schreef MrRudi het volgende:

[..]

/me is juist een tegenstander van het \"alles moet 3D\" principe...spellen als Baldur's gate of the old-skool RPG's zoals
Suikoden en Wild Arms hebben veel meer sfeer IMHO.

[..]
Ja maar sinds de opkomst van 3d kaarten enzo schijnt dit toch een beetje te veranderen, best vreemd op computer gebied :P
Dan zou je ook eens naar buiten kunnen lopen >:) Het moet juist NIET real life overeenkomsten hebben. Als er al zo'n spel komt dan wil ik draken, golems, tovenaars, magie en mooie vrouwen die WEL nog maagd zijn ;)
Ja het moet indd niet alla sims zijn zo realistich want dan kan je indd net zo goed een real life nemen :)

Verder vind ik het idee echt onwijs gaaf!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:48

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 19 juli 2001 19:50 schreef runningman het volgende:

* Een spel die ik met duizenden(!!) anderen tegelijk op het internet kan spelen
* Je hoeft het spel niet actief mee te spelen, je zou ook als bezoeker rond kunnen lopen en kijken hoe anderen het doen. Ook zou je een praatje kunnen maken met andere spelers.
* Als je actief mee doet, kun je verschillende personages kiezen (van boer tot tovenaar). Goed of Kwaad
* het spel zou besef van tijd hebben (internet tijd). Dus dag en nacht.
* Je kunt het spel onderbreken (je personage gaat met vakantie)

en zo kan ik nog wel een hele hoop opnoemen.

starwarz galaxie...

is in ontwikkeling.. je kunt steden bouwen, als je genoeg geld en burgers (medespelers, vrienden, familie leden) je kan een winkel runnen, daar geld mee verdienen. als je weg gaat, kun je een npc inhuren om de zaak re runnen, en alsnog geld verdienen.

of je gaat meevechten met de rebels tegen de empire. of anders om natuurlijk. je kunt wookie zijn. of die kleine monnikachtige gastjes, met die gloeiende ogen. of zo'n gast als Yoda. maar een mens kan ook.

ik weer de link nu niet. ik zie het morgen wel ff. ik ben bekaf van het werken.

wltrstn

edit:

toch heel stiekem even snel gezocht.

hier heb je de faq. lees hem maar door. dan kun je zien wat voor mmrpg dit is.

http://www.station.sony.com/starwars/FAQ.jhtml

je moet hier dan wel voor betalen. maar dat is bijna met alle mmorpg zo.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Perfecte game? Online AD&D-achtig (RPG dus).

Absoluut onmogelijk de eerst komende 5 jaar maar toch :)

Verwijderd

Vooral met die 16kbytes/sec upstream van Ch*llo

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:10 schreef Zorg het volgende:
Ja maar sinds de opkomst van 3d kaarten enzo schijnt dit toch een beetje te veranderen, best vreemd op computer gebied :P
Sinds die tijd MOET alles 3D ja, maar wat voor sfeer heeft Quake nou? Of Forsaken? of Unreal Tournament? De eerste Unreal had een aardige sfeer maar dat had je na 10 minuten ook wel gezien, het veranderde niet meer. Hetzelfde principe zag je toen de Saturn en de PSX uitkwamen, alle spellen daarop moesten 3D dan verkochten ze wel. Resultaat: een gigantische hoop BAGGER. Ik heb niks tegen goede 3D spellen, laat ik dat vooropstellen. Maar veel piepelz roepen nu opeens dat 2D niet meer kan en dat die spellen nooit leuk kunnen zijn...en DAAR erger ik me wel eens aan. Ik vond Rayman in de begintijden van de PSX het leukste spel, en die was toch echt 100% 2D.

Maar goed, misschien ben ik wel gewoon een oud sentimenteel mannetje. ;)

R./

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Een dergelijk spel is er al.
Het gaat dan niet over internet, maar komt toch aardig in de buurt.
Het heet Dungeons and Dragons :o

* Ecco is een elven-druid :)

Verwijderd

KLINKT OP PLANETARION. Alleen is Planetarion Text Based.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
Is dit iets (op volgorde van populariteit volgens deze bron):
Shadowbane
Anarchy Online
Ultima Worlds Online: Origin
Dark Age of Camelot
EVE: the second genesis
Neocron
Atriarch
Caeron3000
Project Entropia
Jumpgate
BigWorld: Citizen Zero
Adellion
World War II Online
RedMoon
Dawn
Lineage: The Bloodpledge

En toen volgden nog een paar minder populaire spellen, deze komen pas in 2002 uit of zijn niet eens MMORPGs (tevens op volgorde van populariteit):

Horizons
Neverwinter Nights
Star Wars Galaxies
PlanetSide
Phantasy Star Online
Anakin Online
Arcanity
Dark Ages
Elite 4
Harn: Bloodlines
Pirates: Online
Ultima Online Shards
Ultima Online: Third Dawn
Dungeon Siege
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor
WarCraft III

Verwijderd

Wat ziet Eve: the second genesis er goed uit... tering :)

• IceStorm

IceStorm

Neverwinter Nights, als dat goed uitgewerkt wordt dan oh oh oh wat ga ik dan weinig slapen :9~ :9~ :9~

Verwijderd

yup
Phantasy Star Online is toch zo een spel
/...............
alleen goede servers in japan///... :(

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:48

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 19 juli 2001 23:52 schreef IceStorm het volgende:
Perfecte game? Online AD&D-achtig (RPG dus).

Absoluut onmogelijk de eerst komende 5 jaar maar toch :)
dan zit je in de buurt van everquest....
maar misschien nog wat uitgebreider. realistischer. en meer game variaties

Verwijderd

Mischien iets voor een LAN. Dan kan het idd niet met z'n duisenden. Maar met een stuk of tweeendertig moet toch zeker wel lukken.
Eenander probleem is ook hoe lang je wil spelen, je zou dan elke dag bij elkaar moeten komen. Dus zou je het weer in een openbare gelegenheid moeten installeren.
Een beetje gedoe, maar dan heb je ook wat.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 07:52

McBoom

Broem

Op donderdag 19 juli 2001 23:47 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

starwarz galaxie...

is in ontwikkeling.. je kunt steden bouwen, als je genoeg geld en burgers (medespelers, vrienden, familie leden) je kan een winkel runnen, daar geld mee verdienen. als je weg gaat, kun je een npc inhuren om de zaak re runnen, en alsnog geld verdienen.

of je gaat meevechten met de rebels tegen de empire. of anders om natuurlijk. je kunt wookie zijn. of die kleine monnikachtige gastjes, met die gloeiende ogen. of zo'n gast als Yoda. maar een mens kan ook.
Lijkt mij ook zeer kewl. Als Jedi of Sith >:) En die kleine monnikachtige gastjes heten Jawa's :) en het is Wookiee ;)

The ramblings of an idiot

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Damn, wat is het met die spellen en de middeleeuwen, ik speel 10x liever een cyberpunk achtig spel in de sfeer van bladerunner.

Verwijderd

Ik w8 al heel lang op neocron... :)

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 20 juli 2001 12:51 schreef Bloodclot het volgende:
dan zit je in de buurt van everquest....
maar misschien nog wat uitgebreider. realistischer. en meer game variaties
Nee ik wil VEEEEEEEL uitgebreider. Ik wil net als in AD&D naar iemand toe kunnen stappen en zeggen "Hoi.. jij zuigt" :)

Verwijderd

Een game die niet afhankelijk is van een besturingssyteem :z

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 20 juli 2001 15:33 schreef xmvl33 het volgende:
Een game die niet afhankelijk is van een besturingssyteem :z
http://www.gamers.nl/nieuws/8769 --> Zoiets dus :)? Welcome in heaven :P
Pagina: 1