Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Excel] Ergens een fout in formule die ik niet kan ontdekken

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een bestand gemaakt waarmee ik wat zaken bij houdt in de gymles. Echter staat er ergens een fout in, maar ik kom er maar niet achter waar die zit en hoe ik deze kan veranderen.

snip: doe maar niet

Als ik in het tabblad "Wendspringen" de beoordelingen invoer (heb ik alvast even gedaan), wordt dit netjes doorgezet naar de tabbladen "bewegen en regelen" en "bewegen beleven".

Vandaaruit wordt het netjes doorgegeven aan het tabblad "Totaal competenties". Echter gaat er daar ergens iets fout. Daar waar bij het "bewegen en regelen" alles netjes wordt doorgerekend (gemiddelde), lukt dit maar niet bij "Bewegen beleven" in dat tablad. Het gemiddelde klopt gewoon niet, terwijl de formule echt hetzelfde is volgens mij.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, ik zou het waarderen als iemand mij kan vertellen waar het fout gaat. Ik moet op deze manier werken, met deze ‘uitgebreide’ formules (om het zelf te snappen) en kan ook niet met Macro's werken omdat het invoeren via de ipad gaat.

[Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 25-09-2018 17:45]

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Niet iedereen zit te springen om excel files uit onbekende bron te downloaden. Geef in plaats daarvan in je startpost wat:
Voorbeelddata
Gebruikte formules voor het ‘doorzetten’
Resulaat
Andere formules
Resultaat en verwacht resultaat

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Goofyduck384
Ja dat is dan een probleem, aangezien het een groot document is waarbinnen allerlei zaken via formules doorberekent worden. En aangezien ik overal dezelfde formules hanteer (en ze op meerdere plekken prima werken), wilde ik vooral het hele document geven om in te kijken. Hopelijk kan iemand mij dan aanwijzen waarom dit gebeurd.. ik zou niet weten hoe ik dit kan ‘omschrijven’ op bovenstaande manier..

• Goofyduck384
Deze mag dicht, inmiddels opgelost met hulp

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True