Toon posts:

vaag beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een leadtek gf mx 400 met tv-out.
Als ik nu van mijn monitor overschakel naar mijn televisie krijg ik vaag beeld. ik kan text in windows niet meer lezen en ook icoontjes worden vaag. Zodra een film full-screen afspeelt valt het wel mee maar zodra je weer terug gaat naar windows is het niet meer om aan te zien. weet iemand of hier iets tegen te doen is, of dat er een bepaalde patch voor bestaat. Mijn televisie is een aristona breedbeeld 70 cm. ps mijn vorige 30 cm tv'tje deed dit ook al.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Komt omdat de tv-out maar een resolutie van 800x600 ondersteunt bij 50 Hz.
De tv-out is alleen leuk voor games en films, niet geschikt om de desktop op te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ja leuk en aardig maar hier kan ik niets mee.
weet nogmaals niemand een patch of zoiets dat het probleem oplost

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
is normaal

beeld kan max maar 800x600

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik mijn monitor op 800 x 600 zet krijg ik toch ook geen vaag beeld. komt dat omdat de tv grotere pixels heeft of zo?

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 21 juli 2001 02:54 schreef darkmarc het volgende:
ja maar als ik mijn monitor op 800 x 600 zet krijg ik toch ook geen vaag beeld. komt dat omdat de tv grotere pixels heeft of zo?
ben je er nu al achter >:)

kon je toch ook zo zien?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Ja dit is nogal een "duh" iets. Ga maar eens zo dicht op je TV zitten als je normaal op je monitor zit (50-75cm) . Heb je dan nog enig idee wat je op TV ziet behalve mega-pixels?

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

TV is maar te vergelijken met 320x200 netto / 352x288 bruto (VideoCD spec)... [een beetje kromme vergelijking, want TV=analoog en een monitor=digitaal]

Als je Desktop op 800x600 staat, wordt dat gedownscaled naar een TV resolutie, waardoor alles waziger wordt. Een TV heeft ook een grotere dotpitch dan een monitor, zodat het beeld ook nog eens onscherper is.

Daarnaast is je TVbeeld een lagere interlaced refreshrate, terwijl je monitor veel hogere refreshrates heeft, en dan ook nog eens non-interlaced is...

Genoeg dus om koppijn van te krijgen als je op je TV wilt internetten of een briefje wilt typen in Word... Een monitor van 15 jaar oud heeft nog beter beeld...

Je zou ook een digitale HD-TV kunnen kopen met VGA inputs, of een beamer... maarja, of je dat geld ervoor over hebt?

Overigens vind ik mijn oude Amiga 1024DS monitor met analog video-in wel strak beeld geven op een Geforce2MX of nog beter, via de RealMagic Hollywood 2+
Pagina: 1