Toon posts:

PicoPSU voor nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,95€ 142,95
1Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 128,02€ 128,02
1Streacom F7C Alpha Zilver (zonder optisch driveslot)€ 88,-€ 88,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-16GVK€ 143,51€ 143,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 502,48

Dit lijstje heb ik zojuist aangeschaft. Ik heb nog een 970 pro SSD liggen. Naar mijn idee een leuk pctje, die weer een aantal jaren mee kan. Vooral office en soms wat uitgebreider Excel werk.

Alleen zien jullie waarschijnlijk al wat er mist: waar komt de stroom vandaan? En dat is nu juist de vraag. De streacom heeft een externe voeding nodig. Een pico- of nanopsu.

Maar deze kom ik dus niet heel veel tegen. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het een soort adapter met 24pins aansluiting; de voeding zit dus buiten de kast. Maar wat is nu een goed merk, welk type? In de pricewatch zie ik een 80w, 95w, 120w en een 150w als ik zoek op picopsu. Met en zonder adapter. Maar plaatjes zeggen ook niet veel:

Kan iemand me hier iets meer uitleg over geven? En wat ik het best kan kopen voor bovenstaande pc?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:13
Mini-box en Streacom is beiden niets mis mee als het om nano psu's gaat. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een systeempje met 2400G load bijna 90w verbruikt. Je hebt dus minimaal een 120w adapter nodig zoals pricewatch: Streacom Nano120 Fanless PSU Wat nog wel de vraag is of het moederbord werkt als er maar een 4 pins cpu voeding is aangesloten ipv de 4+4 pins die op het moederbord aanwezig is. Nano/pico psu's met een 4+4 pins cpu voeding zijn er niet zover ik weet.

Is de Streacom behuizing een eis? Zo nee dan zijn er tal van interessante alternatieven.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee