Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3 monitoren aansluiten op mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tzoeminator
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 31-03-2020
Hi iedereen,

Ten eerste, alvast bedankt voor het lezen/helpen!

Momenteel heb ik twee monitoren aangesloten op mijn PC. Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten. Enkel voor werk, geen gaming. Zodat ik bijvoorbeeld op 1 monitor Word gebruik, 1 monitor Chrome en 1 monitor Exel. Nu weet ik dat er al andere topics zijn op dit gebied, maar deze hebben andere specificaties en een ander budget, vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Hieronder de specs:
CPU: Dell Studio XPS 435MT
Geheugen: 8192 RAM
Windows 10 pro bit 64
Videokaart: ATI Radeon HD 5450 (Aangesloten via PCI-E)

Ik heb twee monitoren aangesloten op bovenstaande videokaart via DVI en HDMI. Beide monitoren: HP LP2475w. Echter ik wil graag een derde monitor aansluiten op deze PC. De derde monitor is ook een HP LP2475w.

Mijn huidige ATI Radeon HD 5450 heeft 3 uitgangen, VGA, HDMI en DVI, maar support maar twee monitoren. Daarnaast heb ik geen displayport en geen VGA of DVI uitgang op mijn moederbord

Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten. Is het mogelijk om een externe USB displaylink adapter te gebruiken voor derde monitor?

Ik zou ongeveer max 80 euro willen uitgeven.

Bedankt voor jullie hulp! :)

Beste antwoord (via tzoeminator op 27-09-2018 15:47)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Met een TDP van 19W is dit ding onhoorbaar. Het is niet voor niks dat de meesten fanless zijn (met een iets grotere heatsink).
Olaf van der Spek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:01:
Eén videokaart die 3x DP of 3x DVI / HDMI doet zou nog simpeler zijn. Of een combi daarvan.

Een 5450 vond ik persoonlijk op de desktop al traag, met maar één scherm.
Ik zou persoonlijk inderdaad de 5450 eruit halen (verkopen voor 5 euro) en een nieuw kaartje halen die op zichzelf 3 schermen kan aansturen, met de juiste aansluitingen.

Edit: voor zover ik kan zien zit er geen PCI slot op, je videokaart zit volgens mij gewoon in een PCIE x16 slot.
De overigen zijn allemaal PCIE x1, in principe niet geschikt voor videokaarten (het kan volgens mij doorgaans wel, moet je hooguit de achterkant van het plastic eruit zagen, aanbevolen is het niet).
Naast de optie die eerder is aangegeven met een specifiek PCIE x1 kaartje

Beide vragen zou ik dus het liefst met 'nee' beantwoorden en gaan voor optie 3: de kaart vervangen.

[Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 27-09-2018 15:26]

Alle reacties

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
tzoeminator schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:00:
Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten. Is het mogelijk om een externe USB displaylink adapter te gebruiken voor derde monitor?

Ik zou ongeveer max 80 euro willen uitgeven.
Is een tweede videokaart geen optie?

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je kunt dit via usb regelen. Er zijn usb videokaarten.
Echter zeker op usb 2.0 is dat vrij beperkt.
Let wel dat die niet noodzakelijk de resolutie van je scherm ondersteunen.

Maar de voorkeur heeft echt een 2e simpele videokaart in je pc erbij zetten.
Dit zal goedloper zijn, en levert over het algemeen minder problemen en een beter beeld op.

Aangezien je al een amd kaart hebt, raad ik je aan dat ook voor je 2e kaart te kiezen
Dit kan de meest simpele kaart zijn die je kunt vinden pricewatch: Gigabyte GV-R523D3-1GL

[Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 25-09-2018 14:16]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 07:19
Ander videokaartje erin. Een HD 7750/7770/7850 kan 3 schermen aansturen categorie: Videokaarten
Is alleen de vraag of de voeding in je systeem een 6 pins PCI-e connector heeft voor de HD 7770 en 7850.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:13:
Aangezien je al een amd kaart hebt, raad ik je aan dat ook voor je 2e kaart te kiezen
Dit kan de meest simpele kaart zijn die je kunt vinden pricewatch: Gigabyte GV-R523D3-1GL
Zo'n kleine fan is zelden stil.
Uszka schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:17:
Ander videokaartje erin. Een HD 7750/7770/7850 kan 3 schermen aansturen
3x DVI / HDMI?

[Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-09-2018 14:29]

• Uszka
Kaartje uitzoeken met DVI, HDMI en DP, bijvoorbeeld V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 Moet je nog wel ff dat van de voeding uitzoeken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zonder *actieve* DP -> DVI adapter heeft ie niks aan die DP poort.

• Uszka
Volgens de specs hebben de monitoren Component Video, Composite, DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI, S-Video dus mogelijkheden genoeg.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:13

DarkUnreal

Postmaster General

iRacing Profiel

• tzoeminator
Bedankt voor jullie reacties.

De optie van Olaf lijk mij wel goed. Een tweede videokaart.

Mijn huidige videokaart staat trouwens aangesloten op een PCI slot, niet op PCI-E zoals ik eerder vermelde. Kan ik een tweede videokaart nemen en aansluiten op PCI-E of werkt dat niet samen met mijn huidige videokaart?

In mijn ogen zou ik het beste twee exact dezelfde videokaarten kunnen hebben en beide aansluiten op PCI-E. Klopt dat?

Zie hieronder voor een foto van mijn huidige videokaart en moederbord.

Een sterke videokaart waarbij ik een andere voeding moet aanschaffen is helaas geen optie voor mij.

Wederom, veel dank voor jullie hulp! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Twarp
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:06

Twarp

just grin...

Als een voorbeeldje een PCIe 1x videokaartje.
https://www.centralpoint....L-d4MiJ290CFdVA4AodgRYEbg

Al denk ik dat met een beetje meer google effort je wellicht iets beters kan vinden. Het is maar een idee.

Meh ...

• tzoeminator
Twarp,

Bedankt voor je idee.

Met een beetje meer lees effort was je er wellicht achter gekomen dat ik niet vroeg welke PCIe videokaart ik het beste kan kopen.

Dit waren mijn twee vragen:
1. Kan ik een tweede videokaart nemen en aansluiten op PCI-E of werkt dat niet samen met mijn huidige videokaart?
2. In mijn ogen zou ik het beste twee exact dezelfde videokaarten kunnen hebben en beide aansluiten op PCI-E. Klopt dat?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tzoeminator schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:16:
Mijn huidige videokaart staat trouwens aangesloten op een PCI slot, niet op PCI-E zoals ik eerder vermelde.
Zeker weten? Raar!
Heeft dat moederbord nou echt geen PCI-E x16 slot? Raar!
Kan ik een tweede videokaart nemen en aansluiten op PCI-E of werkt dat niet samen met mijn huidige videokaart?
Zou moeten werken.
In mijn ogen zou ik het beste twee exact dezelfde videokaarten kunnen hebben en beide aansluiten op PCI-E. Klopt dat?
Niet per se, maar het houdt het wel simpeler.
Eén videokaart die 3x DP of 3x DVI / HDMI doet zou nog simpeler zijn. Of een combi daarvan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Met een TDP van 19W is dit ding onhoorbaar. Het is niet voor niks dat de meesten fanless zijn (met een iets grotere heatsink).
Olaf van der Spek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:01:

Ik zou persoonlijk inderdaad de 5450 eruit halen (verkopen voor 5 euro) en een nieuw kaartje halen die op zichzelf 3 schermen kan aansturen, met de juiste aansluitingen.

Edit: voor zover ik kan zien zit er geen PCI slot op, je videokaart zit volgens mij gewoon in een PCIE x16 slot.
De overigen zijn allemaal PCIE x1, in principe niet geschikt voor videokaarten (het kan volgens mij doorgaans wel, moet je hooguit de achterkant van het plastic eruit zagen, aanbevolen is het niet).
Naast de optie die eerder is aangegeven met een specifiek PCIE x1 kaartje

Beide vragen zou ik dus het liefst met 'nee' beantwoorden en gaan voor optie 3: de kaart vervangen.

[Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 27-09-2018 15:26]

• tzoeminator
Hi Olaf en Mitsumark,

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga voor een nieuwe kaart.

Zojuist contact opgenomen met Paradigit. Deze kaart wordt het:

https://www.paradigit.nl/...um=pricecompare&utm_term=

Hoef ik geen voeding op aan te sluiten en kan 3 minitoren tegelijk aansturen :).

Nogmaals dank _/-\o_

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

LOL. natuurlijk raden die een Gtx 1050 aan voor office werk :X

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:56
heuveltje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:51:
LOL. natuurlijk raden die een Gtx 1050 aan voor office werk :X
Ja, want 3 monitoren aansturen met een 1030 gaat niet. Want daar zijn niet of nauwelijks varianten die 3 monitoren aankunnen.

• tzoeminator
Haha, je hebt gelijk. Net buiten budget. Maar liever een 'plug and play' oplossing in plaats van kloten met twee videokaarten of een andere koeling etc.

Bedankt voor de tip. Ik bel Paradigit even om bevestiging te vragen. Daarna koop ik de videokaart :).

• mitsumark
  • Nu online
Hier kun je zien welke (Nvidia) videokaarten en eventueel configuratie '2D surround' ondersteunen.
Ik zou zeggen, zoek een 2e hands 750 of 750ti, meer dan zat.
https://www.geforce.com/h...round/system-requirements

AMD was altijd eerder/beter met het ondersteunen van meerdere schermen, maar ik kan zo gauw even geen overzicht vinden.
Wellicht dat een goedkope 7750 of iets dergelijks al voldoet.

[Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 27-09-2018 18:24]

• Uszka
Bedankt voor jullie reacties.

De optie van Olaf lijk mij wel goed. Een tweede videokaart.

Mijn huidige videokaart staat trouwens aangesloten op een PCI slot, niet op PCI-E zoals ik eerder vermelde. Kan ik een tweede videokaart nemen en aansluiten op PCI-E of werkt dat niet samen met mijn huidige videokaart?

Zie hieronder voor een foto van mijn huidige videokaart en moederbord.

[Afbeelding]
Een sterke videokaart waarbij ik een andere voeding moet aanschaffen is helaas geen optie voor mij.

Wederom, veel dank voor jullie hulp! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zie ik daar een 6 pins PEG bungelen bij het 1e geheugenslot?

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
...
Mijn huidige videokaart staat trouwens aangesloten op een PCI slot, niet op PCI-E zoals ik eerder vermelde.
...
Aangezien de voorkant van dat slot op dezelfde plek begint als alle andere sloten zal dat geen PCI slot zijn maar ook gewoon een PCIe slot (maar dan de x16 variant die langer is).
Verder zou ik er gewoon een tweedehands kaartje in steken, ben je een flink stuk goedkoper uit, als het goed is kwam de HD6xxx serie van AMD (de serie na die jij nu hebt) met de optie om 3 schermen aan te sturen, iig vanaf de HD6850 en hoger.

[Voor 22% gewijzigd door RGAT op 27-09-2018 19:28]

Fixing things to the breaking point...

• tzoeminator
Sorry voor mijn late reactie. Uiteindelijk is het gelukt!

Ik heb een Nvidia Geforce FTX 1050 gehaald en ik het PCI slot gedaan. Monitoren aangesloten... en het werkt, PERFECT. Zie hieronder voor een foto van het eindresultaat.

Veel dank, met name aan Mitsumark en Olaf.

https://ibb.co/cE5ZY0

(afbeelding invoegen werkt niet helemaal volgens mij, je kan ook de afbeeldingen via deze link bekijken: https://ibb.co/cE5ZY0)

• mitsumark
  • Nu online
"tikkie' overkill, maar goed dat het naar behoren werkt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True