Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FlorisBZ
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 05-03 15:49
Beste mensen,

In 2012 heb ik (met wat hulp) een pc samengesteld. Inmiddels heeft de pc wel een upgrade nodig.
Specs van m'n pc zijn als volgt:

CPU: Intel Core i5-3470 @ 3,20GHz
RAM: DDR3 8GB
GPU: Asus Geforce GTX 650 1GB
Moederbord: Asus P8B75-M mATX
Voeding: Recom PE-600 Plus 600W

Met name de videokaart is aan vervanging toe, daarvoor wil ik een Geforce GTX 1060 6gb gaan kopen.
https://tweakers.net/pric...1-gaming-6g-(rev-20).html
Daarnaast ga ik ook een SSD aanschaffen om programma's wat sneller te laten runnen.
https://tweakers.net/pric...amsung-860-evo-500gb.html

Nu heb ik me echter laten vertellen dat mijn voeding van erg matige kwaliteit is, daarover gaan mijn vragen dan ook:
1. Is het echt een slechte voeding? Is vervanging echt nodig?
2. Zo ja, welke andere voeding raden jullie aan? Hoeveel watt etc?

Ik heb wel wat basiskennis hierover, maar heb geen tijd om er een hele studie van te maken. Wellicht kunnen jullie mij helpen?

Floris

Alle reacties

• elbowlessgoat
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 29-05 22:00
Een 6 jaar oude voeding van dat type is inderdaad wat ik op zijn best onder matig zou noemen.

Een 450 Watt voeding heb je al genoeg aan, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Zelf zou ik sowieso voor een compleet modulaire voeding kiezen omdat het de minste kabelzooi geeft in je kast (mits je daar een beetje je best op doet).

Mijn persoonlijke keuze:
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Andere mogelijkheden:
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:40

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Als het wattage van de nieuwe GPU niet hoger is zou ik hem gewoon houden als je genoeg kabels hebt.
Volgens mij heeft de oude GPU hetzelfde aantal dus dat zou wel okmoeten zijn moet je zelf even checken.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Is een slechte 600w voeding ja want meer kan je niet verwachten van een €40 kostende 600w met een max van 432w op 12V. Eigenlijk is het dus maar een heel matige 450w voeding met een betrouwbare levensduur van hooguit 5 jaar.
Aan 400 - 450w heb je meer dan genoeg. Een systeem met GTX 1060 verbruikt 200 - 250w afhankelijk van de cpu. Jouw systeem zal dichter bij de 200 zitten.
Wil je een budget voeding die een jaar of 6 à 7 mee gaat dan neem je pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W, wil je een voeding van hoge kwaliteit met een levensduur van 10 jaar of meer dan heb je met de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W een hele goede koop.

[Voor 9% gewijzigd door Uszka op 25-09-2018 13:51]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True