Waterkoeling idee

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb het volgende idee om me bak te gaan koelen. Ik heb eigenlijk overal informatie vandaan gehaald. En heb vanalles lopen mailen, etc om dit inelkaar te gaan zetten. Nou wil ik jullie mening vragen, en misschien nog aanpassingen maken in de config.

Het volgende moet gekoelt worden:
tb 1,33g@zover mogelijk
gf3
Asus A7M266 (gaat die Maze2 passen)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/water.jpg

met de volgende onderdelen:
-Dangerden MAZE2 (ocshop)
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/wc_jackets_MAZE.gif
-Dangerden Copper Chipset Cooler (gf3 koeler)(ocshop)
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/chipset_cooler.gif
-Senfu Radiator (http://www.gerla.com/water/)
Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.com/water/radiator2.jpg
-twee Sicce Nova pompjes (ocshop, of lokale dierenwinkel)
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/wc_pumpnova.jpg

| I've got permission to color outside the lines |

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 11:06

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Is het niet zo dat die senfu radiator hele smalle aansluitingen heeft? In dat geval is dat niet aan te raden, dat limiteert de flow teveel.

Leuke lamp, overigens !!

• BenJoep
Op donderdag 19 juli 2001 20:23 schreef Smallblock het volgende:
Is het niet zo dat die senfu radiator hele smalle aansluitingen heeft? In dat geval is dat niet aan te raden, dat limiteert de flow teveel.
Vandaar ook die 2e pomp, maar goed koelen doet die dan wel, omdat het water meer kans krijgt om af te koelen. Dit was tenminste de bedoeling.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

zeer strak, hoe zit het met de geheugen van de G3? komt daar ook een block op?

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
is het niet slimmer om het water ipv van cpu naar vidcart eerst terug naar je reservoir en dan naar je radiator te laten lopen ?

nu krijgt die gf3 het warme water van de cpu

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 19 juli 2001 20:46 schreef FMS het volgende:
of maak zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/asusv8200watercooled.jpg

dit is echt kewl gemaakt :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 19 juli 2001 20:47 schreef Stealth2000 het volgende:
is het niet slimmer om het water ipv van cpu naar vidcart eerst terug naar je reservoir en dan naar je radiator te laten lopen ?

of met een t-stuk het koude water splitsen

iStockphoto

Verwijderd

Ik denk dat je met 2 pompen niet zo veel extra berijkt, zeker niet als je ze zo achter elkaar zet, je zou ze misschien beter op twee verschillende plaatsen in je systeem kunnen zetten.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 20:48 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

of maak zoiets als dit:

[afbeelding]

BRRRRRUUUUUUUUUUUUUUT!

maaruhhh, wat weegt het ?:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Ik zou een koperen radiator nemen, van de autosloop (Opel Kadett).
En fan1, zou ik aan de andere kant van de radiator monteren, kan ie gelijk hete lucht (welke?) uit de kast halen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BenJoep
Fan 1 kan idd beter aan de andere kant. Dit is de eerste aanpassing.
Wat stel je voor dan?
of met een t-stuk het koude water splitsen
Dan gaat het water dus de makkelijkste weg zoeken, en dan worden ze nog niet allebei goed gekoelt? Is mijn idee.
Neuh was niet mijn bedoeling, het is nu al een werk om het goed te gaan laten werken met de gf3 en de cpu om te koelen. Is misschien wat voor de toekomst, maar ik denk dat ik daar wel een paar nieuwe heatsinkies op ga zetten.
Ik denk dat je met 2 pompen niet zo veel extra berijkt, zeker niet als je ze zo achter elkaar zet, je zou ze misschien beter op twee verschillende plaatsen in je systeem kunnen zetten.
Ik denk dat dit wel gaat werken, heb het vooral gedaan om, het water na de gf3 koeler weer een beetje vaart te laten geven. Om dan zow door de radiator weer wat vaart te verliezen en dan weer vaart te laten maken na de radiator het blok van de cpu naar binnen.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Heb ook een waterkoeler, met allemaal zelf gemaakte dingen (heb helaas nog geen foto's)

Loop er al een jaar ofzo mee, nu wordt het (eindelijk) geperfectioneerd.

Het wordt vervoers vriendelijker, heb een apparte bak, met daarin mijn radiateur(van een auto), koeler (papst 220V) en straks een roestvrijstalen waterbak (hand made jaja) waar 5l in kan een een sidra pomp (of zoeits achtigs) die 1300l per uur kan (nu nog 1 die 300l kan, maar nieuwe staat klaar(.

Nu zit ik steeds met het vervoer probleem, heb mijn waterkoeler in de pc, gooi het bakje met water leeg, sleep de boel mee en vul het daar weer, is irritant en alles schuift en de pompt schuift ook en vind dat niet lekker (vaag 300l per uur pompie??) want dan moet ik met de slangetjes klooien ivm lucht ofzo.

Straks heb ik in ieder geval een appart waterkoelbak die ik zo van mijn pc kan afklikken (boor 2 gaten in de achterkant van mijn kast voor het klik systeem).

mocht je nog vragen hebben ofzo, mijn icq nummer staat er ja wel.

Een ding moet je trouwens niet vergeten, je hebt nu een mieters kleine bak (wordt dus zo warm) dus dan is het koelings effect weg (heb ik nu ook) 1l is gewoon te weinig.

Dus zorg dat je waterkoelingssysteem buiten je kast licht, en dat je een goede 5l (of welke grote bak vind) wat moeilijk is! Een jerrycan is wel te fixen, maar daar krijg je de pomp natuurlijk nooit uit voor een schoonmaak buurt en een tupperware backje van 5l vinden (bestaan die?) in een gangbare vorm (rechthoekig, of vierkant) is ook moeilijk.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

En waarom al dat spul kopen, je wordt afgezet waar je bij staat, ik heb wel een pomp gekocht (was niet te krijgen hier in de buurt) en een koellichaam (heb alleen roestvrijstalen dingn)

• BenJoep
Op donderdag 19 juli 2001 21:14 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
En waarom al dat spul kopen, je wordt afgezet waar je bij staat, ik heb wel een pomp gekocht (was niet te krijgen hier in de buurt) en een koellichaam (heb alleen roestvrijstalen dingn)
Omdat ik geen zin heb in het zelf maken. En dan vooral niet zulke dingen. Ik heb me oude bak wel helemaal gemod, maar omdat met water te gaan doen. Lijkt me geen goed idee.

Trouwens ik wilde geen waterbak gaan gebruiken maar 2 inline pompen, maar ik hoor het dat dat ontzettende problemen gaat veroorzaken.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:27 schreef Genotix het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb in het zelf maken. En dan vooral niet zulke dingen. Ik heb me oude bak wel helemaal gemod, maar omdat met water te gaan doen. Lijkt me geen goed idee.

Trouwens ik wilde geen waterbak gaan gebruiken maar 2 inline pompen, maar ik hoor het dat dat ontzettende problemen gaat veroorzaken.
2 inline pompen lijkt me idd geen geschikt idee. kijk als de ene pomp harder gaat pompen dan de andere krijg je opstoppingen en dan komt er in het ene deel meer druk dan in het andere deel. ook krijg je zo sneller lucht in je systeem

• BenJoep
Op donderdag 19 juli 2001 21:34 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

2 inline pompen lijkt me idd geen geschikt idee. kijk als de ene pomp harder gaat pompen dan de andere krijg je opstoppingen en dan komt er in het ene deel meer druk dan in het andere deel. ook krijg je zo sneller lucht in je systeem
Dan zal het dus toch een bak met water moeten worden. Maar die worden dan weer erg groot, en ik wil het graag in 1 bigtower gaan hangen als het ff kan. Als dit niet kan dan gaat het idee van waterkoeling meteen de deur uit namelijk. Dan ga ik leven met de tering herrie die al die fan's in die bak maken.

Verwijderd

het kan makkelijk in een kast..........als je kast maar groot genoeg ik >:)

• BenJoep
Op donderdag 19 juli 2001 21:40 schreef Hawk666 het volgende:
het kan makkelijk in een kast..........als je kast maar groot genoeg ik >:)
Het is een bigtower van Penguin. Due redelijke ruimte.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Een appart waterbakje is misschien het meeste werk (paar platen aan elkaar schroeven)
Maar je hoeft er je kost niet voor te veranderen, alleen 2 gaatjes voor de klik aansluitingen aan de achterkant.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Als ik jou was zou ik een andere radiator nemen ipv die Senfu (die hebben HEEL kleine aansluitingen). Dan heb je ook geen 2 pompen meer nodig; en dan past het dus allemaal makkelijk in je kast.

Als je toch die Senfu wilt gebruiken zou ik de openingen groter maken ... hier staat een guide

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• BenJoep
Dus het idee is nu een andere Radiator?? Misschien nog suggesties. Een Seat?

En dan 1 pompie weghalen, misschien een krachtigere dan. En een bak met water, rond de .. liter?

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Dat bompje is sterk genoeg (heb ik ook nu)
Maar gewoon een grote waterbak dat is het belangrijkste, want als je weinig water hebt is de hitt zo opgenomen en de koeling wordt minder.
5l vind ik genoeg, als je iets groters (en vervoerbaarders kunt vinden, dus geen 50l biervaten HAWK!!) dan is het nog beter

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Mijn id-en:

1. Twee pompjes is overkill. Je bereikt het tegengestelde van wat je wilt, elk pompje voegt warmte aan het water toe. 25W bij mij, en dat merk je echt.
2. Radiator. Als je alles in de kast inbouwt zou ik zorgen voor een GOEDE radiator. Toen bij mij alles buiten de kast hing was mijn watertemp=kamertemp. Nu (volledig inside) watertemp=5°+kamertemp :( Ik weet niet hoe die Senfu presteert, koop desnoods twee Opel-radiators als het past. Ik heb nu 1 koperen Opel-rad, na de vakantie koop ik er een Senfu 12x12 koperen radiator bij, dat is de enige die nog in de kast past. Ik hoop dat twee radiators het water wél koel houden.
3. Ik lees blabla over de volgorde van komponenten. CPU->GF3 of GF3->CPU. Maakt imho niets uit. Als tenminste je flow groot genoeg is.

Samenvattend: Ik zou alles in 1 circuit houden, 1 pomp, evt dual radiator pakken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:20 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Dat bompje is sterk genoeg (heb ik ook nu)
Maar gewoon een grote waterbak dat is het belangrijkste, want als je weinig water hebt is de hitt zo opgenomen en de koeling wordt minder.
5l vind ik genoeg, als je iets groters (en vervoerbaarders kunt vinden, dus geen 50l biervaten HAWK!!) dan is het nog beter
LOL

• BenJoep
Owke het volgende gaat er dan gebeuren:
-Dangerden MAZE2
-Dangerden Copper Chipset Cooler
-SICCE IDRA (1300l / hour) beter denk ik als de Nova.
-Koperen radiator, Opel hoorde ik hier. En dan idd misschien wel 2, maar dat word ff kijken. Naar hoe groot zo'n ding is.
-Water resevoir?? Hier nog ideeen voor.

Dus dan word het het idee van de eerste post, alleen dan van radiator naar cpu naar gf3 naar pomp, etc

Trouwens zou die Maze2 op een asus A7M266 passen?? :?

ps het word dan maximaal een resevoir van 1 liter denk ik, als ik de ruimte in me kast bekijk. Hier zal die het dan maar mee moeten doen.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Als waterreservoir heb ik een T-stuk van rioleringsbuis-PVC gepakt, waar net mijn pompje in paste. Die staat nu voorin mijn PC, voor de insteekkaarten.
code:
1
2
3
4
|--|
|  --|
|  --|
|--|

Op de 'zijtak' heb ik een schroefdeksel, voor onderhoud van mijn pompje. Daar pastie precies door. De slangen lopen door het bovendeksel.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik principe heb je met twee systemen te maken: CPU die energie aan water toevoegt, en radiator die energie van water afneemt.

Doordat het rendement van de radiator toeneemt, als het temp verschil groter is, wordt op een gegeven moment een evenwicht bereikt.
Met een reservoir heb je een tweede bron van afkoeling: Enerzijds door de wanden, alhoewel dit procentueel nauwelijks uitmaakt tov een radiator, zeker niet als het een plastic bak is, en anderzijds door verdamping van het water. (En dat wil je niet omdat je dan allerlei kalk en andere zouten in je systeem krijgt. (been there, done that)
Uiteindelijk is het verschil tussen inline en met reservoir nauwlijks iets. Een ander voordeel van een inline pomp is dat deze zijn warmte niet in het water dumpt, maar in de omringende lucht (die pompen worden warm als ze inline lopen, maakt verder niet uit, kunnen ze tegen). Die warmte komt dan niet in je systeem.

Dit voordeel en nadeel van een reservoir zal zichzelf ongeveer opheffen. Voordeel wat overblijft bij een inline pomp, is dat het transportabel is. Bij mijn comp is alles gewoon ingebouwd, het enige wat extra is tov een normale computer, is dat er een schakelaartje op zit voor de pomp, dat er een extra stekker uit hangt, en dat hij stil is, en toch max overgeclockt (dual 366@605 = praktische limiet moederbord, volgende stap is FSB 124 ipv 110, is teveel van het goede)

de Senfu radiator kan je modificeren, maar dat had ik al in je mailtje gezet.

• BenJoep
Dat idee, van die waterpijp vind ik wel een goede, maar ik zit nu toch weer te twijfelen over die inline pomp. Ik denk dat als ik het zow hoor dat ik dan toch voor de inline pomp zal gaan. Maar dan toch denk ik 1 pomp. Die Senfu en een Auto-radiator zijn daar nog echte verschillen in, verder dan dat ik die ingangen groter zou moeten maken?

• BenJoep
Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/asusv8200watercooled.jpg die aansluiting vind ik wel beters als die van dangerdan, zou ik die er zelf op kunnen zetten. Ik bedoel dus niet het blok erop zetten, maar die connectie van deze op de dangerden!!

• BenJoep
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/video_cool.gif

Ik denk dat deze namelijk met me koelribben van me gf3 in de knoop gaat zitten. Misschien kan ik hem er wel opdoen zie ik nu, aan de kant dat er geen heatsinkies zitten. Daar zou die moeten passen.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:20 schreef Genotix het volgende:
[afbeelding] die aansluiting vind ik wel beters als die van dangerdan, zou ik die er zelf op kunnen zetten.
AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

ps: waar kan je die halen?

• BenJoep
Op donderdag 19 juli 2001 23:33 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

ps: waar kan je die halen?
AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! :?

En geen idee. Wil ik ook wel weten, ziet er mooi uit, maar dit is zelf gemaakt, kijk maar is bij al die jpg's.

• BenJoep
Hiero nog een paar pics, van die :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/almostfinished.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/baseplatecutting.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/chipsetblocktab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/lidoff.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/v8200retention.jpg

Verwijderd

AAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!

van: dat MOET ik hebben, maar nix meer kunnen zeggen.
en van welke site komt dat allemaal, want dan maar zelf maken, al wil ik er ook nog een pelt. tussen,,,

• FMS
  • Niet online

FMS

Op donderdag 19 juli 2001 20:48 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

of maak zoiets als dit:

[afbeelding]

WOW, die moet ik hebben WAAR OH WAAR kan ik die block kopen,??? :9~

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 19 juli 2001 20:51 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

BRRRRRUUUUUUUUUUUUUUT!

maaruhhh, wat weegt het ?:)
zo'n 700 a 800 gram in totaal

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 19 juli 2001 23:55 schreef FMS het volgende:

[..]

WOW, die moet ik hebben WAAR OH WAAR kan ik die block kopen,??? :9~
sorry guys is homemade :P

iStockphoto

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 20 juli 2001 00:05 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

ik koop hem, money is not an object

• BenJoep
Op donderdag 19 juli 2001 23:55 schreef Hiro Shima het volgende:
AAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!

van: dat MOET ik hebben, maar nix meer kunnen zeggen.
en van welke site komt dat allemaal, want dan maar zelf maken, al wil ik er ook nog een pelt. tussen,,,
Moet je toch is leren i-netten ;)
Want alles staat op deze pagina, en er zijn me toch een hoop foto's. Hint: er is geen echte site, maar er zijn wel foto's te vinden.

http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/ hiero

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Op vrijdag 20 juli 2001 00:05 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

Kijk daar heb ik nou mijn mensen voor >:)
Maar ben wel benieuwd als je het zelf hebt gemaakt waar je dat stuk metaal weg hebt??
En waarom dan niet direct helemaal koper??

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 00:17 schreef FMS het volgende:

[..]

ik koop hem, money is not an object
nee niet doen, dan gaan we tegen elkaar op bieden en gaat er een met block maar HEEEEL arm naar huis ;)

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 20 juli 2001 00:41 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

nee niet doen, dan gaan we tegen elkaar op bieden en gaat er een met block maar HEEEEL arm naar huis ;)
Like i sed, money is not an object. ik moet de geheugen block hebben

Verwijderd

damn ikke ook gaan kloten met een blok metaal en een boormachine, ziet er vet cool uit

• BenJoep
Op vrijdag 20 juli 2001 01:21 schreef tva_goku het volgende:
damn ikke ook gaan kloten met een blok metaal en een boormachine, ziet er vet cool uit
En het dan nog waterdicht maken ;)

Maareh people ff ontoppic.

Verwijderd

ehh ontopic, andere radiator, 1 pomp... dat is eigenlijk alles

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op donderdag 19 juli 2001 23:52 schreef Genotix het volgende:
Hiero nog een paar pics, van die :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Denk je een beetje aan mijn modem lijntje. Mijn computer is dan wel watergekoeld, mijn telefoonrekening niet.........

• BenJoep
Op vrijdag 20 juli 2001 10:03 schreef Herman het volgende:

[..]

Denk je een beetje aan mijn modem lijntje. Mijn computer is dan wel watergekoeld, mijn telefoonrekening niet.........
>:)

Verwijderd

cool ik hoor net van m`n ma dat ze zo`n boor bij d`r op school hebben (lerares)

en ze heeft de sleutels, dus dat wordt een dagje op bezoek gaan daaro :)
MUAHAHAHAHA

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
hrmm ik heb de vrijheid genomen om het plaatje een beetje aan te passen, zo'n dik radiateurtje is minder goed dan een grote dunne, bij een radiateur is oppervlakte belangrijker dan dikte, en de ribben natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/strijder27/water3.gif

Sinlath | Opinions may contain latency

• BenJoep
Op vrijdag 20 juli 2001 14:30 schreef Sinlath het volgende:
hrmm ik heb de vrijheid genomen om het plaatje een beetje aan te passen, zo'n dik radiateurtje is minder goed dan een grote dunne, bij een radiateur is oppervlakte belangrijker dan dikte, en de ribben natuurlijk. En dan doe ik of echt de pomp in het reservoir of een inline pomp, zonder reservoir.

[afbeelding]
Het is nu ook dat idee, aleen dan wil ik die reservoir en die radiator omdraaien, omdat die radiator nu namelijk een hoop hitte in de kast gaat veroorzaken. Dus die gaat helemaal bovenin me kast met een fan eronnder zodat de warmte aan de bovenkant de kast uitgeblazen word. En de pomp na de radiator lijkt me beter. En waarom niet de cpu en gf3 in serie zetten, ik denk niet dat het veel uit gaat maken namelijk.

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
ehm maar die radiator moet toch gekoeld worden, en als ie em bovenin zet dan blaast ie warme lucht uit de kast (voor zover dat dan nog bestaat) door de radiator, scheelt toch een paar graden.

Plus het feit dat het reservoir met warm water/koelvloeistof een kleinbeetje word gekoeld door de outtake fan die de warme lucht de kast uit blaast.

je hebt dus een airflow met maar 2 120mm fans, dus die warme radiator lucht zal niet lang blijven hangen denk ik.

Sinlath | Opinions may contain latency

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Radiator bovenin of beneden vooraan...
allebij neg. punten

->vooraan...warme lucht in de case
->bovenaan..."warme" lucht vanuit de case die de radiator moet koelen.

Beste oplossing volgens mij is een ductje bouwen...zodat je radiator frisse buitenlucht trekt, en de warme dadelijk terug naar buiten kan stoten
(als je je radiator toch per se in je case wil :P)

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Pagina: 1