Toon posts:

Unity Webplayer installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 12:51

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met klaarzetten van computers voor school. Ik krijg verzoek om Unity Webplayer erop te zetten, om bepaalde oefeningen te kunnen doen. (in dit geval op virtual-skillslab.nl)

Helaas merk ik op dat software stopgezet is en staat nog op 5.3.8. De website Unity biedt niet meer de link aan, ook al gek genoeg is woord Webplayer op hun website onderaan, en pagina is te bereiken, de linklocatie zelf is verwijderd. Dus niet meer te downloaden.

Heb via andere website (filehippo) kunnen vinden en erop gezet. Ook x64 versie is gevonden.
Ik moet hierbij zeggen dat het op Windows 7 is gezet, met IE 11, maar dat zou niet mogen uitmaken.
(Avast is ook actief)
De installatie verloopt goed, maar ik zag dat plugin niet in IE11 is gezet. Hierdoor werkt de Unity venster niet, en krijg ik opnieuw melding dat ik webplayer moet installeren.

Ook andere websites met testomgevingen melden dezelfde probleem.
Ik weet niet hoe ik beste kan oplossen. Waarom wil het niet lukken ondanks geen probleem met installatie en versie 5.3.8 zit erop.

Wie kent dit probleem en kan me even tips geven om probleem op te lossen?
Ik weet dat Chrome WebGL ondersteunt, maar de websites vragen niet om WebGL, maar Unity webplayer plugin. Dit werkt zelfs alleen in IE11, niet in Chrome.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Nog geen antwoord, terwijl het redelijk belangrijke probleem is.

Hopelijk is er antwoord binnen een week. Ik weet dat Chrome al kan met WebGL, maar ja probleem is dat aantal sites nog niet updated zijn hiervoor en nog steeds oude webplayer vrragen...

Misschien staat security van IE11 te hoog (standaard bij installatie) maar ik zie alleen dat plugin ontbreekt ondanks installeren.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn browsers vinden Unity helemaal niet leuk. Niet als plugin..
En als ik tegen spul aanloop dat Unity gebruikt, tegenwoordig, dan zit (as far as I can tell) het framework opgenomen in applicatie.
Ergo, dit is niet iets dat jij moet oplossen, maar het rete-traag reageren op verbeterde beveiliging van de club achter die website.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik kan helaas niet helpen. Ik ben wel mee eens dat sommige dingen beetje raar zijn, maar ja zo zijn de scholen en zo gaat het met training / oefening websites. Die zijn te lui om zaken om te zetten in meer gangbare WebGL, ze weten toch al dat Unity webplayer is gestopt.
Ja, waarom blijven veel dingen gewoon staan? Ze weten dat steeds meer scholen gaan zeuren omdat webplayer niet meer beschikbaar is?

Ik krijg straks aangepaste webplayer van school, en dat zie ik wel verder hoe het gaat.
Blijft jammer dat bedrijven achter websites gewoon te makkelijk houden en niet serieus doen.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Neem dan contact op met de website die je wilt gaan gebruiken..

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het is zelfs https://www.virtualskillslab.nl/ die online trainers aanbiedt.

Ik heb mail gestuurd om af te stappen van Webplayer en voor WebGL te gaan.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb even getest op Windows 10, en ja het werkt wel.
Maar jammer, onder Windows 7 zelfs met IE11, het pakt gewoon niet op.
Er is mogelijk foutje in installatie proces voor W7. Ondanks dat het wel werkt op W7, W8 en W10 volgens de website.

Ik zet wel paar pcs erbij met W10, dan ben ik wel klaar mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee