Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716468

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen. Nu zag ik de acer swift 3: https://www.coolblue.nl/p...wift-3-sf314-54-54lb.html in de aanbieding bij Coolblue. Goede specificaties en een mooie laptop.

En anderzijds denk ik aan deze laptop: https://www.coolblue.nl/p...nbook-ux430ua-gv534t.html
Deze laptop is een stuk duurder, maar ik hoorde dat ASUS een beter merk is dan Acer. Daarnaast haalt deze laptop overal zeer goede reviews.

Ik hoor vaak dat Acer slechte laptops maakt: laptops die snel problemen krijgen met de scharnieren, sneller langzaam worden, moederborden die snel kapot gaan etc, etc.

Ik heb met beide laptops geen ervaringen maar ik wil graag een goede laptop met een mat scherm en een intel core i5 processor (verlicht toetsenbord heeft de ux410ua bijvoorbeeld niet, die valt dan eigenlijk af, maar die is ook een stuk goedkoper dan de ux430ua waar ik naar linkte).

Daarnaast lees ik overal dat dit model van ASUS ux430ua last heeft van coil whine. Ik vind een heel klein beetje coil whine niet erg, maar voor bijna 1000 euro verwacht ik een hele goede laptop waar ik vele jaren mee door kan.

Wat kan ik het beste doen volgens jullie? Alvast erg bedankt voor de reacties!

Alle reacties

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor €150 meer heb je deze laptop van Asus met veel betere specs:

pricewatch: Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FY341T

Topicstarter
@getfirefoxnow

Bedankt voor je reactie. Die laptop is echter net boven mijn budget en is daarnaast ook erg groot. Heb het liefst maximaal 14 inch

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij kun je voor een bedrag van €950 wel een betere laptop krijgen dan die Asus die je bij Coolblue hebt gezien.

Als ik snel even zoek op Pricewatch, dan kom ik bijvoorbeeld deze laptop tegen met een Core i7 processor.:
pricewatch: HP Pavilion 14 ce0510nd

Zomaar een voorbeeldje...

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:38
Ik weet niet of je student bent maar mogelijk is dit een mooie laptop voor je: Lenovo IdeaPad 330S: . Heeft dezelfde specificaties als de Acer laptop. Heb deze (de i3 versie) voor mijn vriendin uitgekozen enkele weken geleden en moet zeggen dat het een stevige laptop is voor de prijs.

Waarvoor ga je de laptop gebruiken?

Topicstarter
@lamaa1

Ik ben inderdaad een student. Ik wil dat de laptop dus draagbaar is en er redelijk goed uitziet.

Ik wilde eigenlijk graag weten of Acer nou wel zo'n goed merk is. Ik zag vandaag trouwens dat de Asus zenbook ux430ua voor 849 euro te koop is bij bol.com.

Die laptop heeft een 8,5 gekregen van tweakers. Enige nadeel is de bij sommige modellen aanwezige coil whine. Vandaar dat mijn vraag was of ik de acer nou wel of niet moet overwegen over dit model.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:38
Het enige is dat ik idd weet is dat ze nog wel eens wat problemen met scharnieren hebben. En in mijn stage tijd dat er veel DOA's waren van Acer (maar dat was al ruim 4 jaar geleden). Persoonlijk was mijn eerste laptop Asus en dat ding had goede bouwkwaliteit moet ik eerlijk zeggen. Maar met dat model heb ik persoonlijk geen ervaring.

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik vind het best een lastige keuze, een nieuwe laptop kopen.
Zoveel keuzes en altijd compromissen die je moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:37
lamaa1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:28:
Het enige is dat ik idd weet is dat ze nog wel eens wat problemen met scharnieren hebben. En in mijn stage tijd dat er veel DOA's waren van Acer (maar dat was al ruim 4 jaar geleden). Persoonlijk was mijn eerste laptop Asus en dat ding had goede bouwkwaliteit moet ik eerlijk zeggen. Maar met dat model heb ik persoonlijk geen ervaring.
Bij mijn organisatie ligger er ook nog stapels consumentenlaptops van Acer met kapotte scharnieren op de planken. Deze laptops werden dan wel intensief professioneel gebruikt.

De bouwkwaliteit van die laptops lijkt op zijn minst oppervlakkig veel minder dan wat Acer tegenwoordig maakt. Laatst hielp ik een collega die eea op een privé Swift 5 ging installeren en dat zag er allemaal mooi uit. Maar over scharnieren van die laptop kan ik niets zeggen.

Ben trouwens benieuwd naar de ervaringen van OP, mocht de keuze op de Swift 3 gevallen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1199104

Acer en asus zijn gelijkwaardig. Asus heeft vaak een lichte meerprijs aangezien acer met goedkopere middelen werkt. Acer heeft 1 van de beste garantie en repaircenters.

Het is dus niet waar dat acer slechte laptops maakt... de slechte laptops komen vaak van lenovo omdat zij met a merk producten werken en deze componenten het vaak ook sneller begeven o.a. (scharnieren)

Ook hp, msi en razer heeft de laatste jaren wat donders gehad op hun laptops.

De goeie keuze is dus acer of asus. Asus heeft ook een reputatie die wel gewaardeerd wordt bij uw vriend studenten. Ook altijd in een mooie en uitdagende look. Acer is vaak zakelijker en ziet er niet zo graaf uit zoals die asus laptops maar is daarom zeker niet slecht. Asus is ook meer een gamersmerk. Ook heeft asus een makkelijkere support dan acer. (Veel makkelijker rechtstreeks te contacteren) maar zij doen er wel langer over dan acer om iets te maken...

Als ik jou was zou ik voor acer gaan. Indien je meer uit je laptop wilt halen kan je altijd die asus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdwesp
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-02-2023
Wat een onzin over Lenovo. De A producten van Lenovo zijn juist super. Onder de A producten versta ik de thinkpad lijn. Als je het over kwalitatief goede laptops hebt dan zijn het wel de thinkpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinlaser
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Ok, misschien een heel late reactie, maar ik was wat aan het zoeken over Acer en dan lees ik dit over Lenovo....
Ik heb zelf een Thinkpad 580 voor mijn werk. Die zijn heel degelijk (kun je met een auto overheen rijden en dan zijn ze waarschijnlijk niet kapot).
Er zit echter een flikkering in het scherm op de 1 na laagste intensiteit. Heel vervelend omdat ik hem daar altijd op heb staan. Verder eigenlijk geen problemen hiermee.
Mijn dochter had een Yoga van Lenovo. Had ze een klein dingetje mee, dus opgestuurd naar Lenovo want garantie. Komt bij een bedrijf in Duitsland terecht. Krijgt de laptop beschadigd terug. Moet hem bij Lenovo laten repareren voor 150 Euro. Ze wil dit vergoed hebben maarLenovo geeft niet thuis. Uiteindelijk heeft haar verzekering een deel hiervan betaald. Maar de reparatie was niet goed. Weer terug naar Lenovo (steeds naar Duitsland). Uiteindelijk na 3 keer was de reparatie nog niet goed en heeft ze een andere gekregen.
Lijkt een geweldige oplossing maar ze is er ruim een half jaar mee bezig geweest. Al die tijd geen laptop en dan de irritatie die dat oplevert en moeite en tijd die het kost.
De service-organisatie is echt bagger!!!
Voor mij nooooooooit meer een Lenovo.
Pagina: 1