Het was mij een tijd geleden al opgevallen, maar er lijkt niets 'kapot' te zijn - enkel wordt m'n /var/log/syslog ondergespamt:
Vandaag, sinds 06:25, al ruim 8000 entries. Geen idee hoe lang dit probleem al optreedt (de oudste syslog, van 18 september, laat het ook al zien).
Nou lijkt alles verder goed te werken, maar zo langzamerhand begint dit te irriteren en wil ik die spam uit m'n logfile. Echter: ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik dit moet aanpakken.
PID 520:
Ofwel, wordt je weinig wijzer van.
Google geeft mij in elk geval dit resultaat:
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=184326
...acht jaar oud, maar genoeg overeenkomsten. Echter, geen concrete oplossing of tips hoe ik dit verder kan uitzoeken. De laatste opmerking is "It's systemd's own internal watchdog it injects into its event loop. Usually, the messages seen here are only at the debug level." - en dat geeft ook weinig concrete hulp: geen idee hoe ik inetd log level kan beinvloeden (en al helemaal geen idee hoe ik die blijkbaar(?) op 'debug' heb gezet.
Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen wat er aan de hand is?
code:
1
2
3
4
5
6
| ... Sep 25 11:57:39 vanaalten systemd[1]: inetd.service: Got notification message from PID 520 (WATCHDOG=1) Sep 25 11:57:41 vanaalten systemd[1]: inetd.service: Got notification message from PID 520 (WATCHDOG=1) Sep 25 11:57:44 vanaalten systemd[1]: inetd.service: Got notification message from PID 520 (WATCHDOG=1) Sep 25 11:57:46 vanaalten systemd[1]: inetd.service: Got notification message from PID 520 (WATCHDOG=1) ... |
Vandaag, sinds 06:25, al ruim 8000 entries. Geen idee hoe lang dit probleem al optreedt (de oudste syslog, van 18 september, laat het ook al zien).
Nou lijkt alles verder goed te werken, maar zo langzamerhand begint dit te irriteren en wil ik die spam uit m'n logfile. Echter: ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik dit moet aanpakken.
PID 520:
code:
1
2
3
| # ps -p 520 PID TTY TIME CMD 520 ? 00:00:19 inetd |
Ofwel, wordt je weinig wijzer van.
Google geeft mij in elk geval dit resultaat:
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=184326
...acht jaar oud, maar genoeg overeenkomsten. Echter, geen concrete oplossing of tips hoe ik dit verder kan uitzoeken. De laatste opmerking is "It's systemd's own internal watchdog it injects into its event loop. Usually, the messages seen here are only at the debug level." - en dat geeft ook weinig concrete hulp: geen idee hoe ik inetd log level kan beinvloeden (en al helemaal geen idee hoe ik die blijkbaar(?) op 'debug' heb gezet.
Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen wat er aan de hand is?