Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar zijn de normale toetsenborden gebleven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-06 10:30
Ik gebruikte altijd het Logitech K200 toetsenbord. Simpel, goedkoop, bedraad maar wel met volume knoppen en een rekenmachine knop. Deze gebruik ik best wel vaak dus vind ik handig.

Maar de K200 is niet meer te koop......... en kan gewoon geen ander toetsenbord vinden met dit soort functie (en niet van die absurde dingen van €100). Bestaat er geen budget toetsenbord meer met wat extra knoppen?

Facts don't care about your feelings

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Excuses, geen volume knoppen!
Dit bericht is getypt op een Microsoft Keyboard 600 met volumeknoppen en rekenmachine knop.
Prima ding voor weinig geld.

[Voor 158% gewijzigd door Hann1BaL op 25-09-2018 11:49]

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• YoshiBignose
De K120 heeft geen extra knoppen. Ja die Microsoft 600 had ik ook eens gehad, die kan eventueel ook wel maar ook alleen volume knoppen.

Die Dell is wel geinig, helaas ook alleen volume knoppen, maar is het niet vervelend om een US toetsenbord te hebben ipv NL?

Misschien moet ik maar accepteren dat de rekenmachine of browser en mail knop er niet meer zullen zijn...

[Voor 40% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2018 11:53]

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:20
pricewatch: Sharkoon Skiller Pro (Qwerty US)

die heeft veel multimediatoetsen zo te zien.
"Multimediatoetsen"Is overigens ook in te stellen in de pricewatch.

US international is zijn toch alle toetsenborden tegenwoordig?

don't mind me

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

YoshiBignose schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:51:
Die Dell is wel geinig, helaas ook alleen volume knoppen, maar is het niet vervelend om een US toetsenbord te hebben ipv NL?
Gebruik jij daadwerkelijk de Nederlandse toetsenbordlayout dan?

De Nederlandse toetsenbordlayout werd alleen vroeger op typemachines gebruikt, vrijwel alle toetsenborden die tegenwoordig gebruikt worden in Nederland zijn US-Intl ;)

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-06 16:11

Megalodon86

Enzyme X

Ik typ ook heel fijn op een K200 op de zaak. Thuis heb ik een nog oudere logitech.

De Sharkoon Skiller Pro ziet er wel goed uit, die macro knoppen zijn waarschijnlijk ook gewoon in te stellen als rekenmachine, browser, mail etc knoppen.

Toetsenbord layout is toch alleen verschil in met de enter knop (plat met \| erboven, of in een omgekeerde L vorm, en \| eronder)

[Voor 21% gewijzigd door Megalodon86 op 25-09-2018 12:04]

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:29

Yucon

*broem*

Compizfox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:00:
[...]

De Nederlandse toetsenbordlayout werd alleen vroeger op typemachines gebruikt, vrijwel alle toetsenborden die tegenwoordig gebruikt worden in Nederland zijn US-Intl ;)
Nostalgie O+

Ik dacht dat die na de ps/2 meer gebruikt waren

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:48
Ik heb een aantal Logitech K270 toetsenborden (draadloos op USB) in gebruik. Die hebben alle door jou gewenste functietoetsen en kost rond €30.

Soms ben ik bijna gelukkig

• YoshiBignose
JukeboxBill schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:37:
Ik heb een aantal Logitech K270 toetsenborden (draadloos op USB) in gebruik. Die hebben alle door jou gewenste functietoetsen en kost rond €30.
Je hebt gelijk zijn precies dezelfde knoppen! Helaas draadloos maar denk dat ik die extra moeite wel wil voor m'n mooie knopjes :D
Compizfox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:00:
[...]

Oh ja ik was in de war, m'n K200 heeft ook gewoon US layout.

[Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2018 12:59]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Megalodon86 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:03:
Toetsenbord layout is toch alleen verschil in met de enter knop (plat met \| erboven, of in een omgekeerde L vorm, en \| eronder)
Nee, de Nederlandse layout is wezenlijk anders. Maar wordt dus al decennia niet meer gebruikt. Wat jij bedoelt is ANSI vs ISO layout.

[Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 25-09-2018 16:21]

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-06 16:11

Megalodon86

Enzyme X

Compizfox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:48:
[...]

Nee, de Nederlandse layout is wezenlijk anders. Maar wordt dus al decennia niet meer gebruikt. Wat jij bedoelt is ANSI vs ISO layout.
Weer wat geleerd d:)b

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Compizfox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:48:
[...]

Nee, de Nederlandse layout is wezenlijk anders. Maar wordt dus al decennia niet meer gebruikt.
Mwoeah, ik heb het nog - te - vaak voorbij zien komen afgelopen decennium. Simpele oplossing: gewoon US-101/2 of US-104/5 instellen en dan blind typen :z
Wat jij bedoelt is ANSI vs ISO layout.
Uhuh. Nu zag je voorheen typisch ANSI in de US en ISO in de EU, maar je kunt beide layouts met zowat alle taalopties vinden.

TS: is het geen optie om gewoon 2e hands te zoeken. Rekenmachine en volumeknoppen hoef ik niet, maar ik ben niet blij met de recente trend richting als maar plattere toetsenborden met alsmaar minder sculpted toetsen (ronding die helpt om toets goed aan te raken) en alsmaar minder tactile feedback. Een moderne mechanical met cherry blue of brown lost dat laatste goed op, maar is nog lang niet zo sculpted als ik zou willen. Dus ben ik sindskort weer overgegaan op IBM Model M, zowel de clicky variant (thuis) als de 'silent' rubber dome variant (op het werk, anders teveel tikherrie voor anderen). Nu is dit een van de meest gewilde 2e hands borden, dus prijzen zijn relatief hoog - maar ik heb er meerdere en nog nooit meer dan EUR 50 voor betaald, wat nog altijd minder dan de helft is van wat je voor een fatsoenlijk nieuw mechanisch toetsenbord betaalt en wat aanzienlijk minder lekker typt. Je krijgt dan een gebruikt apparaat, wat mogelijk niet zo schoon is als je zou willen, maar het is makkelijk de keycaps te verwijderen en in de wasmachine te gooien (in een kussensloop), de plastic behuizing van het toetsenbord kan ook in de vaatwasser en de mechaniek is met een natte doek af te nemen. Dat weer (na afdrogen van de natte delen) in elkaar zetten en het is als nieuw.

Jouw eisen/voorkeuren zijn goedkoper dan de mijne (want niet mechanisch en geen Model M :+ ), dus prijs hoeft het probleem niet te zijn. Natuurlijk loop je risico op versleten of kapotte apparaten, maar als je meerdere kunt vinden voor bijna niets (en rubber dome toetsenborden die niet van Apple of IBM zijn doen doorgaans <= EUR 5) boeit dat weinig.

Soittakaa Paranoid!

• u34186
  • Niet online
[...] Die Dell is wel geinig, helaas ook alleen volume knoppen, maar is het niet vervelend om een US toetsenbord te hebben ipv NL? [...]
Logitech levert tegenwoordig alleen nog maar die mallote indeling [mening] met zo'n hoge enter en een backslash links van de Z. 8)7 :X Ik wil liever de indeling met een lage enter met de backslash boven de enter. Ik heb daar nog eens een hele mailconversatie mee gehad met Logitech support maar die K200 was toen de laatste die nog zo verkocht werd, zeiden ze. :/

Fout: -O- [Weer die mening]

En dan gaat het dus om de plaatsing van de backslash links van de hoge enter en die backslash links van de Z, waardoor de shift korter wordt.

Goed: *O*

[Voor 8% gewijzigd door u34186 op 25-09-2018 15:59]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Evanescent Dan zoek je verkeerd, Logitech heeft wel degelijk nog toetsenborden met de kleine enter toets. Het is alleen wat meer zoeken, dat wel. Zie bijvoorbeeld de K800; ook in de Pricewatch te vinden; pricewatch: Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US) en van de K120 zijn ook meerdere versies bekend, als ik de screenshots in product: Logitech K120 zo zie.

[Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2018 16:08]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De K120 heeft geen extra knoppen. Ja die Microsoft 600 had ik ook eens gehad, die kan eventueel ook wel maar ook alleen volume knoppen.
Die heeft ook andere knoppen zoals de rekenmachine, play etc..

Trust en dat soort merken hebben vaak best complete ramplanken met allerlei extra meuk op de planken.

De grootte van de Enterknop heeft te maken met het gekozen (QWERTY) model. US International, of Nederlands (uitzonderlijk)

[Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 25-09-2018 16:10]

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CH4OS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:05:
@Evanescent Dan zoek je verkeerd, Logitech heeft wel degelijk nog toetsenborden met de kleine enter toets. Het is alleen wat meer zoeken, dat wel. Zie bijvoorbeeld de K800; ook in de Pricewatch te vinden; pricewatch: Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US) en van de K120 zijn ook meerdere versies bekend, als ik de screenshots in product: Logitech K120 zo zie.
Volgens mij staan die verkeerd in de Pricewatch. Als je bij die producten doorklikt naar de winkels die het verkopen, zie je dat het toch om de ISO-versie gaat.

Ik heb net als @Evanescent eens een mailconversatie met Logitech hierover gehad, omdat ik een Logitech G710+ zat te overwegen maar hem dan wel in ANSI wou. Kwam erop neer dat ze echt alleen nog maar ISO verkochten in Europa, en ik hem uit Amerika zou moeten importeren als ik hem in ANSI wou hebben.

Hann1BaL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:08:
[...]
De grootte van de Enterknop heeft te maken met het gekozen (QWERTY) model. US International, of Nederlands (uitzonderlijk)
Incorrect. Een paar posts boven je is dezelfde discussie al gevoerd. Dit is allebei US International, maar ISO vs ANSI. Nederlands is een compleet andere layout die je tegenwoordig niet meer tegenkomt.

[Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 25-09-2018 16:20]

• u34186
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:05:
Helaas. Zoals @Compizfox al bevestigd zul je steeds de ISO-versie krijgen. Ik heb me al een paar keer rijkgerekend maar steeds kreeg ik weer die met de hoge enter toegestuurd ;(

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True