Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onboard graphics + pcie graphics card, fan altijd aan?

Pagina: 1
Acties:

• wvansl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 21:06
Hallo,
ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet zo kan vinden.

Als ik een moederbord heb met interne graphics card, en ook een bv pcie graphics card in de computer heb, is het dan mogelijk om te switchen tussen intern & pcie, zoja, is dan de pcie card ook stil (fan)?

Dit ivm graag aankopen systeem voor mediacenter & af en toe gamen. Maar wil de pc vrij stil hebben...

Alvast bedankt!

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:22

Stronkie

Where wind is Trouble

de meeste nieuwe kaarten zijn stil als ze niet gebruikt worden. Pas bij hogere temperaturen gaan de fans pas draaien. Zelfs met mijn Asus GTX 970 OC is still (fans staan stil) als ik niet game. Zelfs bij normaal computer gebruik gaan de fans niet aan.

Dus antwoord op je vraag : Volmondig JA!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang je een moderne videokaart haalt die geen reference koeler heeft of een blower zullen de fans inderdaad niet draaien totdat de kaart belast wordt.

Oftewel, zolang de koeler er niet zo uitziet:

I reject your reality and substitute my own

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

wvansl schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:21:
Hallo,
ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet zo kan vinden.

Als ik een moederbord heb met interne graphics card, en ook een bv pcie graphics card in de computer heb, is het dan mogelijk om te switchen tussen intern & pcie, zoja, is dan de pcie card ook stil (fan)?

Dit ivm graag aankopen systeem voor mediacenter & af en toe gamen. Maar wil de pc vrij stil hebben...

Alvast bedankt!
Je kunt niet bewust switchen, tenminste niet probleemloos, tenzij je kabels wilt omsteken.
Dus je gebruikt altijd je pcie kaart.
Maar moderne kaarten Doen standaard hun fan heel langzaam laten draaien als je gpu uit zijn neus staat vreten.
nelizmastr schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:23:
Zolang je een moderne videokaart haalt die geen reference koeler heeft of een blower zullen de fans inderdaad niet draaien totdat de kaart belast wordt.

Oftewel, zolang de koeler er niet zo uitziet:

[Afbeelding]
Erm nee :?
juist een reference koeler zal zichzelf en zijn fan terugklokken als hij niks doet.

[Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 26-09-2018 11:31]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:38

nelizmastr

Goed wies kapot

heuveltje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:29:

Erm nee :?
juist een reference koeler zal zichzelf en zijn fan terugklokken als hij niks doet.
Het gaat om het daadwerkelijk uitzetten van de fan. Blowers doen dat überhaupt niet. Terugklokken en lage rotatiesnelheid doen alle kaarten, dat was echter het punt niet wat ik aanstipte :)

I reject your reality and substitute my own

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True